Marynarz____ Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Siema, pacjent to A4 B6 1.9 TDI AVF 2004 r. jeżdżąc moim samochodem zauważyłem, że najpierw wskazówka od temperatury skakała mi od 0 do 90 st- po wymianie czujnika G62 skakanie ustało i autko trzymało temperaturę na 90 st, ale jeżdżąc po obwodnicy z prędkością 90- 150 km zauważyłem, że temp z 90 st spada tak do 75/80 st więc wymieniłem termostat. Teraz autko trzyma równo cały czas 90 st, szybciej się nagrzewa (tak po 10 km jest 90 st) oraz szybciej leci ciepłe powietrze z nawiewów... i tu jest problem: po przejechaniu kilkuset metrów z temp na klimie np. 20 st, kiedy w autku robi się dość ciepło, z nawiewów zaczyna lecieć letnie a potem zimne powietrze i w moim odczuciu zaczyna się robić chłodno w aucie- wydaje mi się, że temp wnętrza spada poniżej temperatury zadanej na klimie klima dmucha już cały czas chłodnym powietrzem. Pomaga dopiero zwiększenie temp na klimie- wówczas robi się podobnie najpierw klima dmucha ciepłym (nie gorącym!) powietrzem, a potem cały czas już tylko chłodnym lub zimnym. Nie ma na to wpływu czy autko stoi czy jedzie, nawet jak dałem temp na HI to i tak z nawiewów leciało ciepłe, a nie jak wszyscy piszą gorące powietrze. Układ mój mechanik odpowietrzał następująco: na zgaszonym silniku zalał do maksa płynu, odpalił silnik, jak układ zassał trochę płynu, to dolał znowu do maxa i jak znowu zassał płyn to znowu zalał do maxa, nie zsuwał tego wężyka przy podszybiu Moje pytania: - co może być nie tak? - jak na klimatronicu (i czy to w ogóle możliwe w B6) sprawdzić temperaturę (przewertowałem sporo wątków i w żadnym link pokazujący w jaki sposób wejść na kanały pomiarowe na klimie nie działa)? - gdzie wejść na Vag' u krok po kroku żeby sprawdzić temp płynu chłodzącego, silnika, paliwa itp.? - jakie dokładnie węże obmacać w komorze silnika (i czy powinny być ciepłe czy zimne), żeby sprawdzić czy wszystko jest ok oraz gdzie się znajdują? Z góry dzięki za odpowiedź
cabanmat Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 01 Engine - 08 Measure Blocks - ustawiasz grupę 007 Dla zegarów : 17 Instruments - Measure Blocks - klikasz 003
Marynarz____ Opublikowano 12 Listopada 2013 Autor Opublikowano 12 Listopada 2013 Ok a co z tym, że temperatura powietrza z nawiewów mi po jakimś czasie spada i potm już cały czas wieje mi letnim lub zimnym powietrzem i w aucie robi się chłodno??
Keicam_Rider Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Kiedy wymieniana pompa wody ? jaka firma pompy ?
Marynarz____ Opublikowano 14 Listopada 2013 Autor Opublikowano 14 Listopada 2013 66 tyś. km temu (4 lata), ori ASO
dobry_k Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Podepne sie pod wątek, też mam taki problem, nasuwa mi się pytanie o to czy może nie jest zapowietrzona nagrzewnica ?
cabanmat Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Kiedy wymieniana pompa wody ? jaka firma pompy ? Pompa może mieć związek z niedogrzanym TDI ?
arkady1321 Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 odpowietrz układ-może pomoże...........miałem to samo,/benzin/
Keicam_Rider Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Jak słabo grzeje to : - zapowietrzony - pompa wody umarła, łopatki/wirnik odpadł/odkleił się więc silnik nie równomiernie jest chłodzony - słaby zamiennik nagrzewnicy ( słabo oddaje ciepło, wiec pierw jak się włączy leci gorące powietrze a potem zimniejsze, szczególnie można to dostrzec na wyższych biegach grzania ) - zatkana/zabrudzona nagrzewnica ( polecam przepłukać pod ciśnieniem ) innych raczej nie ma
Marynarz____ Opublikowano 15 Listopada 2013 Autor Opublikowano 15 Listopada 2013 Wczoraj robiłem testy i wygląda to tak: - jak jadę dość wolno tak do 80 i przez niedługi czas to wszystko jest w porządku - jak zaczynam jechać 80+ dłuższy czas np. po obwodnicy to z nawiewów zaczyna lecieć letnie a potem zimne powietrze (temp na zegarach stoi sztywno na 90), ale jak podczas jazdy przestawiam na wyższą temperaturę to znowu zaczyna lecieć ciepłe. - zrobiłem jeszcze jeden test, który zaburzył powyższe 2 spostrzeżenia- zatrzymałem się i dałem nadmuch na HI (zaraz po tym jak w jeździe leciało mi z nawiewów zimne powietrze) to z nawiewów zaczęło lecieć gorące powietrze, w aucie zrobiło się ciepło a następnie zmniejszyłem na 22 stopnie i z nawiewów poleciało zimne- no wiadomo klimatronic stara się zrobić temperaturę jaką mamy wybraną na wyświetlaczu. W związku z tym zastanawiam się czy po prostu to że najpierw leci gorące a potem zimne to nie sposób w jaki działa poprawnie klimatronic, a mi się wydaje, że w aucie robi się zimniej niż te np 22 stopnie ustawione na wyświetlaczu klimy?
enrike2 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 ja mialem kolego tak samo mialem zatkana dosłownie nagrzewnice nie chcial plyn nawet leciec a teraz grzeje jak milo ;-) radze ci najpierw przeplukaj mozesz sam nic nie kosztuje ;-) pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się