miodzio992 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zwracam się z prośbą o pomoc w analizie logów mojego zetorka Autko wydaje mi się że normalnie jeździ, ciągnie i moc ma chyba taką jak w serii. Ma wycięty kat, wtryski zmienione na takie od afn, dawka paliwa była ustawiona dość wysoka była koło 2,6-2,8 teraz ustawiłem 3,4-3,6. Jedyna rzecz która mnie niepokoi i irytuje to duże spalanie, przy normalniej jeździe zjadł koło 9 litrów, jak trochę ostrzej to 10 na bank. Zastanawiam się też nad obrotami silnika, skaczą na vagu widać raz 841 a raz 861. Może jest to wina zużycia silnika czy coś, nie wiem i mam nadzieję że mi pomożecie. Przejrzałem logi, ja jestem jeszcze słaby w interpretacji ale wydaje mi się że przepływka jest w miarę ok (nie była czyszczona, mam w planach ją przemyć), a ciśnienie turbo chyba nie jest najgorsze mając na względzie już tak wiekowe turbo. Zastanawiam się czy temperatura paliwa, na rozgrzanym silniku w grupie 007 nie jest zbyt niska. Niepokoją mnie czujniki g2 i g62. Po wykonaniu testu na zimnym silniku Engine grupy 001 wartości są chyba w miarę zbliżone, natomiast Instruments grupa 003 pozycja 1 wynosi 50*. Zresztą zinterpretujcie sami. Statyczne: Grupa 000 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 001 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 007 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 013 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Basic Settings: Grupa 000 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 011 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Dynamiczne: Grupa 000 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 001 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 008 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 010 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 011 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Test termostatu: Zimny silnik: Engine Grupa 007 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Instruments Grupa 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Ciepły silnik: Engine Grupa 007 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Instruments Grupa 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Bardzo dziękuję za ewentualną pomoc Mam nadzieję że uda mi się zmusić auto do mniejszego spalania
przemik Opublikowano 9 Stycznia 2014 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Nie wiem kiedy byly logi robione... po zmianie dawki czy przed - ale ja widze dawke 3.0 Falowanie obrotów moze byc zwiazane z zanieszczyszczonym nastawnikiem. Masz zasyfiony EGR i pewnie zdrowo zarosniety kolektor ssący. Ale cała reszta jest dobrze.
miodzio992 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2014 Logi były robione przed przestawieniem, ta dawka którą podałem czyli 2,6-2,8 była przy wyłączonych światłach klimie i radio. EGR i kolektor ssący czyszczony 2 tygodnie temu więc pewnie syfu aż takiego nie ma. Dziś sprawdzałem zaworek n18 i chyba nie działał poprawnie. Przeczyściłem go i muszę zrobić logi. A przepływka Twoim zdaniem w dobrej kondycji ? Dziś ją myłem. Co powiesz na temat tych dziwnych temperatur ? Czyżby czujniki były uszkodzone. a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie. jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62. temperatury należy zanotować. b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2. wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a. jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2. Chodzi mi o podpunkt b. w grupie 003 pozycja 1 w grupie 17 Instruments odczyt wskazuje 50* a powinien być podobny jak temperatury z punktu a. Mimo to wskaźnik na desce rozdzielczej działa i nie wiem co z tym zrobić. Gdzieś czytałem że złe wskazania tych czujników mają wpływ na spalanie i teraz jak to ugryźć
ciahciah Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 pozycja zero wskazówki temp ile wynosi? zero czy może okolice 50C? 50C na zimnym tak ma być, wszystko zależy od licznika bo to on wysyła ten sygnał 39C w dolocie w styczniu nie jest normalne... turbo chyba się kończy albo IC zabity piachem i pokrzywione blaszki, albo kartonem na zimne go zakryłeś
miodzio992 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2014 pozycja zero wskazówki temp ile wynosi? zero czy może okolice 50C? 50C na zimnym tak ma być, wszystko zależy od licznika bo to on wysyła ten sygnał39C w dolocie w styczniu nie jest normalne... turbo chyba się kończy albo IC zabity piachem i pokrzywione blaszki, albo kartonem na zimne go zakryłeś czyli co mam zrobić ? wyczyścić IC ? Czujnik chyba dobrze wskazuje bo sprawdzałem go omomierzem
ciahciah Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 na razie go obejrzyj po zdjęciu zaślepki w zderzaku
miodzio992 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2014 Ok. A tak poza tym cała reszta ok ? Przepływka, egr turbo ? Bo pali mi niemiłosiernie za 50zł tj. jakieś 9l przejechalem ze 100 km... Czy słabe wtryski albo ten ic mogą mieć wpływ na spalanie ? Pomóżcie bo mi juz pomysłów brak... ---------- Post dopisany 13-01-2014 at 22:42 ---------- Poprzedni post napisany 12-01-2014 at 00:13 ---------- IC zabity piachem i pokrzywione blaszki, albo kartonem na zimne go zakryłeś Problem z intercoolerem prawdopodobnie rozwiązałem. Miałem założoną pełną kratkę w zderzaku zamiast kratki z otworami... Co do spalania mam pytanie i sory że post pod postem piszę ale czekam na szybką odpowiedź. Czy przestawiony rozrząd może mieć wpływ na spalanie ? Bo coś czuje że przestawiony jest o 1 ząbek.
ciahciah Opublikowano 18 Stycznia 2014 Opublikowano 18 Stycznia 2014 zrób dynamicznego 007 dawkę jałową stuknij na 4,0-5,0mg poszukaj innych wtrysków
miodzio992 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2014 Ostatnio dużo grzebałem przy aucie. Wszystko sprawdzam co tylko możliwe. Zauważyłem że napięcie na nastawniku było 0.540v zamiast 0.740v. Nastawnik już ustawiony, jednak narazie nie wiem jak spalanie. Rozrząd ustawiony idealnie. Dziś sprawdzałem ciśnienie na tłokach. Samochód nie był ani zupełnie zimny ani rozgrzany. Temperatura na vagu płynu chłodzącego miała ze 30 stopni. I oto co mi wyszło: -32 bar -33 bar -32 bar -32 bar Niby silnik igiełka ale nie wiem czy nie powinienem zrobić tego na zimnym Czy te złe ustawienie nastawnika może mieć wpływ na spalanie ?
ciahciah Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 czyli miałeś wcześniej za małą dawkę, to mogło być przyczyną że auto paliwo więcej, po skorygowaniu rsw z 0,540V na 0,740V dawka jałowa zmieniła się na jaką? z 10mg? skorygowałeś potem dawkę jałową na 3-4mg? pomiar kompresji robi się na zimnym silniku najlepiej po 12h od zgaszenia
miodzio992 Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Opublikowano 7 Lutego 2014 Dawkę mam teraz w około 3,6-3,8 czyli ok. Na temat pomiaru kompresji z tego co zauważyłem są zdania podzielone. Mam w planach zrobić pomiar na zimny, ale myślę że i tak kompresja będzie dobra. ---------- Post dopisany 07-02-2014 at 09:41 ---------- Poprzedni post napisany 19-01-2014 at 11:51 ---------- Panowie pomóżcie, bo już pomysłów mi brak a auto żre 10 litrów. Wiem że jest zima i musi żreć ale nie tyle :/
miodzio992 Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Opublikowano 7 Lutego 2014 wtryskiwaczy to już trzeci komplet założyłem... coś mi się wydaje że moim problemem jest pompa wtryskowa, a dokładniej rozregulowany nastawnik... majster do którego dałem aby mi wyczyścił nie ustawił mi dobrze tego rsw. byłem aby poprawił i okazało się że kręcił nie tym co trzeba, zamiast palcem rsw przestawił co innego... później poprawiałem sam po nim bo pamiętałem jakie były wartości rsw. ale coś czuję że i tak jest rozregulowane. pomysłów brak, rozrząd sprawdzałem czy aby nie jest przestawiony o ząbek i wszystko ok, kąt początku wtrysku też ok. może na dniach podmienię sobie pompę na inną i się zobaczy bo to już przesada aby tyle palił.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się