Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN - od ilu obrotów czuć wyrażnie pracę turbiny .


e2rd-85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nie mam z mocą żadnych problemów, ale z ciekawości chciałem was zapytać .

Od ilu obrotów w seryjnym AFNie 110KM powinno być czuć że turbo zaczyna ciągnąć (chodzi mi o ten moment wyrwania auta do przodu)?

U mnie gdzieś tak pomiędzy 1900-2000obr.min , z naciskiem bardziej tak w stronę 2000obr.min

Jednak od 2000obr czuję już tzw "odrzutowiec" :naughty:

oczywiście bez wciskania pedału w podłogę, tylko po prostu takie mocniejsze wciśnięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego :thumbup1:.

Mam znikome doświadczenie z turbo dieslami , więc potrzebowałem czyjejś opinii .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego :thumbup1:.

Mam znikome doświadczenie z turbo dieslami , więc potrzebowałem czyjejś opinii .

Ja miałem A4 z tym silnikiem 3 lata wiec co nieco się o nim dowiedziałem :wink: Bezawaryjnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na trójce od 1900 obr. wyp+_)!@a w górę

No faktycznie na trójce sprawniej reaguje .

Ale też mi się wydaje że tak efektywnie to przy 2000 zaczyna ciągnąć .

Tylko tak jak mówiłem, jest to bez wciskania pedału w podłogę . Tylko takie mocniejsze wciśnięcie.

Po przesiadce z benzyniaków przez całą swoją karierę:wink: kierowcy, jestem pozytywnie zaskoczony elastycznością klekota .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o tak zwanej turbo dziurze ? żeby to tak zrobić jakimś virusem czy co żeby turbo ładowało od samego dołu tzn obroty jałowe 800 a turbinka żeby od 900 dmuchała a nie od 1900 ?

Fizyki nie przeskoczysz. Chodzi dokładnie o to że turbina na wolnych obrotach jest wysterowana maksymalnie. Tylko przy tych obrotach czyli koło 1800 jest na tyle spalin by ją rozpędzić do odpowiednich obrotów i wtedy daje max ciśnienie. Pozatym nawet jakby się tak dało to za miesiąc by ci zjadło sprzęgło i skrzynię pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziendobry w sumie mam od niedawna Audi A4 B5 1.9TDI Avant Automat i moje pytanie brzmi czy nie da sie ustawic czasu reakcji przelozenia biegow?Jakby nie bylo predkosc w miescie to 50km:) no ale 2 bieg wrzuca mi przy 25km/h a 3 przy okolo 55 km/h tzw lekkie zylowanie silnika czy to jest ok.4 bieg wpada przy okolo 85.To normalne w automacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...