Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik VW 2.0TDI BMM i BMP różnice.


Szymoonk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kolega remontował silnik 2.0 TDI BMM i wsadził do niego blok z silnika BMP. Niby było wszystko ok ale zajechał do niemiec i silnik zaczął wariować. Pali 11L ropy i zaczeło coś w nim stukać. Kolega pyta czy trzeba kanały olejowe są takie same w tych blokach i na co zwrócić uwagę przy montażu. Cały czas auto pokazywało niski poziom oleju

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMP ma AGW (wałki wyrównoważające) a BMM nie. Druga różnica dotyczy głowicy: BMM ma świece żarowe stalowe a BMP ceramiczne, więc też różni się ich sterowaniem (ceramiczne pracują przy ok. 7 V).

ogólnie na forach mozna znalezc (ale moze ktos jeszcze cos podrzuci)że:

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -

zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,

czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami

a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,

awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch

(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,

siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,

kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi

(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch

(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu

pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)

lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -

analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami

(utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,

najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrzucił blok z silnika BMP, to powinien zaślepić otwór magistrali olejowej zasilający modół wałków w oliwę, chyba że przełożył blok razem z wałkami :whistling:

Jak wałków nie założył i nie zaślepił magistrali, to praktycznie cała oliwa idzie do miski, a ciśnienia w magistrali prawie nie ma :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wątku Jaro4444 o likwidacji wałków masz fotkę, z zaznaczonym otworem magistali :

http://a4-klub.pl/2-0-197/all-b7-likwidacja-walkow-wyrownowazajacych-silnika-2-0-tdi-swap-pompy-oleju-113704/index7.html

Trzeba rozwinąć spoiler, a fotki się pokażą ( ostatnie zdjęcie na samym dole ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...