uciniak Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Pytanie do założyciela tematu masz awx czy avf?No i jeszcze jedno do Krzyśka jak wbijasz kolejne biegi przy 3000obr.to następny bieg ile ma w danej chwili 2000-2200?Jedno jest pewne u mnie by się to na pewno nie sprawdziło. Mając max moment przy 2500-2600 obr. to nie wykorzystał bym pełnego potencjału.
pastaldo Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Różnica będzie jeszcze czy ktoś ma soft zrobiony czy nie. W dobrze poprowadzonym programie moment jest wyżej pociągnięty równo i efekty moga być inne. Ale fakt 1,2 bieg i kręcenie do 4000RPM to nieporozumienie.
uciniak Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Różnica będzie jeszcze czy ktoś ma soft zrobiony czy nie. W dobrze poprowadzonym programie moment jest wyżej pociągnięty równo i efekty moga być inne. Ale fakt 1,2 bieg i kręcenie do 4000RPM to nieporozumienie. Powiedz dlaczego 2-gi to nieporozumienie?Jedynka to rozumiem.
Pretor Opublikowano 1 Października 2013 Autor Opublikowano 1 Października 2013 Mam AVF więc skrzynia 6-cio biegowa. Sony Xperia
POWER-KRIS Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Bo w nadzych autach jest mała różnica w przelozeniu 1 i 2.Wsadz 2 i z niej ruszaj to w sumie ten co z 1 startuje nie da rady bo straci czas na trakcji i czasie zmiany biegu a ty juz befziesz sie szykował do 3 ale ty po kilku takich manewrach stracisz dwumas i sprzęgło. Ja jak byłem młody i gupi miałem 3 takich samych kumpli i niedaj Boże jak sie zobaczylismy na tej samej drodze to guma sie palila ale wszyscy po latach mamy taka sama technologie bo kazda inna zawodzila. Tapatalk 4.
uciniak Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Ok tylko ja pytałem czemu na 2 kręcenie do 4000obr. To nieporozumienie?
pastaldo Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Różnica będzie jeszcze czy ktoś ma soft zrobiony czy nie. W dobrze poprowadzonym programie moment jest wyżej pociągnięty równo i efekty moga być inne. Ale fakt 1,2 bieg i kręcenie do 4000RPM to nieporozumienie. Powiedz dlaczego 2-gi to nieporozumienie?Jedynka to rozumiem. A dlatego że bezsensu jest kręcić TDI do 4000RPM bo od 3500RPM w ogóle to nie jedzie i to jest strata czasu. Fakt mam teraz 2.5TDI z 6 biegowym manualem w Quatro i pierwsze 2 biegi sa tak krótkie że jakby nie było szkoda sprzęgła to człowiek najchętniej ruszałby z 3. Ja nie jestem street fighterem a przedstawiam tylko odczucia z niektórych startów gdy trzeba się zebrać naprawdę szybko. Jeśli mowa o szybkim starcie w TDI i przejściu przez wszystkie biegi to na 1 i 2 biegu to zakres między 2000 do max 3500RPM i nastepny bieg.
uciniak Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Tylko teraz pytanie czy jak zmienisz bieg przy 3500obr. To lepiej przyspieszy auto ?Czy nie ma sensu dalej ciągnąć bo i tak na to samo wyjdzie?
pastaldo Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 od powiedzmy tych 3500RPM samochód przestaje ciągnąć więc kręcenie go wyżej jest poprostu stratą czasu. Kręcenie wysoko ma sens w benzyniakach bo tam największy moment tez jest przy wyższych obrotach przeciwnie jak w dieselu. Każdy silnik najefektywniej pracuje to tez przyśpiesza w przedziale obrotów gdzie moment obrotowy jest najwiekszy. Dlatego tez wspomniałem o chiptuningu bo tuner prowadzi moment tak by był w jak najszerszym przedziale obrotów na podobnym wysokim poziomie.
Piotrek98igo Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 no to lepiej sprzedaj to 2.5tdi i kup 1.9tdi bo to ciagnie az do odcinki... Bezsensowne teorie i gadanie,ze diesla nisko benzyne wysoko trzeba krecic.Krecisz na tyle ile jest potencjalu w wozie.Seria przy 4tys wymieka,ale auta po modach jada bez problemu 4500 i na tym sie buduje przewage.
POWER-KRIS Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Daliście mi do myślenia. Teraz wiem że z głupot nigdy nie wyrosnę. ;-) Trzeba opracowac tak technikę zmiany biegów żeby nastepny miał w chwili wbicia około 2500 - 2700 obrotów. No i kuzwa jutro testy i znów coś urwe;-) Tapatalk 4.
Pretor Opublikowano 1 Października 2013 Autor Opublikowano 1 Października 2013 Tak teraz patrzę na wykres i mam 350 Nm od 2000 do 3200 obr więc po wybiciu następnego biegu obroty powinny wskoczyć w górny zakres tego momentu by auto dobrze przyśpieszało. Sony Xperia
pastaldo Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 no to lepiej sprzedaj to 2.5tdi i kup 1.9tdi bo to ciagnie az do odcinki...Bezsensowne teorie i gadanie,ze diesla nisko benzyne wysoko trzeba krecic.Krecisz na tyle ile jest potencjalu w wozie.Seria przy 4tys wymieka,ale auta po modach jada bez problemu 4500 i na tym sie buduje przewage. Ale co ma do rzeczy moje 2.5TDI? miałem 1.9TDI i tez miło wspominam. Ja samochodu używam do jazdy a nie jako dragstera na 1/4 mili. A co do Twojej drugiej uwagi to przeczytaj najpierw moje wypowiedzi. Przecierz przed chwilą sam napisałem że samochód po programie ciągnie wysoko i wtedy fakt można go kręcić wyżej ale serii powyżej 3500 niema sensu. Druga sprawa to przełożenia i choćbyś swojego zmodzonego 1.9 piłował do 4500 to ktoś z głową kto będzie miał ten sam potencjał a będzie go kręcił niżej cie objedzie. Chodzi o to że moc i moment zaczynają grac pierwsze skrzypce przy więkdzych przełożeniach, a na pierwszym biegu możesz piłować do odcięcia a efektu w postaci przyspieszenia nie będziesz mial żadnego.
Piotrek98igo Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 To jest sprawdzone xxx razy i zawsze bede krecil do 4500.Poza tym kazde auto ma inny potencjal,w innych obrotach ma moc i moment.Wiem z doswiadczenia ,ze auto ktore bedzie sie krecilo wyzej ,pojedzie lepiej niz te co nizej (zblizona moc i masa)
POWER-KRIS Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Ale dalej twierdzę że nie na 1 i 2.Jaka Ty masz skrzynie i koła chyba 20 cali. Ale fakt faktem że nasze odczucia to i kwestia modów. Tapatalk 4.
pastaldo Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Wszystko prawda ale dlatego ze masz modzony silnik. To ze kazdy samochod trzeba indywidualnie wyczuc to tez fakt. Ale jak kolega wyzej napisal 1 i 2 bieg krecenie do odciny to bezsens Wysłano z X8 z użyciem Tapatalk
Pretor Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 Z pierwszym biegiem już wiem co zrobić, martwi mnie tylko drugi bieg bo przy ok 2500 obr lub wcześniej znowu nie będzie trakcji a jak wbije 3 to obroty mogą spaść za nisko. Sony Xperia ---------- Post dopisany at 07:14 ---------- Poprzedni post napisany at 02:26 ---------- Chciałem Wam koledzy bardzo podziękować za cenne porady. Jadąc przed chwilą z pracy zrobiłem dwie próby startu według Waszych wskazówek i jeszcze nigdy tak dobrze nie ruszyłem. Teraz przez Was nie będę mógł spać po nocce . Sony Xperia
uciniak Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Co znaczy brak trakcji że zapiszczą opony czy mielisz na 2-gim biegu w miejscu jak wściekły. Ja przy kołach 225/40/18 i momencie ponad 400nm absolutnie nie mam z tym problemu.
rafalekx Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Ogólnie generalizowanie że kręcenie diesla do odciny nie ma sensu itp. albo że pierwszy bieg tylko do ruszania... jeździliście nowszymi dieslami? Odpowiednie wstrzelenie się w obroty w moim 2,0 TDI common rail powoduje że pierwszy bieg robi przeciąg i aż się chce go ciągnąć jak najdłużej (silniki common rail kręcą się do 5000, a nawet 5200 pierwsze biegi -1, 2, 3), ale przy odpowiedniej oponie - musi dobrze kleić. A przede wszystkim... każdy diesel jak i każdy silnik benzynowy jedzie inaczej, więc nie ma co generalizować. Diesel dołem jedzie momentem a dopiero potem mocą - przynajmniej tak jest u mnie. Bo od 4000-5000 mam praktycznie płasko max moc (do odciny), a wcześniej ładnie szeroko poprowadzony moment. Za to czasami śmigam 1,6 HDI też common rail (seria 92 KM), i jego totalnie nie ma sensu kręcić wyżej niż 3000 obr. On jedzie tylko dołem i momentem, przepraszam momencikiem... ---------- Post dopisany at 08:23 ---------- Poprzedni post napisany at 08:21 ---------- Co znaczy brak trakcji że zapiszczą opony czy mielisz na 2-gim biegu w miejscu jak wściekły. Ja przy kołach 225/40/18 i momencie ponad 400nm absolutnie nie mam z tym problemu. wszystko zależy od opon i nawierzchni... Ja mam 426 Nm i przy 235/35/19 bywa że nie mam trakcji, szczególnie jak jest mokro lub słaby asfalt. Opony to podstawa
remus_kraków Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 A nity trzymające okładziny cierne na tarczy sprzęgłowej już pewnie są podcięte do połowy. Jak koledze poleci sprzęgło i pewnie przy okazji jeszcze coś to się wyleczy ze "steet racengu".
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się