Arczi36 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Witam.Czy jest ktoś na forum kto robił remont silnika lub wymianę tłoków z pierścieniami w tym silniku ze względu na znaczne ubytki oleju? Ciekaw jestem jakie są doświadczenia po tzn. jakie jest zużycie po wymianie ringów. 1
mario 74 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Witam Podbijam temat,mam taki silnik ma juz 190000km,zużycie oleju to ok 1l na 700km:facepalm: Nie wiem co jest nie tak,nie dymi,pracuje równo i cicho,dynamika tez ok,czy to juz czas na remont?
wrclaguna Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Kazde uturbiona benzyna bierze oleje ale ........1l na 700 km Ja bym sprawdził kompresje silnika i dodatkowo diagnostyka .
griga-st Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Kazde uturbiona benzyna bierze oleje ale ........1l na 700 km Ja bym sprawdził kompresje silnika i dodatkowo diagnostyka . +1 Mi 1.8T(BFB) ani grama nie brało. Teraz jeżdżę Smartem i stan oleju od zmiany do zmiany się nie zmienia, a jest 105KM z 0,7L. EA888 1,8 i 2.0 to dokładnie te same silniki. Ale tłoki i pierścienie maja inny numer.
olinek2 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 1.8 i 2.0 to nie do końca te same silniki. Podobnie w samych 1.8 dokonano dwóch etapów zmian. W tym np. metody honowania czy średnicy łożysk wałków.
slawek16-1988 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Niby Audi, klasa sama w sobie, płacisz nie małą kase za auto a taka wtopa z silnikami gorzej niż Oplowski Ecotec...:/
Vandit Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 W moim 1.8 TFSI z przebiegiem 201tys, 08r nie zauważyłem dużego spadku oleju, jeśli jest to minimalny.
kiko79 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 najgorsze jest to, że Audi nie robi już naprawdę dobrych silników. Z fajnej marki została już chyba tylko fajna stylistyka i wysoka cena katologowa. Takie odnoszę wrażenie. Smutne, ale chyba prawdziwe.
olinek2 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Te silniki są naprawdę fajne, ale na siłę zmieniają niektóre detale, żeby wyśrubować normy spalania itd., aż w końcu odbija się to czkawką :/ Odnoszę wrażenie że, CDHA (bardziej zmodyfikowany silnik) jest bardziej podatny na problemy olejowe niż CABB. W CABB zmieniono jedynie pompę oleju na tę o regulowanym ciśnieniu. CDHA ma już normę EU V.
griga-st Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 http://s28.postimg.org/j2ueq45l5/zmiany_CDHA.jpg @olinek honuje(gładzi) się cylindry. Zostawał pewnie olej na nich bo były(są) za szorstkie(albo za gładkie). Nie ma potrzeby honowania otworów na walki wyrównoważające. Zauważ ze w podanej przez ciebie tabelce są wyszczególnione zmiany w zależności jak zabudowane są silniki. Inna pompa jest w autach z poprzecznie zabudowanym motorem(np.A3). A4 ma silnik wzdłużnie zamontowany. Czyli w nim tylko zmniejszyli średnicę podpory walu. Tak przynajmniej mi się wydaje:wink:
olinek2 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 A gdzie ja napisałem o honowaniu otworów na wałki? Honowanie dotyczy cylindrów i jak najbardziej jest powiązane z ubytkami oleju. W nowszych silnikach o ile mnie pamięć nie myli zaczęto tworzyć mikrokanały(mikrokieszenie) laserem w celu optymalnego pokrycia gładzi olejem. Jednak jak widać nowe technologie nie zawsze idą w parze z niezawodnością. Swoją drogą jest kilka bardzo fajnych publikacji na temat honowania laserowego , ciekawa sprawa jak dla mnie, szczególnie z perspektywy osoby zajmującej się laserami Każda wersja wprowadza te zmiany, a czy CDHA czy CDHB to już to samo, tylko np. inne lata montażu, bądź inne ułożenie w komorze silnika.
ramform Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 U mnie pracuje nowy silnik 1.8 TFSI o symbolu CJEB Do pierwszej wymiany po 20000 zuzyl 1L oleju. Z racji zboczenia zawodowego kupilem bagnet serwisowy zeby miec mozliwosc sprawdzenia koloru i lepkosci oleju i tu ciekawostka bagnet ten ustawia sie inaczej niz do poprzednich modeli: Gorna skala 32 a na dolnej poziom powinien miescic sie pomiedzy 0 a 28 przynajmniej takie info otrzymalem w serwisie w Bydgoszczy Moim zdaniem audi odrobilo lekcje przynajmniej jezeli chodzi o silniki 1.8.
simplus Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 U mnie pracuje nowy silnik 1.8 TFSI o symbolu CJEB Do pierwszej wymiany po 20000 zuzyl 1L oleju.Z racji zboczenia zawodowego kupilem bagnet serwisowy zeby miec mozliwosc sprawdzenia koloru i lepkosci oleju i tu ciekawostka bagnet ten ustawia sie inaczej niz do poprzednich modeli: Gorna skala 32 a na dolnej poziom powinien miescic sie pomiedzy 0 a 28 przynajmniej takie info otrzymalem w serwisie w Bydgoszczy Moim zdaniem audi odrobilo lekcje przynajmniej jezeli chodzi o silniki 1.8. Z tego wyczytałem , od modelu 2012 zarówno 1.8 jak i 2.0 już nie żrą tak oleju jak porzedniki (2.0 w szczególności) Ale nie wiem co było zmieniane Ale ciekaw jestem, tak jak Olek, czemu tak dużo robisz na oleju?
radekpower50 Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 pewnie kolega używa longlife na tym oleju inżynierowie przewidzieli że można zrobić 30000 albo wymianę raz na 2 lata ale ja bynajmniej nie ryzykuje i wymieniam co 10000 i też leje longlife
olinek2 Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 Longlife ma zwyczajnie mniej dodatków płukających, a więcej dyspergatorów. Dlatego jak lejemy LL (a teraz prawie wszystkie lepsze są niby LL) to warto wlać płukankę przed wymianą. Z 2012 w przypadku 2.0 to tak, bo zmieniło się parę rzeczy no i Węgrzy zaczęli lepiej te silniki składać . natomiast w 1.8 było sporo zmian jak pisałem wyżej CABB np. nie widziałem, żeby miały znaczne problemy olejowe. Natomiast w tych nowszych 1.8 już tak. Co do oleju kusi mnie zrobienie OCT z prawdziwego zdarzenia , zamiast naszych separatorów.
ramform Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 Wymienilem po 20000 bo chcialem przejezdzic rowny rok i tak sie zlozylo. Normalnie bede zalewal LL i jezdzil rok lub 15000 bo tyle srednio robie roczne a w pierwszym roku wyszlo wiecej bo to zawsze jak sie kupi cos nowego to trzeba potestowac
olinek2 Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 No niby tak, ja wymieniam co 10-15, a że czasem jest to 2x do roku no to inna kwestia... Dla mnie olej który zrobi 15k to już jest bardzo dużo, nie zasłaniajmy się w tym miejscu nowinkami chemicznymi To co ta substancja przechodzi w naszych silnikach to jest straszna katorga . U mnie po 7kkm nie wziął nic jeszcze według miarki. Leję 0W40, zgodny ze specyfikacją VW bo dużo miasta robię
ramform Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 Zapomnialem dodac ze silnik od nowego zalany LL
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się