Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyłaczenie komuniaktu o żużytych kolckach i o rezerwie paliwa licznik Jaeger 1/2 FIS


darkb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie koledzy. Mam takie właśnie pytanie czy może ktoś udzielić mi podpowiedzi jak zakodować bądź zmienić w której grupie lub którym kanale aby wyłączyć pojawiający się na wyświetlaczu zegarów 1/2 FIS Jaeger komunikat ikonkę o zużytych klockach hamulcowych oraz ikonkę rezerwy paliwa. Wiem że jest to możliwe lecz chciałbym prosić o pomoc. Moje auto jest z 1999 roku po lifcie silnik 1,8 125KM ARG. Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby wyłączyć info o klockach zmieniasz kodowanie licznika temat jest podwieszony w dziale diagnostyka, a rezerwy nie da się wyłączyć i czemu by taka możliwość mała służyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a podrzuciłbyś mi link do tego wątku odnośnie kodowania aby wyłączyć informację o klockach a komunikat o rezerwie jest wg mnie potrzebny ale dla takich osób które chyba nie widzą wskaźnika poziomu wskazówkowego. Bardzo proszę o link o tym kodowaniu lub o rozpiskę co i jak z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie łatwiej dojsc co jest nie tak z tymi klockami ??? problem tkwi pewnie w zaśniedziałych kostkach przy piascie lub uwalonym przewodzie, ogarnięty mechanik dojdzie co jest nie tak w 30min, instalacja zużytych klocków jest prosty jak budowa cepa :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy samo zmostkowanie przerwanego przewodu który wchodzi do klocków pomoże. Mam klocki bosch i czujnik zużycia jest w połowie grubości okładzin. Powoduje to że kllocki są jeszcze grube i super hamują lecz swieci się ta kontrolka. A czy można jakoś właśnie zmostkować złączyć kable od czujników aby komputer widział że jest z grubością klocków OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik zużycia klocków działa na zasadzie elektrycznego obiegu zamkniętego, jesli klocek zużyje sie w ok 70% przerywa obieg i wyskakuje kontrolka. Jesli zmostkujesz obieg bedzie wszystko ok. Z doswiadczenia wiem ze dosyć czesto przewody idące od komory silnika do piasty lubia sie przecierać lub poprostu nie łaczy kostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem koledzy zmostkowałem kabel idący do czujnika zużycia klocków i dalej świeci się kontrolka . Próbowałem zmienić kodowanie licznika i nic nie daje w zegarach mam ustawione 00042 i dalej wyswietla komunikat o klockach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys robiłem auto z identycznym problemem ...... Da sie to jakos zakodowac zeby licznik nie pokazywał tego komunikatu ale trzeba sie na tym naprawde znac, niestety wiekkszosc z nas pojęło tylko podstawowe funkcje jakie oferuje vag :decayed: Ja zrobiłem to tak : zeskrobałem otulinę osłaniającą kabel w którym idzie impuls abs i nasz czujnik przy samym nadkolu, trzeba robić to za***iście ostroznie tak aby nie uszkodzic otuliny pojedynczych kabli. Jak miałem juz dostep to kabelków dobrałem sie do 2 kabelków od czujnika z tego co pamiętam brązowy i zółty ale dla pewności trzeba sprawdzić. Zastosowałem złaczki elektryczne które działaja jak ząbki które hermetycznie wgryzają sie w kabel tak aby mozna sie było do niego podłaczyc. Po zmostkowaniu w ten sposób jednej strony kontrolka dalej świeciła więc analogicznie zrobiłem drugą, i pomogło. Okazało sie więc ze walnieta jest prawa strona, lewa strone hermetycznie zaizolowałem i zabezpieczyłem miejsce mojej ingerencji. W prawym kole czujnikiem szybko sprawdziłem ze jeden z kabli jest walnięty, pociagnełem nowy kabel, wpiełem sie w kostkę, pozabezpieczałem itp. w praktyce jest to banalnie proste i szkoda mostkować ten czujnik skoro mozna w prosty sposób to naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy witam ponownie załamuje już ręce nie wiem jak albo co dodatkowo zrobić aby wyłączyć tą kontrolę klocków , niby zmieniłem kodowanie i teraz mam coś takiego w kodowaniu 00042 a komunikat zużytych klocków dalej świeci, czy macie jakieś pomysły co dalej począć z tym kodowaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... w takim razie twoje zegary chyba koduje się według tego opisu :

??xxx: Options (MY 2000 >)

+00 = No Options or Navigation III

+02 = Seatbelt Warning active

+16 = Navigation I & II

Czyli nie da się wyłączyć tego kodowaniem, ale czy na pewno to ręki nie dam uciąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...