rawablus Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Witam forumowiczów. Jak w temacie , klima przy nawiewach daje po ok. 14 stopni. Dwa tygodnie temu wymieniłem osuszacz i dławik ponieważ klima słabo chłodziła juz od ok 3 lat i postanowiłem sie za to zabrac. Wymiana czesci nie dała zadnego efektu. Układ szczelny. A wpadłem jeszcze na cos takiego. Po zakupie auta 4 lata temu okazało sie ze panel klimatronika jest niesprawny. Znalazłem magika gdzies w Żywcu który naprawia panele. Wysłałem panel i dostałem naprawiony , ale od tego czasu nie moge sie połączyc vagiem z klimą bo jest za dużo błędów w komunikacji. Jest taka możliwosc że klimatronik zle ustawia klapy i przez to jest słaba wydajnosc?? Nie moge nawet zrobic adaptacji klimatronika bo sie nie połączy. Co wy na to ??
michalsoldat Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 w klimatyzacji wciskając jednocześnie obieg wewnętrzny i strzałkę w górę( nawiew na szybę) mozna recznie sprawdzić jakie błędy są w klimatyzacji ich rozpiska oraz jak to dokładnei zrobić jest gdzieś w necie:wink: byc może jakiś potencjometr który bada położenie klap np od sterowania miedzy zimnym a ciepłym powietrzem nawalił jesli tak to da się to zobaczyć sprawdzając błędy na klimatroniku... a być może czynnika nie masz?
rawablus Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Czynnik jest,układ szczelny. Udało sie połączyc z klimatronikiem. Zrobiłem adaptacje i zobaczymy co bedzie , dam znac. ---------- Post dopisany 18-04-2014 at 20:58 ---------- Poprzedni post napisany 07-04-2014 at 11:58 ---------- Zrobiłem adaptacje i nic , zadnej różnicy. A jest jeszcze jedna sprawa. Pare dni temu powyciągałem z nawiewów dwa kawałki gąbki , jedna podłużna długa na jakies 8 cm i druga mniejsza. Możliwe jest ze nawiewy nie sa szczelne ?? I gdzie sie znajduje klapa regulacji temperatury ? Dodam ze na vagu niema błędów i adaptacja poszła bez problemu. ---------- Post dopisany at 20:59 ---------- Poprzedni post napisany at 20:58 ---------- Zrobiłem adaptacje i nic , zadnej różnicy. A jest jeszcze jedna sprawa. Pare dni temu powyciągałem z nawiewów dwa kawałki gąbki , jedna podłużna długa na jakies 8 cm i druga mniejsza. Możliwe jest ze nawiewy nie sa szczelne ?? I gdzie sie znajduje klapa regulacji temperatury ? Dodam ze na vagu niema błędów i adaptacja poszła bez problemu.
pieciajek Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Masz klimatyzację jeszcze na 7V i tutaj masz problem bo same panele klimatronica się psują tj. przetwornice na 7V do sterowania silniczkami. Panel masz zapewne z wklęsłymi przyciskami od temp. i siły nawiemu. Problem masz w tym że klapki w tej nagrzewnicy są zbudowane z blachy powycinanej w kółka i oklejonej warstwą gabki która ma zadanie wyciszyć nawiew. Z czasem gąbka sie kruszy i ląduje we wlotach, sterowanie klapkami nic już wtedy nie daje, błędów nie ma ale powietrze lata sobie po niej jak chce. Jedyne sensowne rozwiązanie to odciągnąć czynnik z klimy, wyjąć deskę i całą belkę, dobrać się do nagrzewnicy, rozebrać i poprawić klapki. Kupa roboty ale po tym chociaż w lato będzie chłodno a w zimę ciepło.
rawablus Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Czsami wlasnie dmuchnie mi paprochami jakiegos tworzywa przez nawiewy. Ręce opadają. Ale dzieki narazie.
pieciajek Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 W modelu 98 już to poprawili i zrobili plastikowe no i motorki zmienili na 12V i skończyły się problemy z motorkami.
rawablus Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Czyli jak nie rozbiore tego ustrojstwa to jestem bez klimy ?
pieciajek Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Ani klimy ani ciepła no bo jak ma być kierowane powietrze przez nagrzewnicę żeby się ostudziło jak po drodze jest kanał który normalnie jest zamkniety klapką tyle ze w klapce dziury, wiadomo że gdzie bedzie miało lżej to tam poleci. Prawo fizyki prawda. Nie masz wyjścia, do dzieła. Do całości jakby się zacinały klapki tj motorki od klapek bo nic wczesniej o tym nie pisałeś to kiedyś robiłem taką hybrydę ale sporo roboty przy tym jest. Wyjąłem cały klimatronic belkę i wogóle. Zamontowałem całą nagrzewnicę z 2000roku i wymieniłem calą wiązkę klimatronica tj przebudowałem od nowa na obsługę 12V a nie jak stara wersja 7V co się psuje wiecznie. Efekt był taki że klient wypłacił 1000zł ale nabił klimę i od tej pory stał się moim stałym klientem. Pozdrowienia dla Łukasza. Jak masz pojecie o kabelkomanii to moge podeslać własnoręcznie zrobione schematy to możliwe że to ogarniesz, a tak na boku to już myślałem kiedyś czy nie założyć takiego wątka bo kolegów z padniętymi motorkami i klimatronikami w wersji 7V jest sporo. Raz wydajesz ale spokój już na stałe.
rawablus Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Z ciepłym powietrzem niemam problemu. W chłodniejsze dni wszystko działa cacy i temp. jak sie ustawia od 18 stopni w górę to czuc różnice a jak jest juz na HI to juz leci gorące . ---------- Post dopisany 21-04-2014 at 15:50 ---------- Poprzedni post napisany 20-04-2014 at 08:14 ---------- Dzisiaj w trasie przy 21 stopniach włączyłem klime bo byłem ciekawy ile da stopni ka nawiewach, ustawiłem na LO włożyłem termometr w nawiewy i po kilku minutach pokazała 9 stopni ale to i tak za dużo bo jak bedzie na zewnątrz 35 to nie bedzie 9 tylko 17 (. A teraz sprawa do znawców. Od dłuższego czasu cos mi furgało w środkowych nawiewach , rozebrałem i powyciągałem takie oto gąbki. Powie mi ktos skąd sie tam wzieły ?? Czy słaba wydajnosc klimy może byc spowodowana odpadnięciem gąbek ze swojego miejsca?? Na tej białej widac z jednej strony klej wiec musiala byc gdzies przyklejona.
pieciajek Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Odpowiedzi już masz wyżej i raczej nikt nic innego nie dopisze więc nie licz na to że ominie Ci rozbieranie nagrzewnicy bo ktoś napisze że tylko trzeba bąka puścić i będzie cacy. Nie bedzie, auto już jest luciwe jak kązda z tego roku ma swoją historię i nawet smar na klapkach żeby lekko chodził już wysechł od powietrza i kurzu. Miłej pracy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się