Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AVF] "Dziura" przy przyspieszaniu ze stalej predkosci


Genek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegow.

Jak w temacie, motor 1,9 AVF. Jadac np na 3/4/5 biegu ze stala predkoscia powiedzmy 80km/h - raz na powiedzmy 10 prob przyspieszenia z tej stalej 80km/h dzieje sie tak jak bym puscil gaz i dopiero z powrotem go wcisnal. Jest taka dziura, takie szarpniecie delikatne.

Ja wiem, ze doktor przez telefon nie pomoze zdiagnozowac choroby ale moze ktos mial podobny przypadek w swojej maszynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie gdziesz masz malutką dziurke w dolocie. Wsłuchaj się czy nie słychac fuczenia przy dodaniu gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie slysze, zeby gdzies ssalo lewizne. Malej nieszczelnosc nie da sie uslyszec przeciez... W kazdym badz razie notlaufa nie lapie nawet jak ciagnie do odciecia... Ale jak mowisz, ze moze byc taka mozliwosc to sprawdze jutro dolocik - chociaz nie raz mialem juz w tdi'kach nieszczelne doloty i tak sie nigdy nie dzialo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj zaślepic weżyk od egr lub zamienic zawory n75-n18 -ale to tak w ramach wróżby

No wrozba nie wydaje mi sie trafna. EGR nawet jak by byl zapchany to nie jest w stanie wywolac takiej reakcji "odcinki". N75 steruje cisnieniem doladowania ale nie jest w stanie rozpedzonej turbiny zatrzymac w ulamku sekundy i w kolejnym ulamku jej puscic do 0,9bara.

Sprobuje to wytlumaczyc inaczej. Juz nawet myslalem, ze to moze potencjometr pedalu gazu ale sprawdzalem go vagiem i raczej go wykluczam (pomimo, ze nie wyrzuca bledu). Wezmy ruch potencjometra pedalu gazu oznaczmy skala 1-10. Jade 80, trzymam pedal w pozycji np 5. Wciskam pedal gazu do oporu to powinno zadzaialac 5-->10 a dziala jak by 5-->0-->10. Cos w ten desen ;)

---------- Post dopisany at 23:26 ---------- Poprzedni post napisany at 23:19 ----------

I ta "dziura" to jest powiedzmy pol sekundy ale jest dobrze odczuwalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczki na PD podoginaj. Konkretnie konektorki w tych plastikach.

Powiem CI, ze przeszlo mi to przez mysl wczoraj przed spaniem i dzis z samego rana zdjalem pokrywke, wyrwalem wszystkie pompki, zalozylem nowe uszczelnienia i przy okazji nowa uszczelke zalozylem - uszczelki pompek i pokrywy mialem z passata b5 fl avf ktory nie doczekal sie wymiany - to i sie przydaly, towar dostepny od reki :kox: piny we wtyczuszkach pozaginalem delikatnie, wyczyscilem, zapsiukalem kontaktem crc - lecz niestety przejazdzka, kilka prob i problem jest dalej...

Cos mi sie wydaje, ze to bedzie ciezkie do opanowania :kwasny:

---------- Post dopisany at 11:23 ---------- Poprzedni post napisany at 11:14 ----------

teoretycznie gdziesz masz malutką dziurke w dolocie. Wsłuchaj się czy nie słychac fuczenia przy dodaniu gazu

Dolot sprawdzony. Rozebrany, wyczyszczony i poskladane wszystko ladnie w calosc. Wezyki podcisnienia tez posprawdzalem wszystkie - sa na 100% ok, ani nawet powloczka szmaciana nie jest nigdzie przytarta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 mógłbyś podmienić tylko tak jak sam napisałeś nie jest to możliwe żeby na ułamek sekundy turbo odpuscilo i znów pompowalo... hymm a może jednak???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 mógłbyś podmienić tylko tak jak sam napisałeś nie jest to możliwe żeby na ułamek sekundy turbo odpuscilo i znów pompowalo... hymm a może jednak???
Niee przyjacielu, fizycznie niemozliwe ponadto n75 jest na 101% sprawny.

Przypomniala mi sie przed momentem historia jaka mialem z Passatem b5fl tylko tam zdechly hamulce, moc... a winowajca byl kruciec ten na waz po lewej stronie vacum pompy - poprostu uciekalo cisnienie. Polecialem przed chwila do auta, odpalilem, lape za wezyk przy vacum a tam jak go pociagne lekutko do siebie to slychac pssss... Czyli trzeba kruciec reanimowac (w tym juz jest wprawa) :kox:

Ale czy to moze byc powodem objawow o ktorych mowa powyzej ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz od razu drugą pompę. Ja dałem 100 pare za uzywke ta poprawioną z literą N na końcu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz od razu drugą pompę. Ja dałem 100 pare za uzywke ta poprawioną z literą N na końcu

Spokojnie, bez nerwow :decayed: W passacie tak zalalem krociec, ze przejechal ze mna 70tys/km, teraz jezdzi sasiad tym autem to i pewnie za rok okolo 20tys przejechal i vacum chodzi jak nowka :kox:

Za pompe oczywiscie wieczorem sie zabiore, ale nurtuje mnie pytanie... czy objaw ktory opisalem powyzej moze byc skutkiem tej "malej" nieszczelnosci Vacum Pompki??????????

---------- Post dopisany at 12:03 ---------- Poprzedni post napisany at 11:58 ----------

Sprobuje sobie sam odpowiedziec na to pytanie bo chcialbym, zeby to bylo to i problem byl rozwiazany :kox: Podczas przyspieszania silnik rusza sie w tyl, pociaga za soba wezyk ktory idzie do sciany grodziowej (czyli tak jak bym pociagnal wezyk do siebie) i powstaje nieszczelnosc co skutkuje spadkiem podcisnienia a nastepnie szarpnieciem.

Ale to ja bzdury chyba gadam bo vacum do wtryskiwaczy wytwarza cisnienie a nie podcisnienie - tak ?? Ma to cos wspolnego wiec z moimi szarpnieciami?? Bo ta nieszczelnosc to ma chyba zwiazek ale np z hamulcami albo podcisnieniem ktore steruje np cisnieniem doladowania - czy tak ??

Ja juz sie zgubilem :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze prawisz... miałem nieszczelność u siebie i kolega w AWX nic poza słabym sterowaniem N75 nic się nie działo. I to tylko w logach było widać w 011.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj zaślepic weżyk od egr lub zamienic zawory n75-n18 -ale to tak w ramach wróżby

No wrozba nie wydaje mi sie trafna. EGR nawet jak by byl zapchany to nie jest w stanie wywolac takiej reakcji "odcinki". N75 steruje cisnieniem doladowania ale nie jest w stanie rozpedzonej turbiny zatrzymac w ulamku sekundy i w kolejnym ulamku jej puscic do 0,9bara.

Sprobuje to wytlumaczyc inaczej. Juz nawet myslalem, ze to moze potencjometr pedalu gazu ale sprawdzalem go vagiem i raczej go wykluczam (pomimo, ze nie wyrzuca bledu). Wezmy ruch potencjometra pedalu gazu oznaczmy skala 1-10. Jade 80, trzymam pedal w pozycji np 5. Wciskam pedal gazu do oporu to powinno zadzaialac 5-->10 a dziala jak by 5-->0-->10. Cos w ten desen ;)

---------- Post dopisany at 23:26 ---------- Poprzedni post napisany at 23:19 ----------

I ta "dziura" to jest powiedzmy pol sekundy ale jest dobrze odczuwalna

nie chodzi o zapchany egr tylko trzeba wyeliminowac czy to vacum ma za małe podcisnienie czy np n18 jest do reanimacji, u mnie własnie on był problemem i objawy miałem takie same tylko po odpięciu wezyka od egr i zaslepieniu go wszystko wracało do normy, to nie zajmuje duzo czasu, ale zrobisz jak zechcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie podobnie. Tak jakby turbo chwilę pomyślało po dodaniu gazu. Przeważnie odczuwalne jest to jak butuje i zmieniam bieg na wyższy i gaz. wtedy potrzebuje około 2 sekund i zaczyna rwać. Dziwna sprawa że dzieje sie to tylko jak temp. na dworze jest na plusie. I to nie zawsze. jak jest na minusie rwie od razu. i jak odepnę wężyk od klapy gaszącej i go zaślepie śrubką to wsio wraca do normy. Już cudów próbowałem i nie mam pomysłu. EGR zaślepiony, z logów nic nie wyszło. Turbo ładuje pięknie. ktoś ma pomysly?

Obstawiałem Vacum ale sprawdzałem podciśnienie i daje ładnie -0,9. na serwie chyba jest neiszczelność bo po zgaszeniu i małym postoju pedał hamulca twardy, Ale to raz po 5 minutach postoju a raz dopiero po pół godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...