Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje silnika, co mechanik to inna opinia. Proszę o pomoc. - Problem rozwiązany.


radko123

Rekomendowane odpowiedzi

Od tygodnia mam taki oto problem.

Podczas jazdy pojawiły się wibracje silnika. Moje wrażenie jakby coś w silniku było niewyważone. Wibracje są zarówno podczas jazdy jak i na postoju, Występują w całym zakresie obrotów tylko ich częstotliwość wzrasta wraz z obrotami.

Amplituda zmienia się losowo.

Jedyna zależność to po nocy przez ok 2 min są bardzo małe ale odczuwalne a potem to już loteria raz czuć mocniej raz słabiej częściej są mocno odczuwalne.

Pierwsza diagnoza to poduszka skrzyni, wymieniona lecz wibracje pozostały.

Poduszki pod silnikiem niby wyglądają ok ale może to ich wina. Na dniach ma mechanik podstawić nowe.

Drugi mechanik stwierdził że to koło dwumasowe straciło wyważenie lub się zblokowało.

Stuków żadnych nie ma na pedale sprzęgła nic nie czuć. Jedynie jak wibracje są mocniejsze to jeszcze bardziej się nasilają podczas ruszania.

Trzeci mechanik stwierdził że słychać pracę łańcuszka spinającego wałki i że wałki nie mają synchronizacji i dlatego te wibracje.

Vag nie pokazuje błędów a w blokach 91 i 93 wszystko w normie.

Czwarty mechanik że najprawdopodobniej wypalony jest zawór bo słychać stukanie w filtr powietrza i dlatego te wibracje.

Trzeba pomierzyć ciśnienie sprężania, zapisał mnie na przyszły czwartek na takie badanie.

Vag nie pokazuje wypadania zapłonów.

A co na to szanowne forum?

Mi już ręce opadają :facepalm:

pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pod silnikiem wygladaja ok to sa ok, wymienisz na zamiennik bedize gorzej jak na uzywanych orginalnych....

Dwumas , bardzo mozliwe... przy ewentualnej wymianie polecam SACHSa zamiast LUKa

zawory masz w porządku raczej, stukanie z filtra powietrza , tak jakby efekt gotujacej sie wody jest w BFB z wyzszymi przebiegami normą, i odpowiedzailny za ten dziwek jest zaworek podcisnieniowy w ukladzie ODMY, wystarczy od rury ktora prowadzi z filtra powietrza do turbiny odlaczyc taka waska podcisnieinowa rurka i przestaje dudnic... to nie to... nie pchaj sie w koszta zdejmwoacnia nie daj boze glowicy hehe

dodatkowo, jezeli w blokach 91 i 93 wyniki sa w granicach -1 0 +1 a podczas jazdy zmienia sie na 22-23 to masz ok, i jezeli nie slychac lancuszka na rozgrzanym silniku to nie pakuj sie tez w wymiane napinacza bo to bedzie strata kasy.

ja bym poszedl w sprzeglo/dwumas - sprawdzilbym te elementy na zrzuconej skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

Jak się objawy pojawiły pierwsze co przyszło mi do głowy to żę to coś z kołem zamachowym ale przecież nie jestem mechanikiem. Każdemu mechanikowi mówiłem o moich podejrzeniach. Większość z nich twierdzi że nie ma stuków i nic nie czuć na sprzęgle więc to nie dwumas.

Tomku może mi podpowiesz jak sprawdzić czy to dwumas jak już się zdejmie skrzynię

Dziwi mnie też to że każdy mechanik twierdzi coś innego, czy dla dobrego mechanika to naprawdę taka trudna sprawa prawidłowa diagnoza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, aż tak się nie znam żeby fachowo określić zuzycie, ale podejrzewam ze dwumas bedzie kwalifikował się do wymiany jezeli masy względem siebie beda mialy za duzy luz w dwóch osiach. To juz musi okreslic specjalista, ale w dieslach wibracje zazwyczaj kojarza sie z dwumasem. Fakt faktem ze silnik benzynowy generuje o wiele mniejsze drgania i wibracje niz klekot ale jednak po coś ten dwumas jest, możliwe ze stracil swoje wywazenie w wyniku uszkodzen sprezyn i to powoduje drgania, mzoe tak byc ze na oko bedzie dwumas wygladac ok a tak naprawde bedzie powodowac drgania poprzez niewywazenie...

To jest ciezki problem, rownie dobrze u CIebie drgania moze powodowac osprzet silnika? Nie wiem... ja wiem ze te 1.8t cos z tym mają bo mialem juz dwa egzemplarze i jeden i drugi drgał... w jednym i drugim wymienialem poduszki bez efektu, dwumasu nie ruszalem aczkolwiek na dwumas stawialem swoja diagnoze, jednak sa to duze koszty....

mało tego, jeden i drugi 1.8t ktory posiadalem ( AVJ i BFB) miały udekumentowane przebiegi potwierdzone w ASO odpowiednio 90tys km i 130tys km i dygały się na wolnych obrotach, zaznaczam oczywiscie sprawnosc calego osprzetu silnika i ukladu zaplonowego... a kiedys wsiadlem do 1.8T AMB rok 2002 chyba z przebiegiem na blacie prawie 300tys i w srodku ciezko bylo poznac czy pracuje silnik czy nie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdziles odpowietrznik skrzyni korbowej ?? koszt tego zaworka w aso to 39zł a telepanie nie jednemu ustalo po wymianie , sprawdz tez cewki i świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to telepanie że silnik lata, jak się podniesie maskę i patrzy na silnik to wygląda jakby pracował OK dopiero jak przyjrzymy się dokładnie lub dotknie się go ręką czuć wibracje.

Ale zaworek można profilaktycznie sprawdzić, ciężko to zrobić samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dasz rade jest schowany pod kolektorem jak znajduje sie bagnet oleju to do przodu trzebapatrzec w strone komory silnika widac taki gumowy trójnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienialem u siebie, to nie jest kwestia zaworka, jest tak jak radko123 pisze, silnik od strony technicznej zaplonu podcisnien pracuje w porządku ale wibruje sam w sobie tak jakby nie byl wywazony... DLa najprostszego testu zaworka wystarczy zacisnac waz ktory do niego idzie od kolektora ssacego zaraz za przepustnica... gdyby ten zaworek byl wadliwy napewno chociazby wywalilo by checka i bledy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również przy hamowaniu silnikiem wibracje występują wiec to chyba eliminuje lewe powietrza, cewki, wtryskiwacze, podciśnienia, świece.

Prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wibracje w poczciwym 1.8T silniczek sam w sobie ok ale jednak to jego bolączka ja też dużo przerabiałem z nim tematów od elektroniki do mechaniki i drgań nie zlikwidowałem. Ale przyznam, że dwumasu nie wymieniałem i może właśnie to jest główny powód zamieszania:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos sam ogarnia temat i ma kanal to zdjecie skrzyni i juz mozna zobaczyc luz na dwumasie u mechanika pewnie ze trzy stowy

Wysłane za pomoca sputnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kanału nie posiadam bo pewnie bym jakoś dał radę. Tylko jeśli to problem jakiegoś zwichrowania lub utraty wyważenia dwumasy to organoleptycznie niewiele bym zobaczył.

W poniedziałek umówiłem się do ASO skody na diagnozę, 160zł trzeba będzie poświęcić. W czwartek na badanie ciśnienia i jak wyjdzie że w normie to trzeba będzie chyba zaryzykować z kompletnym sprzęgłem.

Co do sprzegła to dzwoniłem dzisiaj do mechanika i powiedział żeby uważać na chińskie podróbki sprzęgieł Sachs. Znalazłem w necie za 1450 a on mi proponuje za 2100 + 350 wymiana i gwarantuje że oryginał. Co myślicie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej z jakiegoś pewnego zródła celuj bo na tych częściach nie warto oszczędzać bo tu różnica dwie stówki a potem okaże sie, że podróba wysiądzie i bedzie musiał znowu kase zainwestować i wyjdzie dwukrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radko123, mimo wszystko polecalbym Ci LUKa (wycene dostales na pw, chyba taniej niz wycena mechanika? :) , teraz z sachsem dziwne rzeczy sie dzieja , w hurtowniach po 0 a jak juz jest to jakies nowe masakryczne wysokie ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... 3 godziny męczyli auto w ASO Skody.

Wynik ekspertyzy: "...niestety nie wiemy co jest przyczyną wibracji, może poduszki może coś w silniku a może dwumasa....trzeba wymieniać aż się dojdzie..."

Czyli dalej nic nie wiadomo :facepalm:

---------- Post dopisany 19-12-2013 at 09:20 ---------- Poprzedni post napisany 16-12-2013 at 20:25 ----------

Wyniki badania ciśnienia sprężania:

1- 13

2- 12.5

3- 13

4- 13

próba olejowa nawet nie była robiona

Czyli dalej nic nie wiadomo.

Już ręce opadają, trzeba wymieniać kompletne sprzęgło :facepalm:

Dam znać czy to coś pomoże.

---------- Post dopisany at 22:37 ---------- Poprzedni post napisany at 09:20 ----------

Wymienione zostało kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym.

Wszystkie wibracje ustały, a dodatkowo sprzęgło wciska się lżej no i nie bierze już tak wysoko.

Jednym słowem problem rozwiązany a poniżej koszta:

Wymieniona poduszka skrzyni: 300zł - bez rezultatu

Diagnoza w ASO: 130zł - nie znaleźli przyczyny

Pomiar ciśnienia: 50zł - wyniki powyżej

Komplet sprzęgła: - 1480zł

Wymiana: 300zł

Koszt całej operacji: 2260zł :facepalm:

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za cenne uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...