kamilp Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Witam. Czym różni się silnik 110km od 115/116km w audi a4 b5 które te 115km wychodziły chyba gdzieś koło 2000r
trepek Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 110KM jest na pompie rozdzielaczowej, 115KM to pompowtryski.
Rabbi Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 dokładnie.110 mniej wrażliwa na wujowe paliwo i rzekomo łatwiejsza do sprzedaży
Dreger Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 115/116 km to silnik (oznaczeniu AJM lub ATJ) na pompowtryskach. 110 km ( oznaczenie AFM) jest jak poprzednicy pisali na pompie rozdzielaczowej. Pompowtryski to nowsze rozwiązanie, czy lepsze? Jest wiele zdań, dla mnie zdecydowanie tak. Silnik ma tylko o 5 km więcej ale o 50 Nm i to się zdecydowanie czuje na drodze. Poza tym moment obrotowy wypada niżej więc jeździ się zdecydowanie elastyczniej. Różnic w spalaniu praktycznie nie ma zakładając podobny styl jazdy. Jednak autem na pompowtryskach jeździ się na ogół dynamiczniej (stąd pewnie część osób twierdzi że na pompie są oszczędniejsze) Sam mam A4 B5 z 2000 r na pompowtryskach AJM i złego słowa nie mogę powiedzieć. Przy tankowaniu na renomowanych stacjach i regularnej wymianie olejów i filtrów te silniki są moim zdaniem nie do zajechania. Zresztą podobnie jak silniki na pompie rozdzielczej.
lukaszlsw Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 co do tego spalania to miałem 2 TDI VP i 3 TDI PD i różnica w spalaniu to ok 1L. na niekorzyść pompo-wtrysku PDeki sporo palą głównie podczas jazdy miejskiej. TDI PD sporo lepiej ciągnie. Jako że dłubie w tych silnikach prawie codziennie mogę powiedzieć że silniki PD są bardziej "awaryjne" w autach z większymi przebiegami lecą wałki, głowice, pompo-wtryskiwacze. Tak czy siak oba silniki są mało skomplikowane klepie to prawie każdy mechanik. AJM to początki pompowtryski w budzie B5 wolałbym zdecydowanie VP po jak najmniejszym przebiegu (da się jeszcze coś ciekawego znaleźć) Robisz program i jeździ jak AJM albo i lepiej przy mniejszym spalaniu
Lukasz_N Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 ...mogę powiedzieć że silniki PD są bardziej "awaryjne" w autach z większymi przebiegami lecą wałki, głowice, pompo-wtryskiwacze....spalaniu Wcale nie sa bardziej awaryjne, tylko niestety mniej "głupoto-odporne"....
kamilp Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2014 Aha czyli one mają inną pompę i pompowtryskiwacze jak TDI 130km passat B5fl ? Ja myślałem że aby mapą się różnią , pewnie i w kosztach remontu jest droższy, czyli tdi 110 jest optymalniejsza wersja. Co masz na myśli program? Mapa ? Jak to zmienić , mogę samemu to zrobić czy ktoś "specjalny"?
st4yKool Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Byl jakis czas temu identyczny watek.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się