Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

1.9 tdi uciekajacy plyn z naczynka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pany, ostatnio zauwazylem ubytki plynu chlodzacego ze zbiorniczka wyrownawczego. Ostatnio po zwyczajnej jezdzie 140/h temp 90stopni zaczela mrygac kontrolka, faktycznie zajrzalem plynu bylo na samym dnie zbiorniczka, zajechalem na stacje kupilem plyn, odkrecam korek i plyn automatycznie po odkreceniu korka wrocil do swojej normy, :shock3: dolalem moze szklanke i pojechalem dalej temperatura jakos spadla i byla w przedziale 70 stopni i wachala sie samochod grzeje, potem caly czas mrygala kontrolka nie bylo wycieku. Dzis rano pod samochodem mialem mokra plame w zbiorniku brak plynu i migajaca kontrolke tym razem nie wrocil do normy dolalem i bylo ok kontrolka nie mryga... Co z tym zrobic podejrzewam wyciek ze zbiorniczka wyrownawczego za czujnikiem jest taka dodatkowa rurka nie wiem za co odpowiada nie wiem czy jest zaslepiona nie patrzylem ale kapie z niej, co robic? dodam ze weze staja sie twarde jak kamien jak odkrece korek wracaja do normy, nie kipi nie gotuje sie grzeje tzn termostat chyba nie... ocb? :facepalm:

Opublikowano

Ewidentnie wzrasta ciśnienie w układzie skoro węże robią się twarde. Niestety objaw bardzo nie pokojący wskazujący na padniętą uszczelkę pod głowicą ale wcale nie musi tak być.

Sprawdź, czy nie przybywa Ci oleju i czy płyn jest czysty.

Czy nie masz "masła" pod korkiem oleju.

Na początek też możesz spróbować wymienić korek na nowy, albo podmienić z innego audi.

Opublikowano

no wlasnie obawiam sie ze to uszczelka, co do korka nie ma tej uszczelki, oleju wczesniej ubywalo, po wymianie na swiezy jest caly czas w normie juz jakies 2 miesiace, plyn jest czysty slamu pod korkiem nie ma... auto nie dymi... jedynie po odpaleniu jak jest zimny pozniej sie normuje wszystko. A co z tym ze odkrecilem korek i plyn wrocil do poziomu? i co z tym wyciekaniem plynu pod spodem naczynka wyrownawczego za czujnikiem z tego czegos pozniej dam zdjecie? ma byc zaslepiony czy nie? czy on odprowadza nadmiar? a tą uszczelke bym wykluczyl, bo caly plyn z naczynka wyciekl na ziemie w nocy czyli nie poszedl w olej. nie wiem sam czekam na wypowiedzi innych osob.

Opublikowano

Wywala Ci płyn nadmiarem bo rośnie ciśnienie w układzie i on napewno nie ma być zaślepiony.

Korek odpowiada za regulowanie ciśnienia w układzie więc na początek wymień go na sprawny.

Ostatnio też walczyłem z ubywającym płynem ale u mnie był wyciek z węża, korek też zmieniłem na nowy ale chyba nie potrzebnie.

Możesz pojechać na test zawartości spalin w płynie i będziesz wiedział czy to uszczelka czy nie.

Nie ten dział :wink:

Opublikowano

Przerabiałem ten sam temat. Kompresja szła w układ chłodzenia i skończyło się zdejmowaniem głowicy.

Opublikowano

sproboje z korkiem, podlozylem tez karton pod chlodnice... a w pn polece do mechanika moze faktycznei to ta uszczelka niech sam spojrzy i oceni. dzieki za odpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...