Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z niegrzejącymi świecami - dziwna sytuacja


riki_tiki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przejrzałem tysiące a może nawet tuziny podobnych przypadków na forum i nic nie znalazłem więc piszę...

Auto to nowy nabytek, AVF Avant Quattro 2003r, podczas ostatnich mrozów ciężko palił, sprawdziłem co mogłem (obydwie pompy OK, świece OK, pompki vagiem OK) i co zauważyłem: przy temp zew ok 0*C napięcie na świecach jest 0,5 sek i znika, dosłownie mignie tylko, po odpięciu czujnika temp G62 jest identycznie. Oczywiście w obudowie ECU bezpiecznik 80A w porządku, przekaźnik 202 podmieniałem z mojego starego poczciwego AFNa i żadnej różnicy więc przekaźnik można wykluczyć. VAG nie pokazuje żadnych błędów. Jeśli idzie o ciężkie palenie to podejrzewam jeszcze uszczelnienia pompek i chyba je wymienię, ale w ten sposób grzejące świece na pewno nie pomagają w rozruchu.

Poradźcie jak to ugryźć.

---------- Post dopisany 07-02-2014 at 21:06 ---------- Poprzedni post napisany 06-02-2014 at 23:35 ----------

Czy ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyglądało to odpalanie? Męczył się czy odpalił ale pierwsze sekundy silnik chodził jakby na 3 gary? Pytam bo też dziwny problem mam. Jak auto stoi w garażu 16st pali elegancko. Inaczej wygląda to gdy temperatura jest poniżej 0...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i? Przecież ECU "wie" że jest ciepło na zewnątrz więc nie grzeje świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, puszcza siwy dym, przy tym trzęsie i chodzi nierówno jak by właśnie był zapowietrzony trochę, dlatego chcę też wymienić uszczelnienia PD. Przy największych mrozach tego sezonu (ok -20) miał naaaaprawdę ciężko zapalić. Zastanawiają mnie te świece, tak jak napisałem wyżej, wydaje mi się że nie działają poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% to jak wyjmiesz świece a jak już wyjmiesz to montuj nowe ngk czy tam beru. Uszczelnienia do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ciepło więc nie będzie długo grzać. Poza tym ECU jest tak zaprogramowany że po zgasnieciu kontrolki w zależności od T wyłącza grzanie świec jeśli silnik jest nie uruchamiany i ponownie grzeje po uruchomieniu w zależności od T. Czyli zakładając że T jest taka sama czas grzania świec na samym zapłonie jest inny niż na uruchomionym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale jak pisałem robiłem kombinacje z odpinaniem czujnika temp, a z tego co znalazłem na forum jeśli ECU nie widzi temp to traktuje to jako skrajnie niską i grzeje max długo, a u mnie po włączeniu zapłonu napięcie się pojawia na chwilę, mniej niż 1/2 sek, i to niezależnie czy czujnik podłączony czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz T silnika jeszcze jest ważna T otoczenia i być może dlatego nie grzeje ale tu nie mam pewności. Druga opcja to walniety przekaźnik i nie "trzyma" prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...