Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wymianą przegubu zewnętrznego


Piter75r

Rekomendowane odpowiedzi

A czemu Kolega galka90twierdzi że śruba to najłatwiejsze co mnie czeka przy rozkręcaniu górnych wahaczy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybicie ich jest rownie uciazliwe, jak nie gorsze, jesli ich nie chcesz rozwalic. Ja jak je wymienialem owalilem sie młotkiem i widełkami do wybijania sworzni i je wybiłem, ale i zniszczyłem. Wybić je i nie uszkodzić jest ciężko. Proponuje zacząć od wybicia drążka kierowniczego jest łatwiej i może uda się na tyle odgiąć zwrotnicę na tyle żeby wyjąć przegub. Po doświadczeniu z wielowachaczem spróbowałbym najpierw tego lub wykręcił ze skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem!!!!!

Przecież po co samemu się narabiać??????

To tak jak by miał wymienić sprzęgło i zamiast zrzucać skrzynie wyciągałbym cały silnik....

6 śrub od strony skrzyni,5 od koła i jedna od przegubu masz ośke na stole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mu nie każę się narobić proponuje tak jak ty mówisz to zrobić:-) on chce innaczej, więc na siłę nie zmieniam zamiarów skoro w ten sposób też jest prawidłowo:-) podałem rzetelnie jak to wygląda z rozpinaniem góry a decyzja należy do właściciela auta, w końcu nauka też kosztuje i oby tylko nerwów :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko rozumiem,staram się naprowadzić kogoś a żeby pomóc:decayed:

Ja waliłem 4h młotem 2,5kg ażeby wybić 1 śrubę,druga poszła po 5 min a to i tak optymistyczna wersja:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przy wymianie przegubu zauważyłem, że piasta koła ciężko chodzi walnięte jest chyba łożysko piasty zaznaczone na zdjęciu co o tym myślicie ?

Bez_tytu_u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ciężko chodzi to na pewno walnięte:P a przegub na pewno masz rozwalony bo może to było łożysko??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że przegub też walnięty bo przy skręcie strasznie HAŁASUJE :baseball: no i osłona walnięta. Już przegub miałem na wierzchu i zauważyłem ciężko obracającą się piastę i znów trza zrobić zakup.A czy łożysko jest osobno czy razem z piastą koła??? A śruby są na gwiazdkę z tego co widziałem tylko jaką 10 czy 12 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam niestety na jakiego splina jest łożysko:/ A pochwal się jak wyjąłeś przegub którą metodą tak z ciekawości pytam?? Acha łożysko też się zapieka nie wystarczy tylko wykręcić śruby i ono wypada:P najlepiej między zwrotnicę a łożysko od zewnętrznej strony wbić coś płaskiego i chudego np jakieś dłuto lub szeroki spiłowany śrubokręt:P Aluminium jest cudowne do takich prac:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się wyjąć przegub po odkręceniu końcówki drążka kierowniczego,całego hamulca i dolnego tylnego wahacza :wink::whistling:,ale musiałem wszystko złożyć i jak kupię łożysko piasty to wszystko wymienię na raz w mordę jeża. Przegub mam firmy SPIDAN ciekawe jakie będzie łożysko piasty,bo nie wiem czy SPIDAN robi. a może SKF lub FAG ???Ciekawe jak mi to wszystko pójdzie???:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś chciałem Spidany do mojej ale koles mi odradził bo to jest to samo co Loobro tylko droższe:wink:

U mnie nie strzelały tylko wypadały z zabezpieczenia,kombinowałem jak mogłem i nie moglem tego zrobić,to kupiłeś ośki ze PD-ka i teraz siedzą mocniejsze przeguby:decayed:

FAG w zupełności starczy a spidan chyba nie robił łożysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku miał być przegub SKF ale nie był dostępny więc wziąłem SPIDAN i się zobaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłeś dobrze tj raz a konkretnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo że fag przednich nie robi to lepszy od tego co jest w pudełku skf. Italy contra china. ;-)

Fag robi tylne.

Co do Spidan czy Lobro to jest to jedna firma GKN. Wiec bez różnicy. ;-)

http://e-autoparts.pl/artykul_spidanlobro.php

http://www.gknservice.com/pl/samochody_osobowe/przeguby_homokinetyczne.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za pomoc po WIELKICH trudach wreszcie wymieniłem przegub i łożysko piasty,cała niedziela poszła jak nic,po testach jest OK.:banan::hi::banan::hi::dancing::dance2::JC_fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałeś problemy z odkręceniem śrub półośki od skrzyni, te 6 splinów? jak sobie poradziłeś?

czy nie ruszałeś od strony skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GreGoriO co prawda w swojej B5tce ruszałem te śruby, ale zasada jest ta sama. Problem wielki to nie był odkręcisz bez problemów jeżeli potrzebujesz. Dobry klucz z dłuższą rączką do tego dobra pozycja pod samochodem i daje rade :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie... Dobra pozycja.

Prówałem pod autem ale moja zwiecha 1BV mi nie ułatwia.

Muszę podjechać gdzieś na kanał lub podnośnik bo mam do wymiany mieszek przegubu wew,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co, ja to rozkręcałem pod samochodem bez kanału a i sam mam zawiechę -40mm :wink: samochód postawiony miałem tylko na dwóch kobyłkach tyle bym mógł się wsunąć pod samochód. ściągnij sobie osłony przegubów wcześniej np i wybierz sobie najlepsze miejsce na przegubie w którym masz najwięcej miejsca, bo półoś nie idzie prosto, tylko pod kątem i np od dołu będzie ciaśniej odkręcać, ale od góry już luźniej :decayed:

i odkręcaj po jednej śrubie, druga osoba w samochodzie w tym momencie wciska hamulec. potem przekręcasz sobie kołem o kilka stopni po każdej śrubie i tak leci

trochę zagmatwany opis :grin:

---------- Post dopisany at 13:31 ---------- Poprzedni post napisany at 13:29 ----------

przepraszam, pisząc osłonę przegubu sobie ściągnij nie miałem na myśli tej gumy tylko to coś metalowo-amelinowe nad przegubem :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...