woltek 1 Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Witam. Próbując się dostać do jednego z czujników uszkodziłem gumowy trójnik znajdujący się na górze skrzyni korbowej (łączący odmę i rurkę która odprowadza olej gdzieś w stronę filtra oleju), ten trójnik był cały zasyfiony a wiec postanowiłem grzebać dalej. Okazało się że przez zatkaną że rurkę odprowadzająca nadmiar oleju, wszystko leciało do zaworka odpowietrzającego a następnie do dolotu przed turbiną itd. Zaciekawił mnie ten zaworek bo gdy go wymontowałem i przeczyściłem benzyną ekstrakcyjną, nie spełniał on żadnej funkcji, mianowicie przelot powietrza w nim przebiega bez najmniejszego problemu. Z tego co zrozumiałem to on powinien się otworzyć dopiero przy jakimś tam ciśnieniu. Czy jest jakiś sposób aby go sprawdzić? I czy w ogóle jest on potrzebny? czy wystarczy poprowadzić np jakiś wężyk zamiast do niego to w atmosferę? Jeżdżę bez niego już jakiś czas i postanowiłem coś z tym zrobić bo mi opary lecą do wentylacji. Szukałem nawet nowego ale gdy mi facet powiedział 140zł to mnie trochę zatkało, kupiłem zawór do diesla z tym że zamiast dwóch końcówek ten ma trzy, ale w nm też nie ma żadnego oporu. Silnik to 1.8T 150KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMpakiet 5 Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 zaworek nowy w serwisie kosztuje 32 zl jesli chodzi o ten z odmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woltek 1 Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 w ASO? to gdzie ten facet tego szukał w tym sklepie z częściami!? Tu jest numer tej części: 06A 129 101 A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Koledze chodzi o ten grzybek i on faktycznie tyle kosztuje, on zapobiega nadmiernemu wysysaniu oparow oleju przez podcisnienie wytworzone przez turbine. Wysłane za pomoca sputnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woltek 1 Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Faktycznie tyle kosztuje czyli 140 zł czy 32? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Chodzi ci o ten zaworek w ksztalcie grzybka z dwoma wyjsciami? On kosztuje ok 140 , ale zobacz czy masz go zepsutego bo w nim normslnie jest przelot, w srodku jest membrana ktora po przy duzym podcisnieniu w dolocie powinna przymykac pzeplyw. Wysłane za pomoca sputnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powaguspisz 2 Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Faktycznie tyle kosztuje czyli 140 zł czy 32? Nie kosztuje 140 troszkę za dużo , ani 32 - deczko za mało ostatnia aktualna cena 129 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woltek 1 Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Tak, o ten mi chodzi. Czyli jak mocniej pociągnę powietrze od strony dolotu to grzybek powinien się zamknąć jeżeli jest sprawny? Tu jest link do zdjęcia tego grzybka Genuine VW / Audi VALVE (06A-129-101-D / 06A129101D) ---------- Post dopisany at 21:27 ---------- Poprzedni post napisany at 21:23 ---------- Znalazłem chyba zamiennik w doskonałej cenie czy to może być to? Sklep Inter Cars - 2mln części do samochodów | Sklep Online Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Calkiem sie nie zamknie bo jest tam mala dziura na stale ale ta membrana powinna zejsc do dolu i ograniczyc przeplyw, nie wiem czy ustami da sie zrobic takie podcisnienie. Wysłane za pomoca sputnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woltek 1 Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Tylko że on wygląda zupełnie inaczej. ---------- Post dopisany 19-03-2014 at 11:06 ---------- Poprzedni post napisany 17-03-2014 at 21:30 ---------- A ten zaworek jest potrzebny do poprawnego działania silnika i czy musi być zamontowany oryginalnym miejscu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się