Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Włącznik świateł AUTO po stacyjce


elmer80

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem włącznik z funkcją AUTO 8E0941531B. Zamierzam podłączyć w ten sposób aby światła mijania włączyły się po włączeniu zapłonu. Pierwotnie miały być ledy w kratkach ale długo bym się nie cieszył bo parkuje pod chmurką. Wiem żeby działały pozycyjne i mijania muszę przepiąć 2 piny. Dziś to sprawdziłem i działa. Na jednym z wolnych pinów pojawia się napięcie w pozycji AUTO. Znika po wyłączeniu zapłonu lub włączeniu świateł mijania. Rodzi się pytanie czy mogę machnąć mostek tak aby napięcie "poszło" z AUTO na kabel pozycji i mijania? Oczywiście z diodą kierunkową czy jak to się tam nazywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pin na którym pojawia się napięcie w oryginale powinien być podłączony do MCE i to dopiero ten sterownik załącza odpowiednie światła. Prawdopodobnie jest tak że jak obciążysz ten pin podłączając światła mijania do niego to pobór prądu będzie za duży co w konsekwencji doprowadzi do uszkodzenia wyłącznika. Trzeba by coś pokombinować z jakimś przekaźnikiem który był by sterowany z wyłącznika auto z tego pinu o którym piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przez włącznik idzie prąd bezpośrednio na lampy :what:

Na pewno nie przez ten pin na którym pojawia się napięcie w pozycji auto. On zawsze podłączony jest do MCE. Przeczytaj pierwszy post w tym wątku http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh-138327/ i zobacz jakie są różnice w poszczególnych wyłącznikach w B6.

Ten pin na którym pojawia się napięcie to pewnie pin nr 7??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra poczytałem. Jest tam podane co gdzie wpiąć z włącznika do mce. Będzie działać funkcja AUTO czy potrzebny czujnik zmierzchu? A jeśli tak to może oszukać mce podając masę lub napięcie na odpowiedni pin w zależności od tego co oryginalnie podaje czujnik :what:

Kodowanie skandynawskie włącza światła zawsze nawet jak włącznik jest na 0 ?

Teraz czytam dalej i wychodzi na to że trzeba mieć mce w wersji F bo tylko taka wersja obsługuje włącznik AUTO :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz MCE w wersji Low to nic nie oszukasz bo nie ma nawet tego pinu do którego podpina się czujnik światła. MCE można przełożyć na wersję High lub nawet na wersję High z B7- wtedy dodatkowo będziesz miał czujnik deszczu ale wymaga to trochę dłubania przy instalacji i trochę gratów musisz dokupić. O ile wiem to najtrudniej jest zdobyć lusterko z czujnikiem światła z B6. Poszukaj na forum jest gdzieś temat w dziale warsztat jak to zrobić.

Co do wersji skandynawskiej to się nie wypowiem bo nigdy nie widziałem jak to działa.

Jak chcesz tylko osiągnąć to żeby światła działały po włączeniu zapłonu to zwykłym przekaźnikiem to zrobisz albo można jeszcze tak że dołożysz układ który włączy światła dopiero po zapaleniu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pin na którym pojawia się napięcie to pewnie pin nr 7??

Na 3 pinie jest napięcie. Chyba pomyśle żeby to wykorzystać do włączania dodatkowych świateł dziennych a reszta zostanie tak jak jest. No chyba że mce w wersji HIGH można łatwo oszukać że jest ciemno - napięcie/masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy rozłączyć fioletowy i MCE oświeci światła.

W wątku o MCE masz rozpisane piny włączników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy rozłączyć fioletowy i MCE oświeci światła.

W wątku o MCE masz rozpisane piny włączników.

No właśnie o to mi chodziło. W wątku o mce jest napisane że "przygotowanie pod czujnik zmierzchu". Czyli montaż mce HIGH + odcięcie kabla oraz montaż włącznika AUTO + przekladka 2 pinow i będzie banglać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaz MCE plus przekładka kabli.

Bo w LOW światla mijania sà poza modułem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze jedno mam pytanie. Mijania są zasilane bezpośrednio z włącznika czy jeszcze jest gdzieś przekaźnik? Bo u mnie wychodzą z włącznika dwa dość grube żółte kabelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpośrednio. Zobacz wskazny wątek tam masz również schemat zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że tam temat jest przerabiany ale nie mam funduszy na tak poważne zmiany. Zresztą zdobyć mce z funkcją AUTO nie jest łatwo o reszcie nie wspominając. Dlatego założyłem osobny wątek na swoje pomysły.

Może trochę kombinuje ale chcę wykorzystać włącznik który kupiłem. Skoro światła mijania są zasilane bezpośrednio to może zrobić przeróbkę jak na rysunku. Sorry za jakość ale przy kawie machnąłem :D

Przekaźnik, automat czy jak go tam zwał z funkcją włączania dopiero po przekroczeniu napięcia np. 13-13,5 V. Te trójkąciki to diody... elektromechanike miałem 15 lat temu ;)

e8y5ege5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy włącznik ma klika pinów które się powtarzają trzeba dokładnie rozpisać co z czym podłączyć.

Nie mam w tej chwili czasu i schematu od ręką więc nie powiem co i jak.

Z rysunku mogę ci tylko podpowiedzieć że nie musisz dawać żadnej diody, bo nie masz sterowania elektronicznego więc nic się nie stanie, ewentualnie dla podświetlenia ikonek we włączniku będzie miało to znaczenie. Dla przekaźnika to już w ogóle nie trzeba. Bo jak będzie wyłączony, prąd i tak się nie wróci.

Po przyjściu z pracy spróbuję coś wymyślić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim włączniku z końcówką B napięcie pojawia się na 3 pinie oznaczonym 56*.

Z tą diodą to chodzi mi o to żeby prąd nie wrócił na włącznik z pinu mijania na pin AUTO. Ponadto chciałbym zastosować włącznik automatyczny który puszcza prąd po przekroczeniu w instalacji 13,4V. Dostępne są za 25,- na aledrogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można kupić również przekaźniki opóźniające włączenie.

po podaniu napięcia załączy światła po określonym czasie.

ASE :: przekaźnik czasowy zwłoczny: 1TP150

Przekaźniki czasowe do zastosowania w instalacjach 12V.Realizowana funkcja: Po pojawieniu się napięcia sterującego na wejściu przekaźnik przełączy styki, ale z zwłoką czasową (ustawioną potencjometrem). Zakres regulacji zwłoki 0 - 150 sek.

Złącze: konektory 6,3mm lub typowa podstawka przekaźnika (np. PD-561 dostępna w sklepie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam właśnie tą stronę i mają tam też przekaźniki sterowane poziomem napięcia. W/g mnie jest to lepsze rozwiązanie bo nie będą się włączać światła na samym zapłonie. W porównaniu do tego co na aledrogo to zdecydowanie lepiej to wygląda chociażby ze względu na możliwość montażu w skrzynce a także użycie kabli o odpowiednich przekrojach. Konkretnie chodzi o model 7NRP tylko nie mam pewności czy mogę ustawić np. 13-13,5V. W instrukcji jest ujęta tylko histereza wł/wył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakres progu 1-15v, ale nie pisze jaka dokładność, przypuszczam że trzeba będzie doświadczalnie znaleźć żądaną wartość.

co do histerezy o wskazujesz zakres przy którym ma zareagować układ... załączyć styki/rozłączyć, plus/minus 0,3-2v

uważam że trzeba ustawić na około 13,5V a histerezę na 0,6v aby przy po dodatkowym obciążeniu np. klimatyzacji nie gasły nam światła.

do tego warto pamiętać o porządnym akumulatorze, zasiarczony będzie nam gasił światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator mam nowka ori mercedes. Alternator po regeneracji. Jak sprawdzam vagiem napięcie to nigdy poniżej 13,4V nie schodzi. Będzie dobrze :D zastanawia mnie kwestia postojowych:what: będą świecić czy tyko żarówki mijania bo sam nie wiem które rozwiązanie lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj że wszystko zależy od samego włącznika, tam musisz trochę pomieszać kabelkami.

dlatego wspomniałem o dedykowanym temacie bo masz tam wszystkie potrzebne wiadomości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...