Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak nawiewu na przednią szybę, jak sie dostać do rozdzielacza powietrza?


Hezen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z niedziałającym nawiewem na przednią szybę.

Po włączeniu opcji w klimatroniku na przednią szybę lub na przednią i boczne szyby (strzałka do góry) nawiew dmucha tylko na nogi.

Podłaczałem VAG'a, klimatronik nie ma błędu więc postanowiłem zacząć dzisiaj rozbiórkę żeby dobić się do mechanizmu klap nawiewu.

Doszedłem do 17 pkt z tego poradnika (oprócz zdejmowania listew): [A4 B5] Demontaż i wymiana listew z panela środkowego

Rozebrałem dół i teraz nie wiem co dalej? Czy muszę zdjąć całą "dechę" żeby dostać się do wspomnianego mechanizmu?

Autko: Audi A4 B5 1.9TDI 1996r Avant.

Na takim etapie stanąłem:

IMG_20140422_1743591...jpg | grzegor91 | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

IMG_20140422_1743451...jpg | grzegor91 | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dmuchanie na szybę odpowiada silniczek z czerwonym cięgnem znajdujący się przy nogach kierowcy. Jak już tyle wybebeszyłeś, to powinieneś go mieć na wierzchu. Zobacz, czy cięgno się nie wypięło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po pracy zajrzałem, cięgno jest na swoim miejscu.

Ogólnie mówiąc chciałbym się dostać do całego mechanizmu odpowiedzialnego za klapy nawiewu, bo trochę głośno chodzą.

Zajrzałbym do wszystkich silniczków, nasmarował i miałbym spokój ze wszystkim co mnie denerwuje podczas przestawiania nawiewu - denerwujące dźwięki pracujących mechanizmów (zwłaszcza gdy silniczek kończy domykanie klapy - kilkukrotne brzęczenie co ok.2 sek.)

Muszę ściągnąć całą deskę żeby wyciągnąć obudowę rozdzielacza powietrza? czy od dołu też jest to możliwe?

---------- Post dopisany 02-05-2014 at 16:10 ---------- Poprzedni post napisany 23-04-2014 at 15:49 ----------

Zbyt dużych postępów nie zrobiłem bo niestety nie miałem czasu.

W obudowie klap jest nagrzewnica więc muszę ją odłączyć, kolejnym problemem jest układ klimatyzacji który murszę rozszczelnić :/

W takim wypadku chcę fizycznie odłączyć sprężarkę klimy żeby nie chodziła na sucho gdyby zdarzyło mi się ją włączyć i tutaj mam do was pytanie: wystarczy odłączenie przewodu który pokazałem strzałką na niebiesko, czy czujnik prędkości obrotowej też?

klima a4 b5.jpg - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hezen, mógłbyś napisać jak dalej ci poszło. Ja chcę się dostać do rozdzielacza powietrza ciepło-zimno i właśnie też nie wiem czy będę musiał całą deskę rozbierać czy wystarczy panel środkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz zajrzałem do tego tematu... nikt nie chciał pomóc to sam sobie musiałem poradzić, nikogo nie będę się prosił bo nikt mi łaski nie robi.

Żeby się dostać do tych silniczków to musisz rwać całą dechę, mało tego... jeśli masz klimatronika to musisz rozszczelnić klimę i odłączyć nagrzewnicę żeby wyciągnąć cały tunel.

W moim przypadku silniczek przestał działać ze względu na zapchanie się komutatora grafitem ze szczotek, przy okazji wyczyściłem wszystkie silniczki i nasmarowałem wszystkie mechanizmy.

Miałem również niesprawną gruszkę od klapy wewnętrznego obiegu (guma wewnątrz gruszki sparciała i się przetarła przez co podciśnienie nie potrafiło zaciągnąć sztangi) kupiłem najtańszą gruszkę na allegro która pochodziła od passata B5, po rozebraniu okazało się że guma jest w znakomitej formie - zero pęknięć, śladów sparciania grumy i itp. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hezen a ja jak też nie mam żadnych błędów na kompie ani w tej ukrytej opcji klimatronika to co musze wymienic skoro nie dziala mi naweiew na szybe/nogi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatronik na Auto

Wejdz na vagu w klimatronika, BS grupa 000 następnie Go! (nastawy podstawowe), po skończeniu nastaw, sprawdz błędy.

Jak się troche nagimnastykujesz to da się odkręcić czerwony silniczek (potencjometr silniczka G114 nogi/odszraniacz)

Jest on w bardzo niewygodnym miejscu, trzeba sciągnąć plastik nawiewu na nogi, odgiąć blache i mieć mega cierpliwość oraz małe rączki xD

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok udało mi się pościągać cięgna z silniczka czerwonego od kierowcy, niebieskiego od pasażera i białego za niebieskim od pasażera. Silniczki pracują dobrze, przesuwają cięgna więc dlatego komp nie pokazuje błędów.
Pomyślałem, że skoro silniczki ruszają cięgna to i klapki się ruszają więc pewnie tak jak we wcześniejszym aucie Golf MK2 skończyła się gąbka na klapie i jest dziura. Rozebrałem środkową konsolę z nadzieją, że ujrze jakos klape i sprawdzę.
Doszedłem do tego, że zacząłem ręcznie ruszać klapami skoro cięgna od silniczków pościągane. I chyba znalazłem przyczynę nie działającego nawiewu na szybę/nogi mianowicie cięgno od niebieskiego silniczka co wchodzi tak jakby na taki trzpień kręci się 360 stopni do okoła tak jakby coś w środku było urwane i nie przesuwało klapy.
Wniosek jest jeden trzeba wyrwać cały "kibel" doszedłem do momentu odkręcenia schowków, konsoli środkowej z guzikami, prawego wzmocnienia środkowego. Dalej muszę poszukać na forum jak rwać dechę żeby czegoś nie urwać chyba, że ktoś ma wskazówki jak wyciągnąc ten plastik z nagrzewnica bez sciagania kokpitu?

EDIT. Zdjąłem deske i po przyjrzeniu sie wszystkiemu inaczej sie nagrzewnicy wymienic nie da!

Edytowane przez vwiater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...