Skocz do zawartości

PhiL

Pasjonat
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O PhiL

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia PhiL

0

Reputacja

  1. Miałby ktoś z Was może zdjęcie oryginalnie zamontowanego tunera TMC, albo byłby mi w stanie wyjaśnić gdzie ma być zamontowany ?? Mam uchwyt ale nie jestem pewien czy jest z A4 bo jakoś nie chciał mi dziś nigdzie pasować jak próbowałem. Z tego co wiem to powinien być przykręcony od strony kierowcy do tunelu środkowego, czy tak ??
  2. Nie ma. Wiązki fizycznie są dzielone w punktach połączeniowych na słupkach A. Wiązki z komory silnika są dzielone raczej na obszary niż zastosowanie i np na wiązce która leci z lewego słupka A przez lewy błotnik prócz zasilania lewej lampy przedniej są też pompki w zbiorniku spryskiwaczy, klakson czy inne ustrojstwa. Zależy czego szukasz bo zdarzają się sygnały rozrzucone po całym samochodzie w różnych fizycznie wiązkach (np. podświetlanie przycisków po włączeniu świateł pozycyjnych)
  3. PhiL

    grzanie lusterek

    Nie dam za to głowy ale w B6/B7 bywały zdaje się wkłady bez termostatów tzn. w wersji sterowanej ręcznie poprzez włączenie grzania tylnej szyby bodajże. Mogę się mylić ale najwyżej ktoś mnie myślę poprawi
  4. Przerabiałem temat u siebie B5 FWD, nie wiem jak jest w B6 ale może być podobnie więc też warto zwrócić na to uwagę. BA różniły się długością od BE i BV, które miały taką samą, ale tylne amortyzatory BE i BV różniły się z kolei średnicą tłoka. BV były solidniejsze i miały 2 mm szerszy tłok niż wszystkie inne zawieszenia.
  5. Sterownik powinien być po podniesieniu siedzenia tylnej kanapy widoczny na samym środku. Małe czarne pudełko ~5x10cm z czerwoną wtyczką na 16 pinów zdaje się. A mówiąc o tylnych szybach miałem na myśli te które są w karoserii. Szyby tylnych pasażerów nie mają związku z alarmem.
  6. PhiL

    Miga światło wnętrza

    To jest trochę głębsza rozkmina bo to sterowanie oświetlenia się trochę wije po całym aucie. Jeśli będę miał jutro chwilę a nikt nie wpadnie na nic sensownego to postaram się zerknąć na schemat co tam może być pomieszane. Ale mam pytanie za 100 punktów ... Nie wymieniałeś licznika z 1/2 Fis na pełny albo nie grzebałeś nic z wiązką pod niego ?? Bo wtedy miałby prawo się tak zachowywać ...
  7. Głowy za nic nie dam bo koło przedlifta blisko nawet nigdy nie stałem ale odłączyłbym na trochę całkiem sterownik z dozoru wnętrza ten pod kanapą i wtedy jeśli nie będzie wył to jednak ultradźwięki albo rozwarty obwód w którejś z tylnych szyb bym obstawiał. A jeśli dalej będzie wył a nie nabiją Cię na widły to trzeba będzie pomyśleć nad jakimś innym sposobem.
  8. Czujnik zakończony "kulką" to prawdopodobnie 4D0820539 ale to nie jest ten z kanału do zasysania powietrza dlatego różni się pewnie od tego co masz w aucie. On faktycznie nie ma wiele wspólnego z FISem. Czujnik o którym pisałem (G89) to 4A0820539A (rysunek 820-20 pozycja 23 w ETCE). Zdjęcia obu czujników można znaleźć w internecie po numerach. Odnośnie tego czy ma on wpływ na wyświetlaną na FISie mógłby się jeszcze wypowiedzieć ktoś bardzie otrzaskany w temacie ale ja się trzymam tego co pisałem wyżej. Dwa czujniki w tych miejscach wynikają choćby z tego że czujnik z "przodu" mocno fałszuje pomiar jeśli samochód stoi.
  9. Drugi czujnik który lubi głupieć jest w kanale do zasysania świeżego powietrza. Widać go (coś typu taki długi pręt) po wyjęciu filtra kabinowego, ale sam czujnik wyjmuje się od dołu po zdjęciu schowka pasażera, trzeba próbować włożyć rękę za dmuchawę i się go przekręca o 90 stopni bodajże żeby wyszedł. Temperatura na Fisie to jakiegoś typu średnia z tych dwóch czujników dlatego póki nie jest całkiem padnięty może być ciężko zobaczyć błąd w jego działaniu na klimatroniku, bo tylko chwilowo może osiągać skrajne wartości ale psuje to właśnie tą średnią i na Fisie może przez to okresowo np. zaniżać temperaturę o 20 stopni. Jak któryś czujnik padnie całkiem to klimatronik powinien zdaje się wyłapać błąd.
  10. 8D0 862 257 bez litery jest z alarmem pod klakson i takie szły na europę, z literą 'B' na końcu jest golas bez obsługi syrenki/klaksonu i dozoru wnętrza, a z literą 'E' jest anglik z alarmem pod syrenkę z podtrzymaniem bateryjnym.
  11. Tak, bez zmiany pompki nie będą działać syrena i ultradźwięki nie będą aktywować alarmu.
  12. Pewnie że się da Najgorzej jest (przynajmniej wg mnie) porozbierać środkowe słupki tak żeby niczego nie połamać i się dostać do czujników z dozoru wnętrza. Reszta to kwestia czy Ci się chce, czy masz czas i czy lubisz być cały poklejony z tej materiałowej taśmy co owija wszystkie wiązki Jeśli chcesz mieć tak jak z fabryki to jest trochę fury do rozebrania. Wiązka z alarmu jest poklejona z wiązką centralnego więc pierwsze trzeba ją wyizolować od dawcy, albo przekładać całą wiązkę centralnego ale to jest znowu zabawa z rozpinaniem tych przewodów ciśnieniowych z centralnego. Na co zwrócić uwagę ?? Trzeba przełożyć też pompę centralnego żeby działał dozór wnętrza. Na ewentualne różnice między wersjami z Europy i z UK, trzeba się zdecydować na konkretną. Na ewentualne różnice między sedanem a avantem. Powodzenia.
  13. Do białej kostki stacyjki przypięta jest właśnie ta czarna wtyczka z której wychodzą kable. Wygląda ona mniej więcej tak Wyniki Szukania w Grafice Google dla http://image.ceneo.pl/data/products/7895230/i-kostka-stacyjki-audi-a6-c4-sdn-94-97-avant-94-98.jpg Prawdopodobnie właśnie ta kostka będzie przyczyną. Trzeba wypiąć wtyczkę i od dołu powinna być mała śruba która ją trzyma. Jeśli nie była jeszcze wymieniana to śruba może być zalakowana takim jakimś czerwonym klejem ale to bez problemu się wykrusza.
  14. Jeśli chodzi o polifta (w przedlifcie jest pewnie podobnie ale nie jestem pewien) to za rzeczy o których piszesz odpowiada sygnał nazywany S-contactem. Rozsyłany jest po karocy od stacyjki do radia, licznika, centralnego itp. Można go wyśledzić na schematach. Styki z s-costactem mają oznaczenie 86s a węzeł oznaczenie A21 na schematach audi. Np. "Sam Naprawiam" strona 355 masz wszystko ładnie rozrysowane ALE też bym stawiał jak koledzy wyżej na stacyjkę lub kostkę stacyjki a nie instalację. Można to prosto sprawdzić. Nigdy tego nie robiłem i wnioskuje tylko na podstawie schematu więc robisz na własną odpowiedzialność ale ja bym to zrobił tak: - zrzucasz obudowy kierownicy - dostajesz się do czarnej wtyczki od kostki stacyjki (tej po lewej) - znajdujesz najcieńszy czerwony kabel (1 mm2) z niej wychodzący (powinny być jeszcze 2 czerwone ale grubsze) - nic nie rozłączasz - bierzesz woltomierz, żarówkę czy co tam masz i mierzysz napięcie między masą a tym właśnie cienkim czerwonym kablem (można delikatnie naciąć izolację a potem zaizolować albo może nawet styk w kostce będzie na wierzchu) z kluczykiem włożonym do stacyjki i wyjętym (po każdym włożeniu klucza przekręcić do zapłonu, cofnąć go i dopiero mierzyć) - jeśli napięcie nie będzie się zmieniać to na 99% stacyjka lub ta biała kostka stacyjki. Jakbyś się zdecydował drążyć temat w ten sposób to napisz o efektach to będziemy dalej myśleć. Dobrze byłoby też gdyby ktoś kto ogarnia instalacje napisał czy ja dobrze myślę i czy to ma w ogóle sens.
  15. Tu masz schemat żeby było wszystko jasne: http://www.dj-sures.com/GraphicFiles/Audi%20S4%20Documentation/schematics/HeatedFrontSeats.pdf Na stronie 2 masz "E94" czyli "włącznik obrotowy ze skalą od "0" do "6" kierowcy" i "E95" czyli włącznik pasażera od którego wtyczkę wrzuciłeś na zdjęciu. Tak jak pisałem wcześniej Niebiesko/żółty oraz niebiesko/biały idą z "E95" do zielonej kostki pod siedzeniem pasażera. Od "E94" zamiast Niebiesko/żółtego oraz niebiesko/białego idą czarno/żółty i czarno/biały i one idą do zielonej kostki pod siedzeniem kierowcy. Rozkmiń sobie na spokojnie ten schemat i jakbyś jeszcze z czymś miał problem to pisz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...