Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomocy, +12 po stacyjce, pod jaki bezpiecznik?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Borykam się z takim problemem i nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi.

Chciałbym wyprowadzić drugie gniazdo zapalniczki aby podłączyć CB radio tylko żeby prąd był dopiero po przekręceniu kluczyka.

Wiadomo że w Audi w zapalniczce jest cały czas prąd.

Myślałem żeby podpiąć się pod bezpiecznik od klasonu bo on działa dopiero po przekręceniu stacyjki lecz nie wiem czy to dobry pomysł.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź bezpiecznik nr 37 (30A) - zasilanie pompy spryskiwaczy sterowane/załączane przez MCE.

Do ww. bezpiecznika oraz bezpiecznika nr 36 przychodzi zasilanie poprzez styk przekaźnika (J59) odciążającego styk stacyjki.

---------- Post dopisany at 22:24 ---------- Poprzedni post napisany at 22:22 ----------

Trzeba byłoby się podłączyć przed te bezpieczniki z bezpiecznikiem na kabelku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za info, podpiąłem się pod bezpiecznik nr 37 tak jak radziłeś i wszystko działa.:banan:

jeszcze raz dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie obecnie mam podpięty nie ori Bluetooth pod bezpiecznik 36. Chce zamontować CB po zapłonie. Podpiąć również pod 36, nie będzie to zbyt duże obciążenie te 2 urządzenia na raz, lub nie pojawia się zakłócenia w odbiorze radia? Czy może CB pod 37, o ile to robi jakaś różnicę jeśli 36 i 37 idą z jednego przekaźnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podpiąć pod bezpiecznik od grzania tylnej szyby. Ma wysoki amperaż i jest mało używany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że koledze leh chodzi, o to, że już ma poprowadzony kabelek od bezp. 36. Bezpiecznik ten ma wartość 30A i jest od wycieraczek, a żeby odbiornik w instalacji samochodowej pobierał prąd 30A, musiał by być o mocy 414W. Nie wiem ile silnik od wycieraczek ma mocy, ale na pewno nie 400W, wydaje mi się, że góra 200W (przy max. obrotach). W przypadku małego CB-radia, np. PRESIDENT TEDDY - podczas nadawania max. prąd wynosi 1,8A, a przy nasłuchu ta wartość spada poniżej 0,5A. Także te wartości nie są takie straszne i zapas prądu jest.

A zakłóceniami też bym się nie przejmował, jedynie CB-radio może zakłócać podczas nadawania, tylko gdy jest źle dostrojona antena, ale raczej nie na bluetooth'a - to są inne częstotliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli zakłócenia w odbiorze CB, nie BT.

Dzięki za info Panowie.

Podłącze CB po zapłonie i dam w półkę pod kierownicą. Krew mnie zalewala już przy każdorazowym wyciaganiu radia ze schowka i podłączeniu.

Jeszcze jedno pytanie - przy takim podłączeniu radio mogę mieć cały czas włączone pokrętłem on/vol?

Przekrecam kluczyk na zapłon - radio włącza się, odpalam - nie grozi to uszkodzeniem CB (spadki napięcia podczas odpalania)?

Czy lepiej odpalić samochód i dopiero włączyć CB pokrętłem?

Pierwsza opcja byłaby najlepsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od CB radia.

Jeżeli masz radio z tzw. prostych , to nic nie powinno się stać.

Praktycznie wszystkie nowe radia mają mikroprocesory sterujące, a te są wrażliwe na przepięcia, co może doprowadzić do błędnego uruchomienia np. błędy wyświetlania, uruchomienie na innym kanale niż byłeś przy wyłączeniu.

Ale to raczej przy sprzęcie o bardziej skomplikowanych funkcjach.

Na wejściu zasilania każde radio ma filtry pojemnościowe więc o ile "kluczykował" to będzie dobrze.

Oczywiście 100% pewności dałoby włączanie pokrętłem ON/OFF i podpięcie zasilania radia pod akumulator (wtedy spełnia on rolę wielkiego kondensatora odkłócajacego).

Odnośnie dodatkowych zakłóceń w CB, to możesz spotkać się z jeszcze z takimi:

Jeżeli do gniazda zapalniczki wetkniesz ładowarkę do komórki lub nawigacji, wzrośnie wtedy wyraźnie poziom szumów słyszanych w głośniku CB. Niestety jest to wada tych ładowarek, zwłaszcza tych najtańszych. Jedynym rozwiązaniem jest przejście na ładowarkę tzw. analogową (zakup przez internet lub konstrukcja własna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje radyjko to Johny 2, domyślam się że raczej należy do tych prostszych.

Zakłócenia nie powinny się pojawić w takim razie - mam dwojnik do gniazda zapalniczki, używałem już CB i ładowarki jednocześnie, było ok.

Po tym co napisałeś zacząłem się martwić o moduł BT - załącza się po zapłonie i jest uruchomiony w trakcie rozruchu. To już sprzęt wrażliwy :/

Zastanawia mnie to że BT podczas rozruchu nie "przygasa", nie wyłącza się - w przeciwieństwie do Concerta 2. To jakaś forma zabezpieczenia na czas rozruchu w fabrycznym radiu czy spadek napięcia który powoduje restart?

Ciekawe czy da się to podłączyć tak, by uruchomiło się dopiero po odpaleniu samochodu. Nie mogę teraz odnaleźć tego tematu, ale kojarzę że w wątku o module świateł dziennych ktoś wspominał o podłączeniu do alternatora - napięcie miało pojawiać się dopiero po rozruchu :?

BTW: kluczykowal? Nie bardzo rozumiem :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW: kluczykowal? Nie bardzo rozumiem :confused:

czyli włączał i wyłączał zapłon kilka razy w ciągu paru sekund n.p. dla zabawy. Przepraszam za slang.

Johny 2 jest OK i jest dość dobrze zabezpieczone przed takimi skokami napięcia.

O fabryczne moduły nie martw się, są one zabezpieczone konstrukcyjnie przed skokami napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...