BlOoW Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Witam, Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem Audi głównie na zimnym silniku, często jest tak, że próbuje odpalić i od razu gaśnie, z rana muszę go tak odpalać około 5-10 razy, aż w końcu odpali bez żadnego problemu, i bardzo dobrze trzyma obroty +/- 1,000. Dziś auto całkiem odmówiło posłuszeństwa i nie dało rady odpalić. Drugi problem to problem ze wskazywaniem temperatury na desce rozdzielczej. Często jest tak, że jadę 200km, i temperatura nie podniesie się ani troszkę (ciepło daję po przejechaniu kilkuset metrów), a wystarczy, że go zgaszę na parkingu i potrafi się od razu podnieść na 90, po czym zgaszę i albo wróci na 90 albo na 70stopni lub mnie - loteria. Ostatnio u mechanika auto stało, było odpalone jakieś 10 min, temperatura sama pięknie się podniosła do około 85 stopni, tak wskazywało na desce jak i na laptopie, po czym była jazda z laptopem podłączonym i z każdym kilometrem temperatura spadała i na desce i na laptopie aż do około 60 stopni. Przy odłączonym czujniku temperatury na laptopie pokazywalo -45 stopni, i wtedy auto odpaliło bez problemu, dziś nawet odłączenie czujnika nie pomogło. Czujnik temperatury zakupiony nowy - bez poprawy. Co do prefiksu - to dałem "ALL B5" bo do B5 jest tyle możliwości, a nie znam się na tym zbytnio.
artas154 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Temperatura silnika nie trzyma pewnie termostat do wymiany. Odpal na zimnym i poczekaj chwile pomacaj węże czy robią sie ciepłe zanim temp. dojdzie do 90 jak węże ciepłe termostat do wymiany
BlOoW Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2014 Z wężami sprawdzałem już i ten wąż co idzie nim płyn do chłodnicy to jest ciepły po jakimś czasie dopiero, a ten co odprowadza płyn jest zimny.
artas154 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Czyli termostat puszcza. Bo jak przejdzie przez chłodnice to już jest zimny. Płyn do chłodnicy powinie dojść tak przy temp silnika +/- 87 stopni
BlOoW Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2014 Termostat jest dobry bo tak jak pisałem ciepło daję już po chwili od przejechania, a jak by termostat zły był to i problem z ogrzewaniem by był.
artas154 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 A przy odpalaniu to kontrolki się świecą po przekręceniu kluczyka czy całkiem ciemno jest na desce
BlOoW Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2014 no jak przekręcę kluczyk to świecą te podstawowe i migają, ale jak odpalę to gasną, więc też w porządku jest.
artas154 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 A czujnik temperatury jest dobry ? ---------- Post dopisany at 12:00 ---------- Poprzedni post napisany at 11:59 ---------- Widzę że jest tu większy problem najlepiej jechać i podpiąć autko pod VAGA
BlOoW Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2014 Kupione w zasadzie dwa czujniki temperatury, i jeden miałem w audi. Na każdym jest to samo, także to nie czujnika wina. ---------- Post dopisany at 12:03 ---------- Poprzedni post napisany at 12:01 ---------- pod komputer audi była podłączana i pokazywał wtedy "błąd czujnika temperatury", czujnik został wymieniony na nowy, błąd usunięty i zero efektów, dalej te same problemy.
Labiel Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Sprawa oczywista że termostat do wymiany a sprawdzić to można w 10 minut! Auto zimne, odpalasz i kontrolujesz chłodnicę. Nie powinna robić się ciepła zanim silnik nie osiągnie 90 stopni. Dopiero wtedy będzie robiła się powoli ciepła od góry schodząc coraz niżej. Jeśli chłodnica będzie robiła się całą ciepła równo z nagrzewaniem się silnika to termostat walnięty na 100%. A co do tego że przy walniętym termostacie nie leciałoby ci ciepło to jesteś w błędzie. Będzie lecieć co najwyżej mniej ciepłe w zależności jaką temp osiągnie płyn. Nie ma opcji aby w trakcie jazdy walnięty termostat schłodził ci płyn do takiego poziomu aby nie leciało ci ciepło. ---------- Post dopisany at 15:42 ---------- Poprzedni post napisany at 15:40 ---------- Aha, czujnik tylko ori. Te badziewne zamienniki są często walnięte już od nowości. Kiedyś dostałem taki czujnik od kumpla, wpiąłem dla sprawdzenia - różnica 10 stopni z moim ori sprawnym.
enrike2 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 roznica 10 stopni pomiedzy czujnikami???
Labiel Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 roznica 10 stopni pomiedzy czujnikami??? Tak. Stary pokazywał o 10 stopni niższą temp niż nowy zamiennik. Na starym standardowo pokazywał 89-90 po nagrzaniu a nowy zamiennik dochodził nawet do 105 a silnik na pewno takiej temp nie miał. Zaraz wywaliłem go do kosza.
enrike2 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Opublikowano 23 Stycznia 2014 a kolego te 105 stopni skad wziales z deski czy z vagu?? bo ta temperatura to normalna praca silnika
Labiel Opublikowano 23 Stycznia 2014 Opublikowano 23 Stycznia 2014 a kolego te 105 stopni skad wziales z deski czy z vagu?? bo ta temperatura to normalna praca silnika Z VAGa i raczej nie jest to normalna temperatura pracy. Termostat otwiera przy 90 stopniach i taką temperaturę mniej więcej silnik powinien trzymać. Po za tym w lecie w garażu na całkowicie zimnym silniku stary czujnik pokazywał około 20 stopni z tego co pamiętam a nowy zamiennik ponad 30 więc na pewno nie działał prawidłowo.
enrike2 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Opublikowano 23 Stycznia 2014 kolego u mnie termostat otwiera sie przy 100 ;-) i jak rozwiazales problem?? bo tez moze byc zablokowany sterownik immo i wiele innych rzeczy podepnik jeszcze raz vag i zobacz bledy a po drugie czujnik temp nie musi pokazywac bledu a byc walniety
Labiel Opublikowano 23 Stycznia 2014 Opublikowano 23 Stycznia 2014 kolego u mnie termostat otwiera sie przy 100 ;-) i jak rozwiazales problem?? bo tez moze byc zablokowany sterownik immo i wiele innych rzeczy podepnik jeszcze raz vag i zobacz bledy a po drugie czujnik temp nie musi pokazywac bledu a byc walniety Nie wiem jak jest w nowszych silnikach ale bynajmniej w B5 temp pracy to 90 stopni.
BlOoW Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2014 Dziś z rana przy próbie odpalania było jak zwykle, nie chciał odpalić, po kilku nie udanych próbach podpiąłem laptopa do audi i wyskoczył błąd: 16500 - Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości. Brak osprzętu/nie związany ze sprzętem. Po usunięciu błędu auto odpaliło za pierwszym razem.
sołtys85 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Jak nie czujnik walniety to wiazka od niego. Czujnik zle pokazuje i silnik dostaje zbyt uboga dawke paliwa. Jak odepniesz wtyczke powinno pomoc przy probie odpalenia.
BlOoW Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2014 Czujnik był odpinany, po podpięciu pod laptopa pokazywało temperature -45 stopni, a auto i tak nie chciało odpalić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się