Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lekkie szarpanie silnikiem


dareksa1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

A4 B6 1.9 TDI 130 KM 2001r.

Po rozgrzaniu silnika na postoju pojawiają się lekkie drgania (szarpnięcia) odczuwalne na kierownicy, które trwają kiilka sekund,potem spokój na parę sekund i znów szarpnięcia parę sekund itd. Gdy zapalam go na zimnym silniku wszystko jest OK.

Dodam jeszcze, że w czasie zimy coś mnie podkusiło, żebym dolał denaturatu do zbiornika paliwa (dolałem 0,5l na 20l paliwa). Po tym samochód nie chciał mi zapalić, ale po wymianie filtra paliwa z pomocą PLAKU zapalił, mechanik doradził mi, żebym dolał trochę oleju MIXOL przy następnym tankowaniu.

Boję się troch czy nie uszkodziły się pompowtryski. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi grupy 13 i 23. Prawdopodobnie pompki do weryfikacji i oringi na pompkach do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi robione są gdy auto jest na biegu jałowym przy temp. 90 stopni:

Grupy: 004,007,001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 013,018,023,013,018,023,013,018,023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Prosze spojrzcie na logi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz żle ustawiony kąt synchronizacji rozrządu.Synchro angle w grupie 4 powinno być w granicach -3 +3. Idealnie powinno być na 0, jednakże te silniki lubią lekko na minusie. Jak ustawisz w granicach -1 do 0 to będzie dobrze. Jak masz klucz 13 i 19 to sam sobie to skorygujesz.

http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/b5-ajm-ustawianie-kata-synchronizacji-pd-fotostory-60993/

Po ustawieniu rozrządu zrób kolejne logi.[TABLE=class: siatka]

[/TD]

[TD]

[/TABLE]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy ustawiłem kąt synchronizacji na 0-0,6 to auto zaczęło jeszcze bardziej szarpać, drgać, silnik zaczął przerywać. Gdy natomiast ten kąt został ustawiony między -7 a -8, to auto chodzi równo. zamieszczę logi:

Grupy: 008,009,010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011,012,010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 001,004,007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 013,018,023,013,018,023,013,018,023,013,018,023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Co z tym fantem zrobić. Czy jeszcze podregulować ten kąt synchronizacji na wartości ujemne?

Powiem jeszcze, że w Niemczech przed kupnem auta były wyjmowane pompowtryski i czyszczone (było to ok. 15 tyś km temu).

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd może być lekko przestawiony, stąd kąt synchronizacji bardzo na minusie. Wypadałoby zweryfikować czy jest dobrze ustawiony.

Niepokojące są wskazania z grupy 13 - za duże korekcje. W pierwszej kolejności polecam podmianę oringów, sprawdzenie wiązki i gniazd. Jak to nie pomoże to pompowtryski do regeneracji/wymiany. Przy okazji wymiany oringów na pompowtryskiwaczach można zweryfikować stan wałka rozrządu.

Samochód nie ma problemów z mocą? Jeżeli możesz wstaw jeszcze logi dynamiczne. Czy podczas logowania miałeś nagrzany samochód? Z logów widać temp 78 stopni, a powinno być blisko 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...