Zarodek Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Witam serdecznie, Posiadam Audi a4 b6 1.8T 163KM kod silnika BFB rok 2002 przebieg ok 160 000 km Zakupiłem ją ok miesiąc temu silnik pracował bez zastrzeżeń, jednak po pewnym czasie zauważyłem ubytek płynu chłodniczego. W pierwszej kolejności wymieniłem rozrząd pompę wody oraz olej (mobil 5w 40), płyn ( G12) i filtry. Podczas wymiany mechanik zdiagnozował wyciek z króćca wody. Więc w niedługim czasie króciec został wymieniony (przyczyną wycieku był oring). I tu zaczęły się moje problemy. Po wymianie króćca i przejechaniu ok 10 km zaczęła migać kontrolka check engine i silnik zaczął delikatnie szarpać. ( nie grzał się - temp 90) Kontrolka gasła i po chwili zapalała się z powrotem. Dojechałem do domu i następnego dnia miałem udać się na diagnostykę komputerową jednak objawy jakie zastałem pozwoliły mi stwierdzić przyczynę. A więc. -Samochód rano miał kłopoty z odpaleniem, - pracował nierówno na biegu jałowym, - pod korkiem oleju i bagnetem widać było tzw. majonez - ubyło płynu chłodniczego, - wzrósł poziom oleju, - w płynie chłodniczym widoczny olej, - twarde przewody od wody - spaliny o charakterystycznym zapachu. Uszczelka pod głowica została wydmuchana pomyślałem, więc samochód na lawetę i do mechanika. Ku naszemu zdziwieniu po zdjęciu głowicy na uszczelce nie widać śladów uszkodzenia, (jedynie na 3 tłoku widoczne były ślady oleju i płynu.) Kolejną rzeczą było oddanie na szczelność głowicy, która również okazała się całą, przy okazji zleciłem regeneracja głowicy szlifowanie gniazd zaworowych itp, Teraz pytanie czy wymienić tylko uszczelkę i śruby i skręcać wszystko z powrotem licząc że to uszczelka padła a uszkodzenia nie widać gołym okiem, Czy wywalać cały blok i dać go do sprawdzenia na szczelność, czy może być jeszcze inna przyczyna takiego stanu rzeczy. Proszę o opinie.
Dev Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Jeżeli to był jeden cylinder to wystarczy aby silnik mial takie objawy ktore tutaj opisales. Trzeba teraz dokladnie wypłukać uklad chlodzenia i smarowania i wszystko skladac. Jezeli masz wątpliwości co do stanu bloku to go wywalaj, tutaj nikt Ci nie powie czy to robic czy nie.
Zarodek Opublikowano 7 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2013 Blok podobnie jak głowica i uszczelka wyglądają ok. Może śruby były za słabo dokręcone? Wysłane z mojego GT-I9300
zaku2_88 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Mialem podobna sytuacje tylko ze w golfie 4 tez ubywal plyn i silnik nie rwono pracowal wiec postanowilem zdjac glowice i tez nibybwszystko ok moze na jednym cylindrze przeciekalo ale uszczelka wygladala dobrze. Kupilem nowa uszczelke zrobilem glowice i zlozylem i efekt taki ze silniczek pracuje jak nowy i juz sporo sie wyjezdzil i ani gram plynu nie wciaga.Takze ja bym to skladal na twoim miejscu.
Dev Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Tutaj nie rozpatrujemy Twojego problemu tylko Kolegi I nie nabijaj postu glupimi tekstsmi
zaku2_88 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Tutaj nie rozpatrujemy Twojego problemu tylko KolegiI nie nabijaj postu glupimi tekstsmi Tylko ja nie szukam porady bo swoj problem juz dawno rozwiazalem ale sugeruje rozwiazanie jakbys nie zauwazyl.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się