Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Catch tank a olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam moje pytanie czy jak założę OIL CATCH TANK do 2.0 ALT mój problem z braniem oleju zniknie ?

Opublikowano

Zniknie problem z zasyfionym dolotem, problemz braniem pozostanie nadal.

Opublikowano

Wg mnie zbieracz oleju nie załatwi zjadania oleju. Zbieracz oleju będzie zbierał olej, jeśli ten olej będzie tamtędy rzeczywiście wypluwany w ilościach przerażających. Dlaczego w ilościach przerażających? Bo może masz zatkany czwórnik w stronę odmy lub masz zatkną odmę lub odma ta jest pęknięta i nie pozwala na odpływ oleju z powrotem do miski.

Jeśli olej jest wypychany pokrywą zaworów, to dlatego, że występujące przedmuchy na pierścieniach są znaczne, znaczne, znaczne. Czyli d*pa. Koledzy robili tutaj mody odmy, aby olej mógł prawidłowo spływać do odmy, do miski, czyli żeby nie był wciskany do dolotu. Mod odmy, mod ten polega na na innym, niższym umiejscowieniu naszego czwórnika niż jest on dotychczas usytuowany. Mato spowodować/zapewnić dłuższą drogę (pod górkę) wylatującego oleju z pokrywy zaworów, więc olej pod wpływem grawitacji będzie sam parł na dół do miski. Siteczko w dolnej części czwórnika (czy jak kto robił - trójnika) ma zapewnić jak dotychczas, rozładowanie występującego z pokrywy zaworów ciśnienia.

Możesz zawsze połączyć dotychczasowy czwórnik z dolotem dodatkową rurką ale przezroczystą o jakiejś tam długości, np. 30cm. O takiej długości aby zrobić pełne "koło", bo inaczej nie połączysz czwórnika z dolotem krótkim odcinkiem dodatkowej rurki, tak aby nie załamać tej dodatkowej rurki. Po założeniu tej rurki i po przejechaniu danego przez Ciebie dystansu, będziesz widział jak bardzo zabrudzona jest rurka i czy "gra jest warta świeczki" z tym łapaczem oleju.

Opublikowano

Miałem wyciek z uszczelki pokrywy zaworów a co do czwórnika to nie wiem musiałby, go zobaczyć jak wygląda. Bujam się autem raz w miesiącu trasa prawie 600 km i się boje trochę o silnik bo naprawdę za..... chodzi i ma dobre odejście.

Opublikowano

przerabiałem to dolot bedziesz miał czysty ale oliwa i tak bedzie znikać

Opublikowano (edytowane)

przerabiałem to dolot bedziesz miał czysty ale oliwa i tak bedzie znikać

Pytanie do kolegów czy warto. Ja u siebie wymieniałem katalizator, czyściłem przepustnicę więc chciałbym żeby ten olej jednak nie pryskał po dolocie ale trudno mi ocenić skalę. Mokro jest jak u wszystkich. Warto wydać te 170 pln żeby odciążyć kolektor i o ile poratuję katalizator jeśli wogóle. Co myślicie?

pozdro

p.s.oczywiście nie liczę na zmianę ilości palonego oleju :decayed: z tym bedzie trzeba żyć

Edytowane przez rust
Opublikowano

U mnie jest sucho w dolocie. U mnie olej zjadany jest przez pierścienie w cylindrach. Mam więc przedmuchy na tyle małe, że olej nie jest pchany w dolot.

Jeśli u Ciebie jest mokro, znaczy to, że przedmuchy są na tyle duże, że czwórnik nie daje rady odprowadzać oleju z pokrywy zaworów do odmy/miski olejowej. W Twoim wypadku dobrze by było zastosować więc takie rozwiązanie. Zauważ, że czwórnik zamontowany jest zaraz przy wylocie z pokrywy. Jest on tak zamontowany, że przy dużych ilościach oleju, olej ten po prostu nie jest w stanie spłynąć w dół - sam z siebie. Ogólnie dobrze by było, gdyby czwórnik był zamontowany nie poziomo tylko pionowo. Olej musiałby wówczas podnieść się do góry. Coś na zasadzie słupa wody, np. pompa wody zamontowana w studni ciśnie wodę do góru. Tutaj czwrórnik jest w pozyscji niemalże poziomej.

Musisz zamontować węża, który będzie wychodził z pokrywy zaworów. Drugi koniec węża dobrze by było, żeby schodził poniżej czwórnika. Najlepiej wprost do odmy. Z tamtego miejsa dopiero doprowadzić nowy kawałek węża do czwórnika. Można zastosować trójnik z miedzi (taki z instalacji miedzianej/grzewczej). Cały mod musi doprowadzić do tego, żeby duża nadmiarowa ilość olej mógła sama spływać do odmy, do miski olejowej. Aktualnie z tym nadmiarem oleju w Twoim przypadku, czwórnik sobie nie radzi.


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/275929-ezektor-jak-to-dziala/#entry4161810

Opublikowano

Musisz zamontować węża, który będzie wychodził z pokrywy zaworów. Drugi koniec węża dobrze by było, żeby schodził poniżej czwórnika. Najlepiej wprost do odmy.

Czy w tym wypadku niepowstanie układ zamkniety?? Niebendzie odpowietrzenia.

Opublikowano

Źle zrozumiałeś kolego serdeczny. Obwód musi być nadal taki jak teraz. Nie można go zamykać. Chodzi o to, żeby przenieść punkt pracy czwórnika poniżej. Dlatego poniżej, żeby wypluwnemu olejowi z pod pokrywy zaworów trudniej było włazić do rury dolotowej.

Opublikowano

Modzić panowie bo też się zastanawiam, co zaglądam to troszkę oleju jest w dolocie. Katalizator wymieniony, kierownica powietrza sprawna, odma wymieniona, wycieków brak. Jak by oleju nie pobierał to świetny silnik :) ale nie ma tak pięknie...

Opublikowano

Dziś wymieniłem czwórnik który odchodzi od pokrywy zaworów i łączy się między innymi z rurą powietrzną, niestety wymieniłem go dlatego że stary był do niczego dosyć że pęknięty to jeszcze oring był za gruby i nie szło wcisnąć zawleczki zabezpieczającej na czwórnik. Trochę się zmartwiłem bo kupiłem oryginalny czwórnik do tego oring oraz zawleczkę zabezpieczająca założyłem i jedynie co mi to dało to CHECK na płycie licznika :(

Opublikowano

Jak chcesz miec czysty dolot to zaslep dolot i wypusc weza z czwornika pod samochod po problemie tanio szybko, kiedys tak w lagunie II tak zrobilem, tylko tam z odmy bylo odpowietrzenie skrzyni korbowej i mi film olejowy walil w dolot bezposrednio na turbine.

Opublikowano (edytowane)

Kolego. Nie zatykaj żadnego dolotu. Nie podpowiadajcie zmiany konstrukcji bo jest to zło.

Check Ci wyskoczył dlatego, bo silnik złapał lewe powietrze, które wpłynęło na skład mieszanki. Powietrze zasysane przez silnik, ma być zasysane przez filtr silnika, czyli przez przepływomierz. O ilości/masie wlatującego/zasysającego powietrza przepływomierz informuje komputer silnika. Komputer wówczas dobiera odpowiednią ilość paliwa, czyli skład. Jak będziesz miał inny dodatkowy dopływ powietrza, czyli nieszczelność, dziurę, cokolwiek, to skład mieszanki będzie wówczas za ubogi. O tym czy masz ubogi czy bogaty skład mieszanki kontroluje sonda lambda umieszczona zaraz przed katalizatorem, za kolektorem wydechowym. Najprawdopodobniej będziesz miał błąd typu:

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded

Spróbuj jeszcze raz wprowadzić czwórnik w wylot/odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jeśli ten oring (również miałem z nim problem) nie bardzo pasuje, to pozostaw swój dotychczasowy. W każdym razie czwórnik ma wejść w wylot w taki sposób, by można założyć zapinkę. Zapinka musi być. Oring lub inna uszczelka umieszczona na czwórniku (jak obrączka na palcu) ma uszczelnić możliwość zasysania powietrza przez dolot, czyli przez tą dużą rurę przy grodzi z harmonijką.

Błąd jeśli Ci się wyświetla w postaci Checka na desce/Fisie, musisz skasować Vagiem.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Dajmon
Opublikowano (edytowane)

Oring czwórnika kosztuje 5zl w Aso

Edytowane przez xsebo1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...