Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kierownica tańczy na koleinach


marciochagt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów

Mam taką przypadłość, wjeżdżając prawą lub lewą stroną w koleinę lub wniesienie itp. kierownica skręca ( jeśli koleina jest po prawej to w prawo jeśli po lewej to w lewo). Jest to uciążliwe bo muszę ją naprawdę trzymać. Wspomaganie działa, wycieku płynu nie ma.

Zawieszenie kompletne, łącznie z drążkami kierowniczymi i pośrednimi, wymienione 2 tygodnie temu.

Miał ktoś podobną przypadłość??

Dzięki za wszelkie pomocne porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja dołącze sie, u mnie kierownica po skretach lekko tylko odbija i lekko prostuje sama i praktycznie moglbym robic kolka bez trzymanki :) i np przy hamowaniu na nie rownej drodze tez kierownica deliktanie skreci albo w lewo albo w prawo ale na porstej drodze hamuje idealnie.i jak np dodam gazu na nie rownym to tak samo sie dzieje czyli ucieka troszke kierownica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marciochagt rozmiar kół ma znaczenie :wink: Ja w A6 C5 zimówiki mam 205/55R16 i niema takich objawów a po założeniu letnich 235/45R17 na koleinach wozi jak diabli. Głównie istotna jest szerokość opony choć im niższy profil tym opona sztywniejsza i efekt się wzmacnia.

Ale skoro u ciebie na takich wąskich oponach wozi to coś jest nie tak. Sprawdzałeś czy z tyłu na belce niema luzów?

przem88 wg. mnie normalne że taki efekt sie pojawia na koleinach. Jeśli na równej drodze jest ok to trzeba sie raczej przyzwyczaić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś być, tylne koła mają luzy przy poruszaniu w pionie - góra, dół. Myślę, że to luzy na łożyskach ale nie mam w tym żadnego doświadczenia.

Luzy z tyłu też będą powodowały uciekanie samochodu choć nie powinno sie az tak na kierownicę przenosić. Nie mniej masz z tyłu belkę wiec możesz spokojnie skasować troche luz na łożyskach jesli są ciche. Podjedź do jakiegoś mechanika i zrobi Ci to bo to bez ściągania kółna upartego robiłem choć wygodniej bez kół. Chyba że sam troche kręcisz kluczami to sam sobie poradzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska są ciche więc zrobię tak jak piszesz. Nie wiem czym gdzie złapać, więc lepiej podjadę do mechanika.

---------- Post dopisany at 10:55 ---------- Poprzedni post napisany at 10:47 ----------

Jeszcze jedno, czy te luzy mogą mieć wpływ na to, że samochód wpada w drgawki przy 100-140km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno powiedzieć. Koła masz wyważone poprawnie? Ja bym skasował te luzy i dopiero szukał dalej. A te luzy są duże czy takie minimalne? Bo jesli tylko odrobine to normalne że mają troszke luzu gdyz jak sie metal nagrzeje i się rozszerzy wtedy ten luz znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów

Mam taką przypadłość, wjeżdżając prawą lub lewą stroną w koleinę lub wniesienie itp. kierownica skręca ( jeśli koleina jest po prawej to w prawo jeśli po lewej to w lewo). Jest to uciążliwe bo muszę ją naprawdę trzymać. Wspomaganie działa, wycieku płynu nie ma.

Zawieszenie kompletne, łącznie z drążkami kierowniczymi i pośrednimi, wymienione 2 tygodnie temu.

Miał ktoś podobną przypadłość??

Dzięki za wszelkie pomocne porady.

Sprawdz gorna mocoeanie amorka o to racsej z przodu.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

---------- Post dopisany at 19:18 ---------- Poprzedni post napisany at 19:16 ----------

a ja dołącze sie, u mnie kierownica po skretach lekko tylko odbija i lekko prostuje sama i praktycznie moglbym robic kolka bez trzymanki :) i np przy hamowaniu na nie rownej drodze tez kierownica deliktanie skreci albo w lewo albo w prawo ale na porstej drodze hamuje idealnie.i jak np dodam gazu na nie rownym to tak samo sie dzieje czyli ucieka troszke kierownica

Kyos grzebal przy srubie regulacyjnej przekladni. Namierz ja na maglu i skrecaj ... testuj na rownym plaskim placu. Pomax skrecia ma miarowo powracac do jszdy na wprost.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

---------- Post dopisany at 19:21 ---------- Poprzedni post napisany at 19:18 ----------

marciochagt rozmiar kół ma znaczenie :wink: Ja w A6 C5 zimówiki mam 205/55R16 i niema takich objawów a po założeniu letnich 235/45R17 na koleinach wozi jak diabli. Głównie istotna jest szerokość opony choć im niższy profil tym opona sztywniejsza i efekt się wzmacnia.

Ale skoro u ciebie na takich wąskich oponach wozi to coś jest nie tak. Sprawdzałeś czy z tyłu na belce niema luzów?

przem88 wg. mnie normalne że taki efekt sie pojawia na koleinach. Jeśli na równej drodze jest ok to trzeba sie raczej przyzwyczaić

Musisz miec nie trafione opony pod te auto ale najpewniej sa juz niexle zużyte. Sa takie modele opon ze z kant bierzniks z nokiem jest ostry i wowczas sa wieksze bujania na koleinach... takrze patrz by ten kant byl lagodny.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów
marciochagt rozmiar kół ma znaczenie :wink: Ja w A6 C5 zimówiki mam 205/55R16 i niema takich objawów a po założeniu letnich 235/45R17 na koleinach wozi jak diabli. Głównie istotna jest szerokość opony choć im niższy profil tym opona sztywniejsza i efekt się wzmacnia.

Ale skoro u ciebie na takich wąskich oponach wozi to coś jest nie tak. Sprawdzałeś czy z tyłu na belce niema luzów?

przem88 wg. mnie normalne że taki efekt sie pojawia na koleinach. Jeśli na równej drodze jest ok to trzeba sie raczej przyzwyczaić

Musisz miec nie trafione opony pod te auto ale najpewniej sa juz niexle zużyte. Sa takie modele opon ze z kant bierzniks z nokiem jest ostry i wowczas sa wieksze bujania na koleinach... takrze patrz by ten kant byl lagodny.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Myślę że może być coś z kołami. Opony jeszcze ok bo koło 5-6mm. Fakt firma dziwna bo Syron czy jakos tak. Dziwna sprawa to taka że jeździłem na felgach ze złym rozstawem śrób :polew: czyli 5x114.3. Skapnąłęm się dopiero po przejeżdzonym sezonie a poprzedni właściciel też na nich jeździł. Może to było przez to :decayed: Na ten sezon zmieniam koła letnie :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie tyl może mieć duże znaczenie dla prowadzenia samochodu. Warto sprawdzić bo nie duży koszt a poprawa może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleja belki tył a4 b5 avant 2000r ,mi dobrali lemforder 17705 01 009.

Cross.no. 8DO 501 541 D. Z opakowania spisalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi o tuleje sanek nie belki tylnej.

A jakie ty masz w B5 sanki z tyłu? Tam masz zawieszenie oparte o belkę wleczoną . Ja tam żadnych sanek nie miałem jak miałem B5. Sanki mógłbys mieć gdybyć miał Quatro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...