jac0205 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Jak w temacie. Czujnik w zderzaku sprawdzony. Pokazuje temp. na wyświetlaczu klimatronika dobrze (kanał 59 czujnik G17). Gdzie szukać innych czujników ?
PhiL Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Drugi czujnik który lubi głupieć jest w kanale do zasysania świeżego powietrza. Widać go (coś typu taki długi pręt) po wyjęciu filtra kabinowego, ale sam czujnik wyjmuje się od dołu po zdjęciu schowka pasażera, trzeba próbować włożyć rękę za dmuchawę i się go przekręca o 90 stopni bodajże żeby wyszedł. Temperatura na Fisie to jakiegoś typu średnia z tych dwóch czujników dlatego póki nie jest całkiem padnięty może być ciężko zobaczyć błąd w jego działaniu na klimatroniku, bo tylko chwilowo może osiągać skrajne wartości ale psuje to właśnie tą średnią i na Fisie może przez to okresowo np. zaniżać temperaturę o 20 stopni. Jak któryś czujnik padnie całkiem to klimatronik powinien zdaje się wyłapać błąd.
jac0205 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2014 Dzięki za wyjaśnienie. Jutro demontaż. ---------- Post dopisany 15-01-2014 at 10:02 ---------- Poprzedni post napisany 13-01-2014 at 14:46 ---------- No i lipa. Byłem w serwisie po czujnik i otrzymałem jakiś długi (z 10 cm dł.) czujnik zakończony "kulką" . Wg katalogu to ten właściwy. Różni się od tego w samochodzie. Jednak gość powiedział, że ten czujnik nie ma wpływu na wyświetlaną temp. na fisie. Od tego jest czujnik przy zderzaku. Zasugerował słabe połączenie kabli do zegarów. I co teraz ? ------------------------------------------------ Po wymontowaniu czujnika sprawdziłem jego oporność i wartości skakały od ~ 0.1 do ~18.8 MΩ. Stawiam na czujnik jednak jak sugerował kolega.
PhiL Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Czujnik zakończony "kulką" to prawdopodobnie 4D0820539 ale to nie jest ten z kanału do zasysania powietrza dlatego różni się pewnie od tego co masz w aucie. On faktycznie nie ma wiele wspólnego z FISem. Czujnik o którym pisałem (G89) to 4A0820539A (rysunek 820-20 pozycja 23 w ETCE). Zdjęcia obu czujników można znaleźć w internecie po numerach. Odnośnie tego czy ma on wpływ na wyświetlaną na FISie mógłby się jeszcze wypowiedzieć ktoś bardzie otrzaskany w temacie ale ja się trzymam tego co pisałem wyżej. Dwa czujniki w tych miejscach wynikają choćby z tego że czujnik z "przodu" mocno fałszuje pomiar jeśli samochód stoi.
jac0205 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2014 Jestem po wymianie czujnika. 4D0 820 539 A (ASO 100,00 zł) Zdaje się, że wszystko wróciło do normy. Wymiana nie jest kłopotliwa, wystarczy odkręcić schowek i można go namacać za dmuchawą. Potrzebna raczej szczupła ręka. Obrócić o 90 st w lewo i tyle. Dość mocno tam siedzi, można pomóc sobie od strony filtra kabinowego żeby go przekręcić. Dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się