Jump to content
0
wojcian

Stukanie przy przyspieszaniu

Recommended Posts

Witam. Co to może być .Jadąc np 120lub 80 to nie ma znaczenia ile , w momencie naciśniecia gazu słychac takie delikatne stukniecie( coś jak w maluchu przy wyj ... przegbach) , oraz w momencie zmiany biegów jak puszcze sprzegło i dodam gazu to też to słychac .30tys temu wymieniałem sprzegło,docisk i dwumas, i myślałem ze po tym to minie, ale nie.Mam podejrzenie ze mnie wyruchali na czymś, za coś zapłaciłem anie wymienili. No chyba ze coś w skrzyni ,sam nie wiem . Dodam że przebieg 165tys ,auto od nowości.Podpowiedzcie coś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to może być przegub miałem to samo i były takie same objawy przegub pukał przy przyspieszaniu i jak zmieniałem bieg i puszczałem sprzegło to było słychać pukniecie w kabinie jakby coś w skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie tak jak piszesz , jak to sprawdzic . Stuka tak z 50tys ,czyli od około 120tys ,nie za wcześnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przegub sprawdzisz sobie na wolnej jeździe po okręgu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałem jest ok.Ale spostrzegłem że to stukniecie jest raczej w momencie wcisniecia sprzegła podczas zmiany biegu . Natomiast stukniecie w czasie jazdy, jest w momencie dodania gazu i jego ujecia. W czasie jazdy to moze dwumasa pracuje w swoich skrajnych połozeniach ,a ze sprezyny sa juz na wykonczeniu to tak stuka ,sam nie wiem od czego zacząc.Może macie jakiegoś uczciwego mechanika z okolic Krakowa. Po ostatniej wymianie nie wiem komu zaufac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyglada to na dwumas i jego łożysko w środku. Tez miałem nie regularny na początku stuk przy wcisnieciu sprzęgła. Wymieniłem dwumas, sprzęgło, docisk i jest cisza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I właśnie tu problem . Rok temu w grudniu wymieniłem dwumas , sprzeglo i docisk (30tys temu) . Na pewno poleciał docisk , sprzegło było ponoc nie najgorsze, dwumas tez by chwile pojezdził, tak powiedział mechanik.Ale że było wszystko na wierzchu to wymieniłem komplet. Dodam że przed wymianą , stuki były takie same. I tu sie pojawia pytanie , czy ktoś mnie nie wy...ł na dwumasie , tym bardziej ze mówiłem do mechanika ze będę się chciał pozbyć auta.No chyba ze coś w skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli remont skrzyni . To jest dużo roboty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz jako pierwsze zawias. Wjedz na podnosnik i sprawdzcie czy tak sie dzieje gdy kola sa w powietrzu i zmieniasz biegi "jadac" czy tylko pod obciazeniem kol. W poprzednim aucie stukala mi tak tuleja na wahaczu. Ruszala sie przod tyl jak dodawalem gazu po zmianie biegu. Sprawdz jeszcze czy kola sa podokrecane bo tez to czasami moze byc przyczyna - silnik i skrzynia to juz brutalna diagnoza :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie te objawy co opisałem ,sa na rozgrzanym motorze. Na zimnym prawie nie ich nie ma .Tak że zawias odpada, raczej bede się skłaniał w strone skrzyni ,na zimnym olej gesty i może to wszystko inaczej pracuje,natomiast na rozgrzanym oleju wiadomo . Ktoś może polecic dobrego mechanika z Krakowa i okolic co by to ogarnoł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko doradzałem bo mi te objawy też nie pojawiały się od razu pod odpleniu auta ale już po przejechany kilku skrzyżowaniach=kilometrów. W każdym razie życze aby to było coś małego czyt. taniego :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie moje objawy to na rozgrzanym silniku, na zimnym jak jadę to praktycznie nic nie czuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mi to wygląda na luz na wałku głównym skrzyni biegów. Przypuszczalnie też synchronizatory niedomagają.

typowe gdybanie jak cos piszesz to uzasadnij a nie gadaj jak nasi kochani mechanicy ktorzy pol auta rozbieraja a potem sie okazuje ze to pier**la byla, jezeli nie masz uzasadnienia nie odzywaj sie wogole bo ktos moze duza kase wywalic niepotrzebnie sugerujac sie Twoimi domyslami


[sIGPIC][/sIGPIC]

było 1,9 TDi jest 2.0 TDi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wojcian daj znac co to bylo jak juz ogarniesz temat. Byle to byla pier**la jak pisze lukas. Ja mam fajnych mechanikow ale to Slask ogarniaja grupe VW...mi juz troche pomogli gdy inni rozkladali rece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie rozwiązałeś jeszcze swojego problemu to polecami Ci chłopaków z Mobil-tech z Krakowa. Mają na Hucie swoj warsztat i ogarnięci są. Robią wszystko z Audi wiec sądzę że ci pomogą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki ,też słyszalem coś o nich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeję temat. Czy problem został rozwiązany - jak tak to co było?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...