Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek mocy - analiza logów


telek86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jakieś 3 miesiące temu zmieniłem mapę silnika. Samochód był bardziej dynamiczny i bardzo ładnie się zbierał. Od jakiegoś czasu czuje spadek mocy. Nie ma żadnych błędów, więc zacząłem weryfikować logi dynamiczne według wskazówek forum. W pierwszej kolejności sprawdziłem przepływomierz:

Logi dynamiczne 003/008/010

jjls.jpg

https://imageshack.com/i/0ijjlsj

Logi statyczne 003

https://imageshack.com/i/nay4igj

Według informacji na forum wywnioskowałem niepoprawne wskazania przepływomierza. Czy możecie to potwierdzić??

Jeśli to nie jest przepływomierz to jakie jeszcze logi przygotować, żeby odnaleźć przyczynę??

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi najlepiej komplet dynamiczne , statyczne i BS-y i każdy pojedynczo , a na początek jak myślisz że to przepływka to ja przeczyść , ale jak widzę to jeszcze nie jest taka tragiczna , ale sprawdź jak rusza się sztanga i czy chodzi w pełnym zakresie , bo bardziej bym tam szukał przyczyny ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z radą, przeczyściłem przepływke i EGR dla pewności. Sprawdziłem też sztangę i otwiera się i zamyka płynnie.

Niestety nie czuje znaczącej różnicy. Dokonałem serii brakujących logów:

Grupa Normalna:

Log (0 - 000,001,003)

Log (1 - 004,007,013)

Log (2 - 000)

Log (3 - 014,018,023)

Grupa BS:

Log (0 - 000)

Log (1 - 004,004)

Log (2 - 003)

Log (3 - 011)

Dynamiczne:

Grupy: 011,013,001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004,008,010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 000,001,003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Jedna rzecz która mnie zaniepokoiła to brak wartości w Bloku 013 dla 4tego cylindra. Czy to jest prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczatek wtrysku do porawki , termostat do wymiany i przepływka do wymiany . auto jest po programie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływka nie jest zły, to wina programu że wartości są złe a nie przepływki, czip do poprawy, a jak ci tuner powie że trzeba wymienić przepływke to daj na miary bo takich „specjalistów” a raczej naciągaczy trzeba tępić:)

jak ogarniesz termostat i będzie trzymał min 86C możesz skorygować dawkę bliżej 3,0mg

obr jałowe są obniżone adaptacją, silnik ciut ciszej pracuje ale mniej ma siły przy ruszaniu bez gazu, ogólnie czynność nic złego i dobrego nie dająca a skoro tak to po co kombinować jak ori było dobrze?

statyczny kąt wtrysku ciut za niski, skoryguj na ~50

katalizator jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator jest na miejscu. Czy to nie jest dziwne, że po programie jakieś 3 miesiące samochód super jechał, a nagle jest spadek mocy? W pierwszej kolejności zajmę się termostatem i ustawieniem wtrysku. Postaram się też spróbować jakiś pożyczony przepływomierz, żeby wykluczyć jeszcze ten element. Tak naprawdę przy przebiegu 410k, można spodziewać się, że auto jest już troche zmęczone i nie wymagać zbyt wiele, ale zastosuje się do waszych rad i może znowu powróci frajda z jazdy. Zastanawiam się, też w jakim stanie jest turbina, bo z tego co wiem, nie była ruszana od nowości, a historie auta znam dosyć dokładnie ( kupione od szefa, który auto miał od nowości). Dziękuje za pomoc, po dokonaniu napraw podziele się odczuciami i ewentualnymi logami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj co napisałem bo chyba słabo przeczytałeś, czip jest nie ok a przeplywke masz ok i nic z nią nie kombinuj, 3 miesiące się nacieszyłeś mocą, dobry tuner by ci nie zrobił moda bez ogarnięcia podstaw, po prostu by się nie podjął robienia nie sprawnego auta lub takiego w którym lada chwila coś będzie nie domagać, bo po co mu robić sobie złą renomę, rozważ wycięciem katalizatora, przebieg nie ma znaczenia, jak auto ogarnięte prawidłowo ma jechać i zawstydzać inne z dużo mniejszymi przebiegami, logi zawsze robi się pojedynczo od 1000obr do 4000obr, z tych pseudo logów wygląda że turbo działa, jakoś tam, buja doładowaniem jak pijanym kotem po całej drodze:) mogę ci pomoc wszystko doprowadzić do ładu najlepiej jak to możliwe na pw, a później się podzielisz tym co zrobiłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być przyczyną bujania doładowania? Turbo nigdy nie było regenerowane, czyszczone ( jedynie przepalane od czasu do czasu na autostradzie). Termostat już wymieniony i temperatura znacznie wyższa. Oczywiście nie obyło się bez problemów z odpowietrzeniem nagrzewnicy, ale jest już w normie. Zamówiłem też, wężyki podciśnienia, bo oryginalne są już trochę zniszczone i chce mieć pewność, że podciśnienie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob logi dynamiczne kazdą grupe oddzielnie - 001,003,004,008,010 i 011.

Przy takim przebiegu - katalizator obligatoryjnie OUT!!! - jest tylko korkiem blokujacym przepływ spalin. Sprezarka - nie dość ze zmeczona to ma ciezej przez niego sie przepchnąć.

Logi zrob juz po wymianie przewodów podcisnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...