xavier Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 A więc tak: 1) czy przepływka zapobiega tylko dymieniu czy pełni jeszcze jakąś inną funkcję 2) czy obejście przepływki( pokazanie ECU, że jest cały czas max airflow) ma jakiś negatywny wpływ na silnik ? (poza chmura czarnego dymu) 3) czy stosuję się wtrysk wody/alkoholu do cylindrów w celu zwiększenia objętości gazów wylotowych ? bawiąc się turbo-jet'em zauważyłem, że zwiększa to bardzo znacznie prędkość obrotową turbiny... może warto ? to chyba tyle
Rogalotti Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Witaj 1. Przepływomierz nie zapobiega dymieniu tylko przekazaniu ECU informacji o masie zassanego powietrza. ECU potrzebuje tej informacji do wyznaczenia dawki paliwa. Bez dawki paliwa potrzebnej do zbudowania mieszanki silnik będzie słaby. Natomiast w sytuacji w której mieszanka będzie za bogata silnik będzie nadmiernie dymił i miał tendencje do niszczenia. 2. tak, o tym pisałem wyżej. Zresztą to jaką po takim zabiegu ECU wygeneruje dawkę paliwa i tak uzależnione jest od ustawień w sofcie. 3. W silnikach Diesla nie generujesz mocy z nadmiernie podniesionego doładowania. Podnoszenie doładowania ma sens do momentu uzyskania krótko mówiąc bezdymnej modyfikacji. Na własnym samochodzie możesz testować co zechcesz :-) Pozdrawiam.
xavier Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Witam dzięki za odpowiedzi a teraz dalej co do pkt 3 nie chodziło mi o podniesienie doładowania tylko niejako o podniesienie ciśnienia "pracy" w cylindrze. Gdy zaraz po zapłonie mieszanki w cylindrze wtryśniemy wodę to momentalnie odparuje ona tworząc parę wodną. Spowoduje to na pewno częściowe wychłodzenie cylindra, powinna też spaść temperatura spalin oraz powstanie w cylindrze większej ilości gazów (produkty spalania + para wodna). Można by pójść dalej i pokombinować z wtryskiem mieszanki woda/alkohol w celu pełniejszego spalenia paliwka... ale to później :gwizdanie: powiem szczerze, że chętnie bym to przetestował na swoim samochodzie, ale po ostatnim remoncie (czyt. naprawianiu druciarstwa poleconego mi mechanika) nie mam za bardzo kaski na takie zabawy no i jeszcze muszę przepływkę kupić ;(
Jarol Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 W klubie passata jeden z użytkowników zastosował wtrysk wody\metanolu do TDI podobno dało to przyrost 20km i 33nm i w dodatku obniżyło temp spalin o 150 st. Wygląda na fajne rozwiązanie to ten temat: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28720 a tu firma która to sprzedaje i ceny: http://www.turbotuning.net/Produkte_TD.html No i troche opisu i teorii: http://www.elans.pl/article/read/systemy-wtrysku-wody-w-silnikach-tlokowych
xavier Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2008 czyli ktoś mi pomysł podpierniczył Kupuje na alledrogo wtryski benzynowe od jakiejś mazdy i pompkę, a potem zaczynam rezanko wie ktoś gdzie jest czujnik ciśnienia doładowania w AFN ? i jaka ma charakterystykę volt/bar ?
poziek Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Kupuje na alledrogo wtryski benzynowe od jakiejś mazdy i pompkę, a potem zaczynam rezanko nie wiem czy doczytałeś ale te lepsze stage od II wzwyż sterują ilością wtryskiwanejwody/metanolu na podstawie właśnie przepływomierza....tak jest najbezpieczniej dla silnika...nie na podstawie boostu
xavier Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2008 nie doczytałem bo nie znam niemieckiego dzięki za hint to teraz pytanko o charakterystykę lmm tylko czy lmm daje sygnał napięciowy czy prądowy ?
spanky Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 czyli ktoś mi pomysł podpierniczył Kupuje na alledrogo wtryski benzynowe od jakiejś mazdy i pompkę, a potem zaczynam rezanko wie ktoś gdzie jest czujnik ciśnienia doładowania w AFN ? i jaka ma charakterystykę volt/bar ? jak do ECU idzie wezyk cisnieniowy to czujnik jest w ECU ,jak nie to czujnik jest elektroniczny w plastikowej rurze dolotowej przed kolektorem ... 2,5 bar ....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się