Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbina -tryb awaryjny audi AJM a4 1,9 tdi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

To mój pierwszy post na forum około miesiąc temu kupiłem Audi a4 1,9 Tdi AJM 2000r przebieg 270000 skrzynia automat.

Na samym początku wszystko było super. W trakcie dłuższej trasy z Zielonej Góry do Lublina gdzie obecnie mieszkam po około 400 km jazdy po autostradzie, nagle zabrakło mocy zauważyłem że wyłączyło się turbo. Włączyłem i wyłączyłem silnik i wszystko wróciło do normy. Dojechałem pozostałą część trasy 300 km. Później jeszcze sporo jeździłem jednak od niedawna turbina zaczęła przechodzić w tryb awaryjny co raz częściej podczas tras 90 km nawet 3-krotnie. Zauważyłem znaczny wzrost spalania na początku z w/w trasy było to 6,2 l. Zacząłem przeglądać forum i dowiedziałem się że częstym powodem jest uszkodzony sterownik N75, podzwoniłem do kilku warsztatów w obcym mi mieście przedstawiłem sprawe, sprawdziłem to w jednym z nich i okazało się że wajcha od zmiennej geometri nie dociąga do samej góry(ta z gruszki) mechanik pokazał mi że kluczem można to dociągnąć i twierdzi że to jest przyczyną przechodzenia w stan awaryjny. Zalecił wyczyszczenie(tego elementu) za które chce 350 zł jednak nie chce dać mi gwarancji bo mówi że pewności nie ma. Nie chciał bym wydawać pieniędzy na coś co nie zagwarantuje mi że auto będzie działać jak należy. Chciałbym się od was dowiedzieć czy z przedstawionych prze ze mnie informacji można cokolwiek powiedzieć, czy uważacie że warto to robić?

Proszę o odpowiedź i pozdrawiam wszystkich.

Opublikowano

Najlepiej jakbys zrobil logi dynamiczne , choc z Twojego opisu jest bardzo prawdopodobne ze sprezarka nadaje sie do czyszczenia .

Opublikowano

Popytaj tu, na pewno ktoś pomoże zrobić logi i będziesz mieć pewność czy wyłożyć kasę na czyszczenie turbo: Lubuskie

Opublikowano

Witam dzięki za odpowiedzi. Pisząc że sprężarka nadaje się do czyszczenia to oznacza że całe turbo czy ten element co opisałem? Dzięki również za sugestie co do tych logów i lubuskiego, problem jest bo teraz mieszkam w lubelskim szukałem tych województw na forum ale nie moge znaleźć, może ktoś tutaj by mi pomógł(lubelskie).

Mam do was jeszcze jedno pytanie chcę zmienić rozrząd oraz filtry i olej. Nie mam nigdzie napisane kiedy zmieniany był pasek i chcę go teraz wymienić żeby mieć w miarę spokój znalazłem gościa na allegro który ma dobre ceny i wszystko w jednym miejscu to co mi zasugerował to:

-chciałbym zmienić rozrząd komplet (pasek, rolki, pompa wody)

TAŃSZY 340 ZŁ pasek dayco rolki maxgear pompa optima

DROŻSZY 500 ZŁ – rozrząd ruvilla pompa ruvilla + napinacz hydrauliczny

-filtry paliwa, – 19 ZŁ maxgear , 26 zł bosch 23 zł mann

oleju, – 15 ZŁ maxgear , 18 zł bosch 20 zł mann

powietrza – 20 ZŁ maxgear , bosch 26 zł mann 28 zł

- oraz olej z tego co się orientowałem 5W40 - MOTUL 5 LITRÓW 160 ZŁ

Czy ten tańszy rozrząd może byc czy dramat?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Na forum głównym wejdzie na zlociki i spociki i na lubelskie :) We wnętrzu turbo jest kilka elementów, które należy wyczyścić i będzie śmigać. Zacznij od znalezienia kogoś kto pomoże zrobić logi.

Przejrzyj ten temat: http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/all-tdi-czyszczenie-kierownic-vtg-49491/

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalk

Opublikowano

Witam

Normalnie bym nie żałował na rozrząd, jednak nie mam pewności czy to już czas na zmiane(nigdzie nie opisane) bo dopiero kupiłem auto pasek contiecha, gruby wygląda niby dobrze ale wiem że nie bardzo można poznać po wyglądzie, a dodatkowo to turbo, śmigam po warsztatach jest tych specjalistów sporo w Lublinie i każdy mówi regeneracja i regeneracja a jak czyszczenie to bez gwarancji:) I mam dylemat czy poczekać z tym paskiem i zrobić turbo porządnie czy turbo wyczyścić i pasek:) Wiadomo że chciało by się wszystko super ale szukam najlepszej opcji, dlatego zwróciłem się na forum. To przechodzenie nie jest za każdym razem teraz dodatkowo trochę rozruszałem tą wajchę i jakby jet lepiej,co gorsza nie znam żadnego mechanika tutaj a dam do zrobienia coś pogrzebie nawet nie wyczyści a mi powie że zrobione że nic nie dało i trzeba regenerować. Czyli według was logi dynamiczne bo pokazały dokładnie o co kaman? Bo np podczas włączania się awaryjnego nie pali mi się żadna kontrolka.

Opublikowano

bo zadna sie nie swieci podczas notlaufu.Co do logów to pokarzą źle pracującą sztange..

Opublikowano

Witam ponownie. Kupiłem używane turbo ale je oddałem bo okazało się że jest gorsze od mojejego, mechanik który zajmuje się moją turbiną sugerował żebym regenerował albo załatwił używkę bo są pewne luzy na wirniku, jeśli chodzi o luzy to jest lekki osiowy a promieniowego nie ma praktycznie wcale, więc kazałem wyczyścić i wsadzić moją starą, zmieniłem dodatkowo wszystkie filtry, olej i termostat.

Jednak podczas pierwszej jazdy próbnej to jest odcinka Zamość-Lublin okazało się żę problem nie ustąpił. Po przejechaniu pewnego dystansu wyskoczył znów tryb awaryjny. Dodatkowo co zauważyłem to samochód dziwnie reaguje na dodawanie gazu, czasem np mam pedał w połowie i kiedy chcę przyspieszyć to nie ma reakcji tzn wolno się rozpędza nie ma tego kopa od turbo, cofnę wtedy nogę i wcisnę ponownie i wtedy już przyspiesza, no i dodatkowo co jakiś czas ten tryb awaryjny to wtedy wiadomo już muszę zgasić i uruchomić silnik ponownie. Nie jestem specem ale wygląda mi to na jakieś sterowanie. Co wy o tym myślicie czy to może być uszkodzony ten sterownik N75? Na początku jak pojechałem do mechanika to chciałem oczywiście podłączyć pod komputer, jednak on stwierdził że pewnie pokaże uszkodzenie N75 i nie ma sensu. Sprawdził to niby takim przyrządem do pomiaru ciśnienia coś tam pompował czytał no i stwierdził właśnie że geometria się zacina, jednak po tym czyszczeniu nie pomogło i jestem na jutro umówiony na poprawki. I zastanawiam się jak rozwiązać sprawę. Co byście poradzili? Czy mam nalegać na podłączenie pod kompa? Czy wymieniać N75? Czy ten luz osiowy może powodować wchodzenie w awaryjny, pytam bo oni tak sugerowali? Czekam na wasze przemyślenia.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...