Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b7 3.0 tdi asb 233


Kubica86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, czy może jest ktoś zorientowany jak kosztowo wychodzą zmiany poniżej :

- usunięcie DPF mechanicznie i softowo

- wydech od turbo

- program

- intercooler ( w opcji - niekoniecznie)

Chciałbym się przygotować psychicznie do tego hehe, a tak poważnie to zastanawiam jakie to koszta i czy warto wydać \

Zamiast 1000/1500 na program i osiągnąć 270/280 KM czy już 3-4-5 razy tyle i mieć około 300+.

Wiem że na forum jest tego sporo ale jakoś nikt nie chce mówić o kosztach.

Jeżeli ktoś posiada jakieś informację proszę o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze w 2 tyś zmiescisz się z usunięciem DPF+Program, co do reszty to zależy od humoru tunera ewentualnie mechanika:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy dał w 3.0tdi 2800 za usunięcie samego dpf'a ale już zniszczonego. Mi znajomy za wycinkę zaśpiewał 300 zł.

program pewno 1200-2000 zł zależy gdzie.

Znajdź dobry zakład zadzwoń albo podjedź i się zapytaj. Jeśli chcesz więcej to trzeba dobrze dobrać turbo, im większe tym trudniej je na dole ruszyć, można lać paliwo ale skoczy spalanie a dla samego wirnika to też nic zdrowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy jest bezpiecznie robić 300+ w tych motorach, bo z tego co mówił mi tuner jak bylem na programie to w okolicach 300km robi się gorąco i niebezpiecznie w komże spalania i można usmażyć wtryski lub coś innego... te nowsze w oznaczeniami czteroliterowymi chyba więcej znoszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam program jest najlepszą opcją jeśli chodzi o relację cena/ osiągi, każdy następny mod to już są kolejne nie małe pieniądze w przypadku tego silnika, tak więc jaki zasób portfela i chęci, takie efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się zastanawiam czy jest sens pchać się w koszta żedu 7-8k na różnice 20 kilku koni. Wiadomo Frontowy cooler duuży + wydech ładnie mruczy ale koszta grube...

Wycięcie DPF + soft 1500-2000k Wiec póki co na tym chyba zostanę. Jeżeli ceny by oscylowały w granicach 4k to jeszcze jeszcze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się zastanawiam czy jest sens pchać się w koszta żedu 7-8k na różnice 20 kilku koni. Wiadomo Frontowy cooler duuży + wydech ładnie mruczy ale koszta grube...

Wycięcie DPF + soft 1500-2000k Wiec póki co na tym chyba zostanę. Jeżeli ceny by oscylowały w granicach 4k to jeszcze jeszcze..

jak masz zdrowy silnik to możesz wyskoczyć wyżej niż Ci się wydaje, im większego będziesz miał boosta tym więcej tobie da wywalanie filtra . To nie jest kompleta lista wydatków, przy 300+ szybko Ci się hamulce skończą :) nie orientuje się ile 2mas wytrzyma, to może być większy problem niż sam motor.

seat_toledo_20tdi_170km_wykres.jpg

prawie 20 koni i 40nm to strasznie dużo !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, generalnie auto zostało sprawdzone jeżeli chodzi o diagnostykę, kolega Ćwiara podpiął się i z wtryskami wszystko cacy wtryski jak nowe. Rozrząd inna sprawa tego nigdy się nie sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sugerował zrobić mocniejszy standard, pojeździć pocieszyć się. Możliwe że coś co już jest na wykończeniu sie wysypie, na pewno pokażą się inne niedobory niż moc. Jak coś będziesz wymieniał to wkładaj lepsze.

Albo Ci to starczy albo po czasie jak się przyzwyczaisz i tak Ci zabraknie. wtedy będziesz mógł pomyśleć o stage II. Numerki to nie wszystko, ważne są zakresy, reakcja na gaz etc, ładnie zrobione 280km i ponad 500nm (nie tak ujowo jak na wykresie który wkleiłem) to już jest konkrety pocisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sugerował zrobić mocniejszy standard, pojeździć pocieszyć się. Możliwe że coś co już jest na wykończeniu sie wysypie, na pewno pokażą się inne niedobory niż moc. Jak coś będziesz wymieniał to wkładaj lepsze.

Albo Ci to starczy albo po czasie jak się przyzwyczaisz i tak Ci zabraknie. wtedy będziesz mógł pomyśleć o stage II. Numerki to nie wszystko, ważne są zakresy, reakcja na gaz etc, ładnie zrobione 280km i ponad 500nm (nie tak ujowo jak na wykresie który wkleiłem) to już jest konkrety pocisk.

Dogadam się z Mechem i się zobaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę że po chipie o auto też się inaczej dba, jak wyżej ktoś napisał powstanie też problem temperatury. IC chłodzi tylko powietrze za turbosprężarką, przy 300ps na pewno już zewnętrzna porządna chłodnica oleju no i pewno też podstawowa chłodnica do wymiany na wydajniejszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w moim póki co nie miałem problemów żeby się gotował, nawet w upale, także ori chłodnica jakoś daje rade. Duży frontowy cooler miałem w poprzednim aucie, a tu z racji tego ze są 2 to nic nie robiłem chociaż super szału nie robią, ale szkoda mi było trochę ciąć zderzak S-line i dopasowywać to wszystko ze sobą. Problemem może być sprzęgło, bo moje troche dzisiaj dostało podczas 1/4 mili a i wcześniej ze 3-4 razy przy energicznej jeździe nie skleiło, także automaty maja tu wyższość... i tak jak pisze marcin4x4, dobrze zrobiony program z mniejszą mocą i dobrze rozłożonym momentem może robić lepszą robotę niż wyższa moc ale z dupnie zrobionym momentem. poniżej mój wykres

wykres.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no taki wykres jest już całkiem si :) niutek fajnie się rozłożył, to już musi jeździć.

--- update ---

Gadałem z kumplem i nasze silniki mają dość spore problemy z termiką zaworową wiec 300 koni jak tutaj ktoś pisał może być piekarnik i po silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak mówiłem, te 300km to taka granica pewnie, jakby się miało założony zegar i sondę EGT to by było ładnie widać co tam się dzieje w komorach spalania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja rozumiem wasze obawy tylko jedno pytanie czy motor z mocą seryjną 230KM podkręconą do 330 ( powiedzmy) ma takie same przeciążenia przy jeździe ..normalnej/użytkowej ? Np spokojna jazda na 5biegu 140KM/H. Czy to głównie zależy od ,,deptania,, ??? Chodzi mi o to czy przy większej mocy i spokojnej jeździe będzie ok czy tak czy siak problemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+100km z tego nie uzyskasz.. w każdym razie nie tanio a te silniki i tak mają dość problemów.

Ogólnie chip = wyższe temperatury pracy, o ile limitery są podniesione o jakieś normalne wartości (a nie 200-300C) to wystarczy pamiętać tylko o tym że autko musi mieć czas by odsapnąć. Jeśli jeździsz normalnie nie powinno się nic dziać, po za realnym spadkiem spalania ;] i tak największym problemem jest stanie w korkach w upalne dni.

Dobre oliwy, rozgrzewanie i schładzanie silnika i tak są obowiązkowe, ciągły ogień przez większość biegów rozwali nawet serię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy program zrobiony.

http://img843.imageshack.us/img843/2342/iv5u.jpg

Może i bez koksu ale jest.

Po samym wylocie z hamowni sprzęgło zaczęło się ślizgać, na drugi dzień już lepiej ( możliwe to że po zagrzaniu przy hamowni? Zaznaczę że hamowany był z 4 czy 5 razy). Teraz jak śmigam odzywa się ,,ślizg,, od czasu do czasu.

Oczywiście szukam już sprzęgła wzmocnionego ( jak mi padnie ori) - macie jakieś propozycje?

---------- Post dopisany at 22:40 ---------- Poprzedni post napisany at 22:26 ----------

I pytanie czy jest jakaś opcja podłączenia tych czujników ( zegar i sondę EGT ) pod fis czy navi żeby nue montować nic w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz kupić Vfiz w bogatszej wersji z obsługą czujnika EGT, tylko nie wiem czy na tych nastawach jest sens sie martwic.

Co do ślizgania sprzęgła to pamiętaj że masz prawie 600nm a tyle fabryczne bebechy nie ogarniają (czytaj sprzęgło się ślizga) może tarcza jest już zmęczona a teraz ma więcej do roboty i prawo się powoli odzywać, myślę że jak wymienisz na kevlar to nic się nie będzie ślizgać a i finansowo będziesz bardzo zadowolony. Jak już wyjmiesz to może warto pomyśleć by całość (czyli 2mase+docisk+tarczę) wysłać do regeneracji i obicia. Koszt koło 1000 zł w dobrym zakładzie a w razie czego masz z głowy i na pewno wytrzyma bardzo długo.

jak ze spaniem przed / po sofcie ? pytam bardziej o miasto niż trase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...