Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] 2.6 by sony_dark Aktualizacja


sony_dark

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:siema:

Z raci tego, że jestem już na forum od roku, to pomyślałem że w rocznice posiadania a4, opiszę w skrócie co i jak.

Jak wspomniałem auto posiadam od listopada 2012r., poprzednie autko to Peugeot 206 z najmocniejszym silnikiem 1.1 (żarcik taki) :D

Audi kupiłem można powiedzieć przez przypadek, ale i dlatego iż znałem ją 2 lata, sama do mnie przyjechała juz z założoną instalką LPG to w sumie była przyczyna kupna tego auta, ale najważniejsza przyczyna to oczywiście V-ka, niestety ale bez quattro:P

Jak widac na fotkach auto nie jest w idealnym stanie przynajmniej z zewnątrz.

Podstawowe dane:

Silnik: 2.6 ABC 150KM

Skrzynia : Manualna

Rok: 1996 (kwiecień dokładnie 04.04.1996r.)

Kolor: LY7M

Pochodzenie: Austria (pełna dokumentacja z ASO)

Przebieg: było coś ok 123 tyś (udokumentowany) teraz 139tyś

Ale na początek to co było z fabryki:

- Klimatronik

- 2 x szyby elek.

- 2 x elek. lusterka

- FIS

- dzielona kanapa tył

- ASR

- ABS

- 2 x Poduszka powietrzna

- Regulacja kiery w dwóch płaszczyznach

- wspomaganie

- słoneczka z podświetleniem + tył lampki w słupkach

jakoś tyle mi tylko do głowy przychodzi

A i fotel pasażera jakby był złamany i źle pospawany.

Teraz coś o LPG:

- reduktor KME SILVER

- wtryskiwacze Megic Jet (fajnie mam wszystko pochowane)

- komp KME DIEGO G3

Tu parę fotek już na nowym zakupie, ale to później opisze.

1. Pierwsza fotka jak pisałem na początku jeszcze dwa lata przed kupnem z wyjazdu na wesele już wtedy byłem napalony na jej kupno ale właścicel nie chciał jej sprzedać

pxah.jpg

2. A tu już na nowym ogumieniu i felunku, niestety nie robiłem zdjęć zaraz po kupnie

t0u.JPG

Po zakupie musiałem kupić nowe opony zimowe bo założone były wielosezonowe już tak dojechane i ścięte że aż wstyd.

Opony jakie kupiłem to Firestone Winterhawk 2 Evo 195/65/R15 91T

Następnie auto poszło do mechanika, na lepsze sprawdzenie i okazało się, że z klimą to nie będzie tak łatwo(nieszczelonści w przewodach, chłodnicy), na szczęście sprężarka cała. Ale zrobiło się i do dziś odpukać chodzi. I takie inne duperele szkoda czasu opisywać.

Olej jakim był zalany to niestety 15w40 Shella. Zaraz po naprawie jak pech chciał przyszły mrozy i rozsadziło chłodnicę wody miałem trochę zapawy z ukł. chłodzenia ale sie udało. Ale to w sumie z mojej winy (przyznaje sie) nie zmieniłem płynu chłodniczego. Teraz mam nauczkę na drugi raz. I przy okazji (brak ciepła z dmuchawy) płukanie nagrzewnicy(grzeje jak talala). I zrobiłem koło LPG regeneracj wtryskiwaczy bo klepały jak młotkiem o kowadełko. Spalanie było przed 17l lpg na 100, po naprawie 11 na 100 widać różnicę wiec po co przepłacać. Ale się rozpisałem. I na tym chyba tyle.

Plany zrealizowane:

- najważniejsze było wymiana rozrządu + pompa wody - maj 2013

- wymiana misy olejowej, uszczelnienie silnika, nowe świece NGK

- wymiana termostatu(oryg.) + płyn chłodniczy

- przy rozrządzie wyszła niestety głowica od kierowcy, tak wiec głowica zrobiona

- zrobienie ręcznego bo go nie było wogóle

- komplet wahaczy MS HD + gumy drążka stabilizatora

- wlanie na razie oleju pół syntetyk 10w40 Shella + filtry oleju, paliwa MANN i powietrza i akbinowy Filtron

- ogarniecie LPG (jak wyżej wtryskiwacze, kolanka reduktora węże wody, filtry i czujnik temp reduktora)

- wymiana tego nieszczęsnego fotela pasażera + przekładka mojego obicia na nowy fotel

- lampy tył I lift

- alusy od A4 B6 rzadko spotykane

- ogrzewane lusterka

- 4xel. szyby (dołożenie 2 tylnych el. + własnej roboty wiązka)

- lampy przód były Valeo nie wiem dlaczego, powinny być Bosch ale już są

- uszczelka korka oleju

- nowe weże podciśnień silikonowe

- wymiana przepustnicy + uszczelki

- uszczelnienie kolektora ssącego + uszczelki, czyszczenie krokowego

- zaróweczka zapalniczki

- przekaźnik czasowych wycieraczek 99

- czerwone lampki w boczkach + obicie w nowej skórce znaczy skaju, boczki tył pod elektryke

- nowy mieszek

- kiera z eski trójramienna przedlift świeżo obszyta 13.02.2014

- naprawiony buzzer w liczniku

Na razie chyba wszystko a teraz plany jest ich dużo nie wiem czy się wyrobie z ich realizacją:

- poprawki lakiernicze + polerka

- wyrezanie halogenów w przedliftowy zdezio

- spryski reflektorów

- jak spryski to i lampy valeo polift

- centralka z pilota

- klapa też z pilota (mam już graty do klapy)

- lakierowanie zderzaków

- ściemka szyb

- kratki II lift podświetlane

- lampka w8 z passata B5

- podszybie polift

- tarcze klocki przód tył

- kable zapłonowe BERU

- przydałby sie podłokietnik

- ręczny w skórce

- a i tempomat - już mam schemat dobre i to i wiem jak się do tego zabrać, tylko kasy trzeba he:P

Trochę tekstu dużo ale jak opisywać już to porządnie a nie 2 linijki tekstu i dwa zdjęcia :) Takie mam zdanie

Na razie tyle jak coś to będę uzupełniał, więcej fotek w późniejszym czasie.

Dziekuje za uwagę mile widziane jakieś uwagi porady:)

Obiecane fotki, silnik nie dopieszczony wizualnie ale bedzie:)

dvs5.jpg

grd9.jpg

inu2.jpg

qclc.jpg

oywy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem, ze lepsze aktualne fotki bede później. Postaram się jutro wstawić

---------- Post dopisany 01-12-2013 at 19:54 ---------- Poprzedni post napisany 26-11-2013 at 22:40 ----------

wrzucone obiecane fotki, bez szaleństw:)

autko sprzedane ale i w planach dalej OOOO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...