Skocz do zawartości
IGNOROWANY

katalizator


Gawel90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegos czasu zaczeło mi wywalac kontrolke silnika, a co za tym idzie kod błędu katalizatora - system katalizatora ponizej progu wydajnosci, zbyt mała opornosc. Mechanior polecil mi zakup nowego zamiennika KATALIZATOR AUDI A4/ VW B5/ SKODA 1,6-2,0 KAT !! (3543946312) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. , co o tym myślicie ? Da sobie rade ten zamiennik ?

Druga opcja jest taka, ze dzwonilem do vtechu i mogliby mi za 550zł ( tyle co zamiennik kata ) wyłaczyc druga sonde i mialbym ja z glowy, wtedy wybebeszyc starego kata i tyle.

Czytalem tez ze ludzie stosuja te emulatory na sondy ale u jednych to dziala u innych nie, wiec nie wiem czy warto z tym kombinowac ?

Czekam na opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiennik nic ci nie da. Z tego co wiem w silnikach wolnossacych nie mozna wylaczyc drugiej sady. Z emulatorami roznie bywa ale w wiekszosci przypadkow po ich zastosowaniu check engine wyskakuje zadziej, A najlepiej przeczytaj http://a4-klub.pl/uklad-wydechowy-100/alt-wymiana-katalizatora-245446/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również kolego mam ten problem co ty ale sie tym nie przejmuje tylko kasuje blad a czasami jezzdze na nim i nic sie nie dzieje z silnikiem takze zastpsuj emulator i zobaczysz jak bedzie ;-) sam sie do tego przymieżam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem z kolega lukaszem. Oto co wyszlo z tej dyskusji.

Witam, widzę kolego że masz problem z wyskakującym błędem katalizatora, jak chcesz to mogę Ci zrobić kompa z wyłączonym błędem albo całkowicie wyłaczoną drugą sondą, jak piszesz się na testa to odpisz, Pozdro

Witam. Zastanawiam się czy wyłączyć ten engine odnośnie niskiego progu KATA. Rozmyślam, bo mam ten samochód od 1.5 roku. Jest to pierwszy zakup maszyny od 99 roku kiedy to kupiłem Fiata Siene. Docieram się ogólnie z tym samochodem, poznaję go. Błąd kata wg mnie u nie wyskakuje ponieważ wciąga olej. Skoro wciąga olej, przepala go czy jak tam (ALT 2.0 litry benzyna + LPG), to spalony olej osiada na kacie. Sonda za katem informuje kompa, że kat jest trochę przytkany, więc komp robi bogatsza mieszankę (wyższą temp. mieszanki), żeby przepalić syf w kacie w postaci nagaru oleju.

To jest moja analiza i przemyślenie. Jak wyłączę drugą sondę, to komp nie będzie wiedział że ma zwiększyć mieszankę aby przepalić syf w kacie. Syf zacznie powoli zatykać całego kata, aż w końcu spliny nie będę mogły jak wyłazić. Zablokuje mi to w ten sposób wylot i zdławi silnik. Spadnie moc. Najpierw musiałbym pewnie uporać się z katem, tzn. wywalić z niego środek (wsadzić rurkę) lub jeszcze może inaczej. Wtedy gdy syf nie odkładałby się na siatce kata, bo by jej nie było, to wtedy druga sonda nie byłaby potrzebna, więc można by ją wyłączyć lub jak Piszesz, wyłączyć reakcję kompa na błąd kata z tej sondy i uniemożliwić pojawienie się Engine.

Odpisz mi więc proszę co Ty na to.

No więc tak może jest troche racji w tym że spalanie oleju przyspiesza pojawienie sie błędu niskiej wydajności kata, ale tak czy inaczej w autach które maja już dosyć spory przebieg, nawet tych które nie spalają oleju wczesniej czy później pojawi się bład, poprostu fabryczny katalizator przestaje spełniać swoją role i tyle. To co piszesz o przepalania kata nie jest niestety prawdą, komp nie wzbogaci mieszanki żeby go przepalić, przecież produkując ten silnik audi nie wiedziało że będzie przepalał olej więc nie zastosowali takiej funkcji w sterowniku. Tak czy inaczej w katalizatorze panuje taka temperatura że raczej syf ze spalonego oleju nie może go zatkać, może się tylko ewentualnie pokruszyć czy przetopić wkład i to on wtedy zatyka fizycznie katalizator.

Oczywiście można wywalić wkład z kata jesli bład się pojawia, bo i tak nie spełnia swojej roli. Ogólnie to szukam kogos do przetestowania w alt-ku, u siebie wyłaczyłem drugą sonde bo też miałem z tym problem. Jak pisałem moge zaprogramować tak soft że będzie wyłaczony tylko ten bład o niskiej wydajności kata, albo wyłaczyć całkowicie sonde czyli będzie można ją odłączyć i żaden błąd nie powinien się pojawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuje w najblizszym czasie zastosowac ten emulator tylko nie wiem czy wypierniczyć dziure w kacie ? Nie zwariuje mi wtedy komp ? Czy jezeli on nie spelnia swoich wlasciwosci to tak jakby go nie bylo i mozna wstawic zwykla przelotowke ?

Tak pozatym to fajnie byloby wylaczyc ta druga sonde i problem z glowy :) mam nadzieje ze sie wam uda ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem z kolega lukaszem. Oto co wyszlo z tej dyskusji.

Witam, widzę kolego że masz problem z wyskakującym błędem katalizatora, jak chcesz to mogę Ci zrobić kompa z wyłączonym błędem albo całkowicie wyłaczoną drugą sondą, jak piszesz się na testa to odpisz, Pozdro

Witam. Zastanawiam się czy wyłączyć ten engine odnośnie niskiego progu KATA. Rozmyślam, bo mam ten samochód od 1.5 roku. Jest to pierwszy zakup maszyny od 99 roku kiedy to kupiłem Fiata Siene. Docieram się ogólnie z tym samochodem, poznaję go. Błąd kata wg mnie u nie wyskakuje ponieważ wciąga olej. Skoro wciąga olej, przepala go czy jak tam (ALT 2.0 litry benzyna + LPG), to spalony olej osiada na kacie. Sonda za katem informuje kompa, że kat jest trochę przytkany, więc komp robi bogatsza mieszankę (wyższą temp. mieszanki), żeby przepalić syf w kacie w postaci nagaru oleju.

To jest moja analiza i przemyślenie. Jak wyłączę drugą sondę, to komp nie będzie wiedział że ma zwiększyć mieszankę aby przepalić syf w kacie. Syf zacznie powoli zatykać całego kata, aż w końcu spliny nie będę mogły jak wyłazić. Zablokuje mi to w ten sposób wylot i zdławi silnik. Spadnie moc. Najpierw musiałbym pewnie uporać się z katem, tzn. wywalić z niego środek (wsadzić rurkę) lub jeszcze może inaczej. Wtedy gdy syf nie odkładałby się na siatce kata, bo by jej nie było, to wtedy druga sonda nie byłaby potrzebna, więc można by ją wyłączyć lub jak Piszesz, wyłączyć reakcję kompa na błąd kata z tej sondy i uniemożliwić pojawienie się Engine.

Odpisz mi więc proszę co Ty na to.

No więc tak może jest troche racji w tym że spalanie oleju przyspiesza pojawienie sie błędu niskiej wydajności kata, ale tak czy inaczej w autach które maja już dosyć spory przebieg, nawet tych które nie spalają oleju wczesniej czy później pojawi się bład, poprostu fabryczny katalizator przestaje spełniać swoją role i tyle. To co piszesz o przepalania kata nie jest niestety prawdą, komp nie wzbogaci mieszanki żeby go przepalić, przecież produkując ten silnik audi nie wiedziało że będzie przepalał olej więc nie zastosowali takiej funkcji w sterowniku. Tak czy inaczej w katalizatorze panuje taka temperatura że raczej syf ze spalonego oleju nie może go zatkać, może się tylko ewentualnie pokruszyć czy przetopić wkład i to on wtedy zatyka fizycznie katalizator.

Oczywiście można wywalić wkład z kata jesli bład się pojawia, bo i tak nie spełnia swojej roli. Ogólnie to szukam kogos do przetestowania w alt-ku, u siebie wyłaczyłem drugą sonde bo też miałem z tym problem. Jak pisałem moge zaprogramować tak soft że będzie wyłaczony tylko ten bład o niskiej wydajności kata, albo wyłaczyć całkowicie sonde czyli będzie można ją odłączyć i żaden błąd nie powinien się pojawiać.

Witam. A czy kolega wyłączjąc drugą sondę programowo otrzymuje pełen zestaw readienss na Passed, czy wygląda to tak jak u mnie w temacie http://a4-klub.pl/uklad-wydechowy-100/alt-wymiana-katalizatora-245446/index8.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez ten błąd się pojawił, dziś kata zmieniłem na używany oryginał i jak narazie wszystko jest OK, nawet w readienss wszysztko na Passed a wcześniej tak nie było :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak kolego bylem aurat w trasie ipo jakis 300km wiec raczej spelilem obroty rowniez i nie wiem co jest grane mam nawet z tego loga

---------- Post dopisany at 21:05 ---------- Poprzedni post napisany at 20:50 ----------

Grupy: 046 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

jest taki log a potem polaq sa naczerwona i jest error

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadam moze glupie pytanie . Właczyles test ? ikona pod napisem VAG COM (test on/off) albo (run ) nie pamietam dokladnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na raporty bedzie trzeba troszke poczekac bo nie robie duzo km ale jak sie check nie zapali po 100km to i tak bedzie pierwszy mały sukces :P zalozyłem dokladnie taki MOSIĘŻNY EMULATOR KĄTOWY SONDY LAMBDA - HURT!!! (3599012913) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje., nic w nim nie wierciłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...