Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem po zmianie na 1BE


Shadow_956

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, zmieniłem u siebie w aucie zawieszenie 1BA na 1BE, liczyłem na obniżenie w granicach 2/3cm a siadł o niecały centymetr. Oznaczenia na wlepce o to OJK czyli klasa wagowa 9 dla przodu oraz OYJ czyli 10 dla tyłu. 1BE udało mi sie kupić w idealnym stanie, kolory na spreżynach przód: zielony 2x biały czyli klasa wagowa 8, tył: 2x brązowy biały czyli klasa wagowa 10.

Na starych sprężynach widnieją kolory sprzeczne z oznaczeniami na wlepce, przód: niebieski, zielony, rozowy i wedlug tego katalogu sa to sprezyny z B6 klasa wagowa 11, tył: 3x rozowy i bialy wedlug katalogu sa to sprezyny z b6 dla klasy wagowej 10 a sprezyny o takich kolorach z b7 klasa wagowa 9. Czy to mozliwe ze w B7 mam spezyny z B6 ? Juz sie calkiem pogubilem.

Auto to Audi A4 2.0tdi BLB FWD, przed zmianą przód stał: 68cm, tył 67cm na koloach 205/55R16 teraz po niecałym centymetrze niżej. Prosiłbym o konsultacje z kimś kto jest w temacie ponieważ nie wiem co robić, czy dobrze dobrałem te zawieszenie 1BE, może po jakimś czasie siądzie niżej, mam 2 tygodnie gwarancji rozruchowej wiec jakies wyjscie z sytuacji jest choc nie usmiecha mi sie kolejna wymiana. Z gory dzieki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś zaraz po przełożeniu czy zrobiłeś kilka km? Z doświadczenia wiem że zawias zawsze musi się ułożyć. Zaraz po zrobieniu inaczej siedzi niż po przejechaniu kilku km. U mnie zawsze potem siadał jeszcze o kilka mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem zaraz po przełożeniu i wczoraj po przejechaniu 200km od zmiany i dalej tak samo

---------- Post dopisany at 20:16 ---------- Poprzedni post napisany at 15:52 ----------

Prosiłbym o wypowiedź kogos kto zmieniał z 1BA na 1BE, ja przy wybieraniu spreżyn szukałem takich samych kllas wagowych jakie miałem w 1BA, czyli jesli dla 1BA mialem dla przodu 9 to i dla 1BE szukałem 9, może źle zrobiłem? może należało szukać np. 7 klasy wagowej dla 1BE?

---------- Post dopisany 07-03-2014 at 11:32 ---------- Poprzedni post napisany 04-03-2014 at 20:16 ----------

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w mojej byłej B7 zmieniłem springi 1BA na 1BE o podobnych kategoriach wagowych i na początku byłem lekko w szoku,bo na miarce w cm nie siadło nic:shock3:........ale gdzieś po miesiącu zmierzyłem i okazało się że 2cm ładnie usiadło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak miałeś stare zajechane amorki i sprezyny a wlozyłeś komplet idealny to mozliwe ze nie siadze, bo auto siedzialo juz na starym komplecie, musialbys zmierzyc u kogos kto ma identyczne kola i nowe 1BA zeby zobaczyc czy Twoje auto teraz siedzi niżej. Nie ma co porownywac ze zużytym zawieszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim nie wsadza się odpowiedników 1be do 1ba o tym samym WR.

Bo spręzyny mają różne klasy wagowe mimo tego samego WR a po drugie kolega Imhotet gada dobrze. :) auto ma duży przebieg i zaweszenie było zuzyte.

Po za tym kolego wymieniłes same sprężyny, a nie zawieszenie wieć niestety nie ma tutaj sukcesów wielkich...

Co do zmiany springów już ci pisałem w temacie doboru mas... wymieniałem kilka razy springi i jest to mega loteria i koszty!! wyjąc załozyć, wyjąc założyc itd.

Probelm wynika nie tylko z tego że 1be WR9 jest do innej wagi niż 1ba WR9 ale tez z innych amortyzatorów.

Nie wiem skąd uyparcie część osób próbuje walczyć z tymi springami zamiast kupić Eibacha Pro Kit i miec duuużo wieksza szanse że się uda dobrze trafić. :)

Temat jest wałkowany od tylu lat i zawsze jest to loteria. :) Baaardzo rzadko udaje się wstrzelić w idealne obnizenie auta na ori spręzynach. Zawieszenie się samo nie wyrówna... co najwyżej ubije bardziej ale po równo.... czyli przód będize tak samo wyżej niż tył tyle że całość siądzie np o 0,5 cm.

Moim zdaniem to popierwsze podjedź do Audi i sprawdź po VIN co tak naprawde powinieneś mieć. jakie zawieszenie powinno być czy 1ba/1be itp

Skoro masz zawieszenie z b6 w b7 tzn że ktoś przy tym majstrował. Po co? nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto powiedzial ze wymieniliem same springi? wymienilem amortyztory i sprezyny, po drugie twierdziles ze auto na 1BA stoi 68cm natomiast na 1BE 66 czy to na R16 czy na R18 i ja sie z tym nie zgodzie

---------- Post dopisany at 00:21 ---------- Poprzedni post napisany at 00:19 ----------

kolego i chetnie bym kupil eibacha tylko ciekawe jak dlugo pociagnely by amortyzatory 1BA :) a za cene eibacha mialem 1BE amortyzatory i springi jak widac w nienagannym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz się ze mną nie zgadzać... Ja ci powiedziałem jak to wygląda ze strony Audi i moich pomiarów, które potwierdzają to co Audi założyło.

Auto wyjeżdzajace z salonu:

1BA - 68 cm

1BE/1BV - 66cm

jeśli wiesz lepiej niż Audi to no cóż.... :)

Dlatego jest kilkanaście rodzajów sprężyn bo są różne koła i różne wyposażenia... i poto aby niwelować różnice.

nie zaleznie czy 17 cali czy 16 cali jakbyś postawił dwie nowe b7 koło siebie będą miały tyle samo wysokości.

Podstawowym problemem jest to, że nie wiesz jakie zawieszenie faktycznie powinno siedziec w twoim aucie i do czego powinieneś się ustosunkować przy doborze auta.

Co do samych kół

205/55/16 jest różnica w stosunku do 235/40/18 i 235/45/17 - 1 centymetr, co i tak ma się ni jak do tego co miałes - różną wyskość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jest to co mowisz :) w ktorym momencie twierdzilem ze nie wiem jakie mam zawiesznie ? sprawdzalem na wlepce jak i w serwisie klasy wagowe ale o tym juz wspomnialem w pierwszym poscie :)

---------- Post dopisany at 00:44 ---------- Poprzedni post napisany at 00:40 ----------

a teraz dochodze do wniosku ze rozna wysokosc mialem za sprawa ilosci paliwa w baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci proponowałem żeby potwierdzić sytuacje, skoro masz pomieszane springi czyli ktoś rzeźbił, a naprawde zrobić wlepw to nei problem :)

To tak żebyś miał czystą sytuację ze w dobrą stronę idziesz. To miało pomóc.

....w serwisie klasy wagowe ale o tym juz wspomnialem w pierwszym poscie :)

---------- Post dopisany at 00:44 ---------- Poprzedni post napisany at 00:40 ----------

a teraz dochodze do wniosku ze rozna wysokosc mialem za sprawa ilosci paliwa w baku

naprawdę jest 0:46 ale i tak nie widzę słowa nawet o serwisie w pierwszym poscie, MOŻESZ MI TO ZAZNACZYĆ TO O SERWISIE, cytuje:

Cześć, zmieniłem u siebie w aucie zawieszenie 1BA na 1BE, liczyłem na obniżenie w granicach 2/3cm a siadł o niecały centymetr. Oznaczenia na wlepce o to OJK czyli klasa wagowa 9 dla przodu oraz OYJ czyli 10 dla tyłu. 1BE udało mi sie kupić w idealnym stanie, kolory na spreżynach przód: zielony 2x biały czyli klasa wagowa 8, tył: 2x brązowy biały czyli klasa wagowa 10.

Na starych sprężynach widnieją kolory sprzeczne z oznaczeniami na wlepce, przód: niebieski, zielony, rozowy i wedlug tego katalogu sa to sprezyny z B6 klasa wagowa 11, tył: 3x rozowy i bialy wedlug katalogu sa to sprezyny z b6 dla klasy wagowej 10 a sprezyny o takich kolorach z b7 klasa wagowa 9. Czy to mozliwe ze w B7 mam spezyny z B6 ? Juz sie calkiem pogubilem.

Auto to Audi A4 2.0tdi BLB FWD, przed zmianą przód stał: 68cm, tył 67cm na koloach 205/55R16 teraz po niecałym centymetrze niżej. Prosiłbym o konsultacje z kimś kto jest w temacie ponieważ nie wiem co robić, czy dobrze dobrałem te zawieszenie 1BE, może po jakimś czasie siądzie niżej, mam 2 tygodnie gwarancji rozruchowej wiec jakies wyjscie z sytuacji jest choc nie usmiecha mi sie kolejna wymiana. Z gory dzieki za podpowiedzi.

tak czy siak... co miało zostac powiedziane w temacie.

Nikt ci nie powie i nie zagwarantuje jak ci auto usiądzie przy zmianie springów i amortyzatorów.

Dlaczego? ano dla tego że jest sporo czynników, od zuzycia zawieszani, przez zuzycie gum, stan zawieszenia co kupiłeś itp.

żeby to porównac i zrobić poprawnie musiałbyś mieć komplety zawiasu i springów nowych i próbowac co to wychodzi.

co do tych 2-3 cm to 1be było fabrycznie niższe od 1ba o 20mm.

Chcesz ~30mm kupujesz Eibach Pro kit - o amorki nie musisz się martwić osobiście jeżdziłem już w autachco mają ponad 100kkm zrobione na sprongach eibacha i ...nie ma żadnych problemów.

Teraz przejeździłem w dupowozie ponad 50k km na Eibachu i jest tez git.

Chcesz ustawić jak chcesz nisko i że auto będzie równo stało - kupujesz gwint i kręcisz, oczywiscie trcisz conieco na komforcie. coś za coś:)

---------- Post dopisany at 01:08 ---------- Poprzedni post napisany at 00:53 ----------

reasumując 3 drogi - wybierz włąsciwą dla siebie..

nie ma niestety reguły co do zmian 1ba na 1bv/1be. przeczytaj wątek z obnizaniem springami.

Nie ty jeden próbowałes... było wielu przed tobą.. rzadko któremu się udało... tak "udąło" to dobre słowo... bo nie miało to żadnego zastosowania w innych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem zaraz po przełożeniu i wczoraj po przejechaniu 200km od zmiany i dalej tak samo

---------- Post dopisany at 20:16 ---------- Poprzedni post napisany at 15:52 ----------

Prosiłbym o wypowiedź kogos kto zmieniał z 1BA na 1BE, ja przy wybieraniu spreżyn szukałem takich samych kllas wagowych jakie miałem w 1BA, czyli jesli dla 1BA mialem dla przodu 9 to i dla 1BE szukałem 9, może źle zrobiłem? może należało szukać np. 7 klasy wagowej dla 1BE?

---------- Post dopisany 07-03-2014 at 11:32 ---------- Poprzedni post napisany 04-03-2014 at 20:16 ----------

?

A zmieniłeś gumy na te z 1BE?? To też ma duże znaczenie, po drugie często w temacie o wymianie zawieszenia z 1BA na 1BE przewija się stwierdzenie, że jak zmieniasz to trzeba dobrać zestaw 1BE o 1 lub 2 klasy niższy od zawiechy, która masz na aucie i wtedy siada auto prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy pod i nad sprężyną są takie same dla BA i BE. Ale wskazane wymienić bo mogą być nierówno wygniecione i będzie mała różnica w wysokości między strona lewą a prawą.

Tak jak większość Kolegów doradza, kupić Eibacha i nie będzie problemu z nierównym "siadaniem", nawet jeśli trafiłeś okazyjnie taniej kpl BE to sam widzisz, że w ostatecznym rozrachunku nie musi wyjść taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy pod i nad sprężyną są takie same dla BA i BE. Ale wskazane wymienić bo mogą być nierówno wygniecione i będzie mała różnica w wysokości między strona lewą a prawą.

Tak jak większość Kolegów doradza, kupić Eibacha i nie będzie problemu z nierównym "siadaniem", nawet jeśli trafiłeś okazyjnie taniej kpl BE to sam widzisz, że w ostatecznym rozrachunku nie musi wyjść taniej.

a podobno właśnie nie są takie same i dużo osób ich nie wymienia i potem narzeka, że auto za mało usiadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie gum nie zmieniałem, gdzie znajduja sie te gumy, kupilem kompletne amortyzatory ze sprezynami 1BE

---------- Post dopisany at 15:21 ---------- Poprzedni post napisany at 15:20 ----------

z przodu wzialem klase nizsza, tyl taki sam

---------- Post dopisany at 15:21 ---------- Poprzedni post napisany at 15:21 ----------

z przodu wzialem klase nizsza, tyl taki sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy pod i nad sprężyną są takie same dla BA i BE. Ale wskazane wymienić bo mogą być nierówno wygniecione i będzie mała różnica w wysokości między strona lewą a prawą.

Tak jak większość Kolegów doradza, kupić Eibacha i nie będzie problemu z nierównym "siadaniem", nawet jeśli trafiłeś okazyjnie taniej kpl BE to sam widzisz, że w ostatecznym rozrachunku nie musi wyjść taniej.

a podobno właśnie nie są takie same i dużo osób ich nie wymienia i potem narzeka, że auto za mało usiadło.

Ale tylko podobno:wink:. W Etce są takie same dla wszystkich zawieszeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...