Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Czujnik paliwa pytanie za 100 punktow


maciekg

Rekomendowane odpowiedzi

Czujnik paliwa zawieszony jest prawidlowo, wszystko jest na swoim miejscu, byl nawet wymianiany, a dalej borykam sie z takim problemem, otoz po zatankowaniu do pelna wskazowka pokazuje 1/2. Na rezerwie moge przejechac ponad 200 km. Zaden mechanik nie znalazl sposobu, aby to naprawic.

Ostatnio dowiedzialem się, ze moze byc problem ze wskazowka, przy liczniku. Co o tym sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio dowiedzialem się, ze moze byc problem ze wskazowka, przy liczniku. Co o tym sadzicie?

Tez tak moze byc.

Vag zadnego bledu nie wykryl :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie! @Pikuś dobrze Ci radzi. Wejdź w VAGu do kanału 17 (Instruments - 17) i tam szukaj błędów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj miałem to samo!

Jak pojechałem do skasowania inspekcji do Seata (do kuzyna - żeby nie płacic) to jakaś fleja skasowała oprócz inspekcji jakąś komórkę w komputerze i wskaźnik paliwa przestawił się o ok. połowę baku.

Na początku nie chcieli wierzyć że wskazanie zależy od komputera w samochodzie.

Po kontaktach z autoryzowanym serwisem Audi potwierdzili, że trzeba wpisać odpowiednią wartość w odpowiednią komórkę. Ma to na celu chyba odpowiednie dopasowanie wskazań do czujnika.

Po wpisaniu tej wartości (nie pamiętam już ale chyba 215) wskaźnik zaczął zachowywać się jak nowy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nierobi sie przypadkiem tego tak , tankuje sie do pełna i z tyłu szafy jest regulacja ustawia się na pełny bak i fertig. Coś mi się kiedys obiło o uszy ale niewiem czy to nie dotyczyło B4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nierobi sie przypadkiem tego tak , tankuje sie do pełna i z tyłu szafy jest regulacja ustawia się na pełny bak i fertig. Coś mi się kiedys obiło o uszy ale niewiem czy to nie dotyczyło B4

Dotyczyło B4.

W A4 takie rzeczy to tylko VAG-iem.

Oto przepis:

Wyłączyć zapłon.

Rozłączyć wtyczkę przy baku.

6bf98c9ab83dc0b4m.jpg

Wtawić między wtyki rezystor 470 Om.

Odczekać około 4 minut i włączyć zapłon.

Wskazówka ma się wychylić na skrajną prawą czerwoną kreskę rezerwy.

Jeśli tak jest, to ustawienie poprawne, jeśli inaczej to:

Wchodzimy w Licznik (17) -> Adaptacja (10) -> Wybieramy kanał 01 -> Zmieniamy wartości aż osiągniemy porządany wcześniej skutek.

Wartości muszą być z przedziału 0...255.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szogun0 szacunek za fachową poradę, ale co wtedy jesli przy ustawieniu wartosci 255 i pelnym zbiorniku paliwa wskazowka pokazuje mi 3/4 ? Domyslnie mialem ustawione na 128. Ciekawe czy teraz w ogole wlaczy sie rezerwa :)

Pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spróbuj jeszcze raz włączyć i wyłączyć zapłon i zobacz w VAGu czy jest znowu 128. Jeżeli tak, to spróbuj jeszcze raz zmienic wartość na wyższą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szogun0 szacunek za fachową poradę, ale co wtedy jesli przy ustawieniu wartosci 255 i pelnym zbiorniku paliwa wskazowka pokazuje mi 3/4 ? Domyslnie mialem ustawione na 128. Ciekawe czy teraz w ogole wlaczy sie rezerwa :)

Pozdrowienia!

Ale gdzie 3/4 na polu rezerwy? czy 3/4 stanu w baku.

Jeśli to pierwsze to coś nie tak ze wskaźnikiem.

Jeśli 3/4 pełnego baku, no to za dużo ustawiłeś.

Tak jak napisałem przy tym rezystorku wskazówka ma się zatrzymać na prawej kresce rezerwy (czerwona). Czyli tak jakbyś wyjeździł na tyle paliwa, że włąśnie zaświeciła ci się rezerwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz. Przy pelnym zbiorniku i ustawieniu standardowym (128) wskazowka pokazuje 1/2 stanu pelnego baku. Jesli ustawie wartosc w przedziale 128-255 to wskazowka znajduje sie w polozeniu miedzy polową, a 3/4 pelnego baku. Nigdy jeszcze jej nie widzialem w położeniu 1/1. W poniedzialek kupie ten rezystor i sprawdzie wg podanej instrukcji.

To ma byc rezystor 470 ohm ? Sprzedawca ze sklepu bedzie wiedzial o co chodzi?

Pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie wybaczcie iż odkopuje temat ale nie będę robił niepotrzebnych nowych tematów które były już poruszane,

autko to a4 1.9TDi 90PS 97rok

ten sam błąd jak kolega, czyli:

00771 Czujnik poziomu paliwa-G

przerwa lub zwarcie do plusa

efekt to wskaźnik poziomu paliwa na zero i paląca się rezerwa..

robiłem już podmiankę z pływakiem z mojego auta i pływak jest sprawny, po przełożeniu do mnie wszystko gra więc problemu trzeba szukać w innym miejscu,

vagiem próbowałem przestawić wskazania licznika ale nic się nie zmienia, wpisuje nową wartość zapamiętuje ją ale nie wyświetla nic tzn, pozostaje tak jak było... aha wartość którą pokazuje mi komp to 127... i do tego wciąż wraca...

jaki polecacie kolejny krok... zastanawiam się czy szukać przejścia w kablach co czarno widzę czy próbować bawić się wskazówką licznika.... i w związku z tą sprawa proszę o info w sprawie wskazówek, mianowicie jak one działa, czy to tylko elektromagnes i przy podłączonym liczniku mogę ustawić wskaźnik paliwa w pożądanej pozycji i będzie ona działała ??? czy taka kalibracja może się nie powieść ??? podejrzewam ten wskaźnik, wydaje mi się że on też może się popsuć ??? no może poproszę o wasze opinie w tej sprawie...[br]Dopisany: 15 Maj 2009, 22:37_________________________________________________panowie jako ciekawostkę dodam iż zegary działają poprawnie ponieważ przy uruchomieniu output test wskaźnik paliwa działa i wychyla się(wskazówka) tak jak inne zegary...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...