Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu w BRD


melisario

Rekomendowane odpowiedzi

Masz go przykręcany do bloku silnika po stronie kierowcy przy rozrządzie.

---------- Post dopisany at 16:09 ---------- Poprzedni post napisany at 15:59 ----------

termostat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz wyjaśnić dlaczego sadzisz ze się zepsuł...? porównamy ja tez mam BRD i tez było kiepsko z osiągnieciem temperatury 90 * w te -15*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SotoM:

Wjedź do ciepłego garażu (będzie szybciej).

Uruchom auto, obserwując VAG-a lub wskazówkę w licznikach praktycznie do 80C chłodnica ma być bez zmian temperatury.

W okolicach 90C termostat powinien się otworzyć i poczujesz że chłodnica dostaje ciepły płyn. Wskazówka lub wskazania VAG powinny się zatrzymać i w miarę ustabilizować.

Jeśli wahania są zbyt duże tzn. po osiągnięciu 90C nagle spadnie do 70C termostat przycina się.

Ja podpieram się przy sprawdzaniu pirometrem i wtedy mam 100% pewność.

Jeszcze jedna uwaga. Jak macie tego typu problemy przy niskich temperaturach oczywiście dla testu nagrzewanie wnętrza, wentylatory OFF i sprawdzajcie czy wskazówka nie poszła znacząco do góry po paru minutach.

Jeśli poszła SORRY taki mamy klimat i chłodzicie silnik ogrzewaniem wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn tak sie dzieje tylko w tak bardzo niskie temp. przy spokojnej jeździe mimo ze moje rpm to 2000. z koleji jak krece po rpm to siega 90.jak sie zatrzymam i auto pracuje na bj to temp spada szybko. jak tylko rusze to momentalnie urosnie i juz 3ma. teraz jak jest juz cieplej :-) to nie ma problemu.bo termostat zmienic to nie problem żaden...tylko szkoda wymieniac dobry na nowy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak ma być i zresztą jest nie tylko w Audi ale we wszystkich a szczególnie dieslach. W CR jest jeszcze gorzej bo większa jest sprawność silnika.

Jest tylko jedno ale tak się dzieje przy dogrzewaniu wnętrza. Jak wyłączysz na OFF temperatura powinna być na 90C i basta, no chyba że na zewnątrz jest -30C.

Warunek też

- osłona pod silnikiem !

- sprawne skrzela przy chłodnicy

- uszczelka pod klapą silnika i plastiki ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego ja wiem ze u mnie jest wszystko z układem chłodzenia ok bo tak samo miałem w b5 tak samo maja inni moi koledzy posiadajacy b5,b6,b7 i tak samo ma teściu w b6... ja tak temat rozwinąłem ze względu na założyciela tematu...

(ogólnie to piszę) - nie rozumiem ludzi ,którzy posiadają kilka lat te auta i nie zapamiętują efektów działania/zjawisk jakie występują w ich autach jak np ten układu chłodzenia gdy są bardzo niskie temp.na zewnątrz -że spadają temp silnika itp i pojawia sięna 4um od cholery tematów bo myślą ze maja coś zepsute i na silę pakują się w koszta wymieniając elementy dobre na nowe + jeszcze koszty robocizny a efektu to nie przynosi...a mechanik mu prawdy nie powie bo nie zarobi...taka jest polityka...gosc sie buja z lipnym nagrzewaniem sie silnika do czasu aż przychodzi ocieplenie wszystko wraca do normy... i w koncu sobie mysli no tyle kazy wrypałem az w koncu działa poprawnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony, dzięki jeszcze raz.

U mnie on w ogóle nie działał, mogłem jeździć ile chciałem a i tak wskazywał "zero". Czasami tylko mu się potrafiło zdarzyć że na parę sekund załapał.

Teraz po wymianie jest ok, oczywiście raczej przy mojej jeździe typowo miejskiej raczej nie dochodzi do pełnych 90st ale jest blisko tego, w każdym razie teraz działa :)

Ogólnie jak go wyjąłem to miał całą gumę we wnętrzu wyrobiona i był nie szczelny, dlatego nie działał. Zapłaciłem 100 pln razem z robocizną także luz malina :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to elegansio.a termostat org.montowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swój wymieniałem z oryginała jakoś w lato w zeszłym roku.

Podczas jazdy w gorący dzień nagle temperatura nie wchodziła na 90 ct tylko wskazówka pływała w granicach 60 ct. Pierwsze co sprawdziłem czy chłodnica przy tej temperaturze na zegarach jest gorąca.

Oczywiście była gorąca. Więc pierwsze co to termostat nie trzyma. I tak właśnie było.

Po wymianie wróciło prawie wszystko do normy, bo zauważyłem że wskazówka nie jest dokładnie po środku termometru, czyli jakiś słaby termostat kupiłem bo za wcześnie się otwiera:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebię kotleta. 

Macie może Panowie numer oryginał termostatu do brd? Mój chyba szwankuje. Przy obecnej temperaturze, podczas jazdy do 90-100km/h wskazówka stoi trochę powyżej pierwszej kreski. Dopiero od 120km/h stoi na środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Krisu a4 b7 napisał:

Odgrzebię kotleta. 

Macie może Panowie numer oryginał termostatu do brd? Mój chyba szwankuje. Przy obecnej temperaturze, podczas jazdy do 90-100km/h wskazówka stoi trochę powyżej pierwszej kreski. Dopiero od 120km/h stoi na środku.

Wg ETKI to 03G121113

etka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, FishBB napisał:

Wg ETKI to 03G121113

etka.jpg

Dziękuję kolego.

Myślisz, że według mojego opisu objawów, nadaje się do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podpinales vaga i sprawdzales wartosci z czujnikow? Ale wydaje mi sie ze raczej termostat moze byc walniety i nie domyka sie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, FishBB napisał:

A podpinales vaga i sprawdzales wartosci z czujnikow? Ale wydaje mi sie ze raczej termostat moze byc walniety i nie domyka sie. 

No to zamawiam. Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, FishBB napisał:

Narazie nie dziekuj, zobaczymy po wymianie. Napewno nie zaszkodzi ?

Zdaję sobie sprawę z tego, że może się nie polepszyć ale spróbuję. Koszt ori termostatu 140zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...