Skocz do zawartości
IGNOROWANY

przerwy zapłonu


koscielny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

moja 4ka poszarpuje mi lekko na zimnym silniku, dodatkowo na jalowym biegu na wolnych obrotach strasznie szarpie całym nadwoziem (wpada jakby w resonans); po południu byłem wstępnie u gazownika; wszelakie wstepne zmiany ustawienia gazu nie dawały żadnych widocznych zmian; na szybko przeglądneliśmy świece, wyglądają nieźle (nie wiem kiedy zmieniane; autko kupione ok miesiąca temu); podejrzenie o przewody napięcia, cewki (układ zapłonowy)

wieczorkiem zapieliśmy ze znajomym VAGa; nic ciekawego nie pokazywał prócz za dużym sygnałem na czujniku tempreatury;

jednak ciekawe jest inne sposrzezenie

Misfire recognition - błedu takiego nie wyświetla, jednak, widać jak nalicza mi błędy tego typu: kilka dla cylindra nr 3 (blok 15) i kilkanaście (dziesiąt) cylindra nr 6 (blok 16);

dzieje się tak tylko na gazie, co więcej, przy obciążeniu elektryki klimą, światłami błędów nie nalicza ??!!

wygląda, że dodatkowe obciążenie usuwa mi problem z przerwami zapłonu

ma ktoś pomysł co może być problemem?

p.s. proszę o wyrozumiałość dla świerzaka

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem, źle ustawiona dawka gazu,

miałem podobne objawy, wymieniałem i zamieniałem cewki, świece nowe, okazało się że wtrysk gazu padł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostawiłem dziś autko u gazownika... zobaczymy czy coś wynajdzie, jak coś to się podzielę oczywiście wynikami

---------- Post dopisany 05-03-2014 at 17:16 ---------- Poprzedni post napisany 04-03-2014 at 19:56 ----------

wstępnie mi powiedzeli, że listwa wtryskowa LPG musiała już być kiedyś regenerowana, bo nie wiem czy dobrze mówie, poszczególne tłoczki są różnych dostawców i nie były dobrze wystrojone/skalibrowane (może ktoś coś dopowie więcej bardziej zorientowany :wink:)

niby chodzi już tak samo jak na benzynie, jednak nie do końca super, więc szukają jeszcze dalej

---------- Post dopisany 06-03-2014 at 18:30 ---------- Poprzedni post napisany 05-03-2014 at 17:16 ----------

jakby kogoś interesowało...

odebrałem dziś auto;

przejechałem odcinek ok 7 km, więc cieżko cokolwiek powiedzieć, jade dziś jeszcze w trase dłuższą na weekend więc się okaże;

poki co wydaje mi się, że chodzi lepiej, tzn. napewno nie narzuca tak, jak wcześniej całą budą na wolnych obrotach, ale przy zimnym silniku zauważyłem na szybko lekkie falowanie obr na lpg; zobaczymy w trakcie

z tego co mi powiedział majster, to poza wymianą filtrów zregenerowali trochę listwy wtryskowe, a konkretnie tuleje; korekta średnicy oraz długości; twierdził, że wymienili na specjalnie rozwiercane; mówił, że jest lepiej, ale nie na cacy;

sugeruje w ostateczności wymianę wtrysków na lepsze - obecnie mam hana czerwone, podobno najgorsze :doh: wrzuce po weekendzie zdjecie to mi potwierdzicie; ewentualnie przewody,

po weekendzie bede wiedzial wiecej, podepne go tez pod vaga, zobacze co pokaze

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hana czerwone , najgorsze ? ciekawi fachmani....

strojenie na obd bylo ? jak nie to nalezy takowe wykonać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi powiedział majster, to poza wymianą filtrów zregenerowali trochę listwy wtryskowe, a konkretnie tuleje; korekta średnicy oraz długości; twierdził, że wymienili na specjalnie rozwiercane; mówił, że jest lepiej, ale nie na cacy;

sugeruje w ostateczności wymianę wtrysków na lepsze - obecnie mam hana czerwone, podobno najgorsze :doh: wrzuce po weekendzie zdjecie to mi potwierdzicie; ewentualnie przewody,

po weekendzie bede wiedzial wiecej, podepne go tez pod vaga, zobacze co pokaze

pzdr

na pewno hana czerwone? bo ich sie nie regeneruje, a tej korekcie średnicy i długości i wymiany na specjalne rozwiercane to juz pojechał na maksa.:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

valtek.jpg

z tymi wtryskami to zamieszalem, sa czerwone ale valteki :facepalm:

natomiast odnosnie strojenia to nie wiem, nic przynajmniej mechanior nie mówił;

gregor10 jestem jakoś sam w stanie to zweryfikować?

poza tym po weekendzie mogę stwierdzić, że jest odczuwalne zmniejszenie się tego trzęsienia na wolnych obrotach, podobnie nie wykrywam tego szarpania na zimnym takiego;

jednak pojawiło się falowanie obrotów na zimnym, czym dokładniej się przyjrzę w najbliższych porankach;

jak autko wskoczy na wyższą temperaturę jest dobrze, ale zaraz tylko jak przeskoczy na lpg, to troche świruje :kwasny:

może ma ktoś jakieś sugestie

---------- Post dopisany at 18:27 ---------- Poprzedni post napisany at 18:25 ----------

przy okazji... można gdzieś się doszukać jakichś rysunków, budowy takiego układu wtryskowego lpg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...