Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0TFSI - szarpanie, cewka?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

podczas dodawania gazu już od pierwszego biegu szarpie samochodem (może nie szarpie, a telepie).

Sprawdziłem i pojawia się błąd:

P0302 Cylinder 2 misfire detected

Przełożyłem cewkę nr 2 - najpierw do 4 gniazda, później do 3 i zawsze komputer pokazywał odpowiednią końcówkę w kodzie (P0304/P0303).

1. Czy wystarczy, że wymienię tę jedną cewkę czy może mogą być jeszcze inne przyczyny? Proszę o poradę.

2. Czy można jechać uszkodzoną cewką (krótki dystans) nie obawiając się, że pociągnie ona coś za sobą?

Z góry dziękuję za pomoc!

Pozdrawiam

Opublikowano

Zerknij czy masz takie same objawy co ja w B8: http://a4-klub.pl/1-8t-228/silnik-przerywa-depnieciu-gazu-rozpoznane-wypadanie-zaplonow-306511/

Co do pytania 2. - szarpanie nie jest najlepsze ani dla silnika, ani dla całego samochodu. U mnie po jakimś czasie jeden cylinder został całkowicie odłączony przez komputer (zapaliła się kontrolka EPC) i praktycznie nie dało się już jechać.

Opublikowano

sowiq, dzięki za odzew, to chyba to samo. :)

Ja mam cewki 06H 905 115, bez literki A lub B na końcu. Jakiej firmy kupiłeś cewkę? Też myślę czy przy okazji wymiany tej jednej cewki nie wymienić świec.

To chyba jutro pojadę do pracy, ale na spokojnych obrotach.

Opublikowano

Ja kupiłem używkę z literą B na końcu (nowsza wersja) z Allegro. Oryginał Bosch, takie jak idą na pierwszy montaż. Bardzo łatwo znajdziesz po numerze części.

Nie wiem ile masz do pracy, ale ja na Twoim miejscu przejechałbym się raz autobusem. Szkoda auta i nerwów kierowców, którzy będą się toczyli za Tobą ;)

PS. Jak już się jednak zdecydujesz i komp odłączy jeden cylinder (kontrolka EPC), to zgaszenie i odpalenie silnika przywraca stan "normalności".

Opublikowano

Potrzebowałem szybko cewki, a na stanie była tylko maxgear, kupiłem i wszystko było ok... do dnia następnego.

System głasza błądy P0303 i teraz jeszcze P0353.

Tak było tylko rano, znów trzęsło autem. Może to wina wilgotności powietrza i zimna?

W południe odpaliłem kilka razy i auto wróciło do stanu normalności.

Jak myślicie? Spróbować wymienić tą cewkę na lepszą (Beru, Bosch, NGK?) czy raczej liczyć się z wymiana wszystkich świec i cewek?

Z tego co widzę poprzedni właściciel wymieniał cewki na akcji serwisowej w 2010 roku.

Na świece żadnego dokumentu nie mogę znaleźć, ale możliwe, że nie były wymieniane przez prawie 90 tys. km?

Opublikowano

Kolego, ja bym kupił jakąś używkę, ale ORI cewekę i wymieniłbym przy okazji wszystkie świece. Koszt nie jest jakiś duży, a z tego co piszesz to znów problem jest z tym samym.

Gdzieś spotkałem się z opinią, że zużyta/zniszczona świeca może powodować uszkodzenia cewki. Więc może prewencyjnie spróbuj wymienić i to, i to?

Opublikowano
Potrzebowałem szybko cewki, a na stanie była tylko maxgear, kupiłem i wszystko było ok... do dnia następnego.

System głasza błądy P0303 i teraz jeszcze P0353.

Tak było tylko rano, znów trzęsło autem. Może to wina wilgotności powietrza i zimna?

W południe odpaliłem kilka razy i auto wróciło do stanu normalności.

Jak myślicie? Spróbować wymienić tą cewkę na lepszą (Beru, Bosch, NGK?) czy raczej liczyć się z wymiana wszystkich świec i cewek?

Z tego co widzę poprzedni właściciel wymieniał cewki na akcji serwisowej w 2010 roku.

Na świece żadnego dokumentu nie mogę znaleźć, ale możliwe, że nie były wymieniane przez prawie 90 tys. km?

A ja sie nie dziwie bo maxgear to najtanszy zamiennik , i moglo byc tak ze kupujac nowa juz byla padnięta . Polecam bosch , ngk , beru. Zadnej używki , kupisz i sie okaże tez zła albo pochodzi miesiac dwa lecz moze byc i tak że bd chodzić dlugo ale to jest loteria . Dlatego ja kupuje nowe czesci elektroniczne żadnych używek.

---------- Post dopisany at 12:25 ---------- Poprzedni post napisany at 12:24 ----------

No i oczywiscie swiece jak nie wiesz kiedy byly wymieniane

Opublikowano

Kup NORMALNĄ cewke BERU (najlepsza jakość ze wszystkich) i po sprawie. tak to jest jak się oszczędza na naprawach.... niestety.:wink:

Opublikowano

Dzięki, ostatnio właśnie tak zrobiłem - cewka Beru, przy okazji 4 świece NGK i teraz wszystko ok. :)

Opublikowano

W misce olejowej jest czujnik poziomu oleju i po obniżeniu stanu powina się zapalać kontrolka oleju a sprawdzajac nie ma żadnego kabla z kostka pod czujnik

Opublikowano

ja rowniez mialem blad P0302 Cylinder 2 misfire detected

przekladalem cewki i nadal to samo P0302

wlalem do baku plyn do plukania jakis amerykanski fuel injector cleaner i po 20 km jazdy blad przestal sie pojawiac

Opublikowano

W takim przypadku ja bym sprzawdził w drugiej kolejności świece. Nie każdy pamięta o ich regularnej wymianie, a warto to robić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...