mcemsi 5 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 W nowym B8 widzę , że akuś jest wybitnie duży (rozmiary i pojemność chyba coś ok. ponad 100Ah). To normalne w dzisiejszych czasach ? Podobno to żelowy czyli taki jak w UPSach czy itp kosiarkach. Cieszyć sie mam z tego czy nie do konca ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Masz tam webasto ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcemsi 5 Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Nie ma , tylko grzane fotele z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 A patrzyles na wlepce jakie masz oznaczenie akku ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcemsi 5 Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 J0P = Battery 580A (105 Ah) i to jest całe info na jego temat. Ale dlaczego taki duży ? Szwagier w klekocie BMW 520td ma 95Ah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Pojecia nie mam dlaczego Moze masz stop&start ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcemsi 5 Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Ano dokladnie - start-stop jest , to dlatego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Tak dlatego masz taki duży akumulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilku323 0 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 tak myślałem. Do A8 wrzuciliśmy słabszy ale nowy i nie chciał odpalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcemsi 5 Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Dzieki panowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hortomagiko 0 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 W nowym B8 widzę , że akuś jest wybitnie duży (rozmiary i pojemność chyba coś ok. ponad 100Ah). To normalne w dzisiejszych czasach ? Podobno to żelowy czyli taki jak w UPSach czy itp kosiarkach. Cieszyć sie mam z tego czy nie do konca ? 1. Jeśli masz aku w długości 39cm, to jest to 105Ah. 2. To nie jest akumulator żelowy, tylko wykonany w technologii AGM, dedykowany do systemów Start&Stop. Gwoli ścisłości muszę dodać, że są też akumulatory do systemów Start&Stop w wersji kwasowej. 3. Akumulatory kwasowe, AGM oraz żelowe dzielą się jeszcze na ROZRUCHOWE i PRZEMYSŁOWE. Akumulator w UPS może być AGM lub żelowy, ale nie jest to akumulator rozruchowy, więc nie jest taki sam, jak u Ciebie w aucie, bo Ty masz rozruchowy. W kosiarkach stosowane są i rozruchowe i przemysłowe w zależności od typu silnika w kosiarce. 4. Z racji posiadania Start&Stop oraz akumulatora AGM, nie cieszyłbym się tylko w jednym przypadku, gdybym miał wymieniać akumulator na nowy Koszt oryginału Varty o symbolu H15 ( 105Ah i 950A ) w technologii AGM to około 1000,00PLN. Z innych markowych typu Exide, Banner, Fiamm itp. wyjdzie niewiele taniej. P.S. Pamiętaj, że po wymianie akumulatora w samochodzie z systemem Start&Stop potrzebna jest adaptacja nowego akumulatora!!!! Trwa to chwilę, ale jest konieczne, żeby Ci auto nie weszło w tryb energooszczędny po krótkim czasie eksploatacji i nie wywalało komunikatów na FIS-ie. Aha i tak dla pewności spisz przed włożeniem akumulatora do auta 10-cio cyfrowy kod BEM z akumulatora ( Varty lub Boscha ), bo nie wiem jak w Audi, ale wczoraj BMW wołało o kod i chłopaki dwa razy montowali akumulator, bo Helmuty z BMW zabudowali go plastikami i innymi pierdołami, a kodu nie spisali przed włożeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
riddick74 0 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 u mnie siedzi 110Ah i nie mam start/stop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilku323 0 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Nie masz? ktoś Ci ukradł start/stop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcemsi 5 Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Dzieki Hortomagiko za tak szczegolowy opis. No wlasnie ze wzgledu na podejrzewany koszt pytalem o tą radość lub nie. W razie draki moge wlozyc zwykly akku i nie uzywac Start-stop ? pytam tak jak naraze tylko z ciekawosci .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hortomagiko 0 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 u mnie siedzi 110Ah i nie mam start/stop Jeśli nie masz Start&Stop, to możesz mieć 110Ah w wersji kwasowej. ---------- Post dopisany at 23:26 ---------- Poprzedni post napisany at 23:22 ---------- Dzieki Hortomagiko za tak szczegolowy opis. No wlasnie ze wzgledu na podejrzewany koszt pytalem o tą radość lub nie. W razie draki moge wlozyc zwykly akku i nie uzywac Start-stop ? pytam tak jak naraze tylko z ciekawosci .... Możesz wyłączyć S&S, założyć akumulator kwasowy, ale po zmianie, jak we wcześniejszym poście napisałem, zrobisz adaptację nowego akumulatora, ale muszą Ci zaznaczyć, ze wymieniłeś na inny akumulator niż dedykowany, w tym przypadku kwasowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrclaguna 343 Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Taki małe info co do AKU Jesli zmieniamy AKU i damy z innymi parametrami wtedy trzeba kodowac w GATEWAY 19 . 95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK 110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL 68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC 75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD 92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE 105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF 115Ah - (wysoki prad) 4H0915105 / 000915105DM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się