koles999 3 Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Panowie proszę o wyrozumiałość odnośnie mojego pytania. Powoli mam już dość kłopotów z moją klimą. Mam pytanie który z przewodów idących do sprężarki klimatyzacji to + a który -? Chodzi o to że nie mam kostki która łączy się z kostką w sprężarce. Z wiązki wychodzącej z instalacji idzie przewód koloru brązowego i niebiesko brązowego i nie wiem który to plus. A już ze sprężarki idzie czarny i czerwony tu jest sprawa prosta ktory plus który minus. Nie mam miernika a probówką tego nie sprawdzę. Bo tam nie ma stałego napięcia tylko jakieś impulsowe pod którym żaróweczka się nie zapali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreGoriO 44 Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Jeśli zapamiętasz podstawową zasadę oznaczania kolorami, więcej nie zapytasz.... BRĄZOWY-to zawsze PEŁNA, STAŁA MASA BRĄZOWY z kolorowym paskiem to sterowanie masą, czyli dodatni potencjał na przewodzie. Każdy inny kolor przewodu różny od brązowego również posiada dodatni potencjał To oczywiście w Audi. Są też inni którzy oznaczają masę czarnym kolorem ale jest ich niewielu. tu cytat z elektrody... A to zalezy od producenta, niemieckie ( prócz ford i częsciowo BMW)-czarny plus za stacyjką, czerwony stały, brązowy masa. Czarny z paskiem innego koloru-plus komutowany, i podobnie z brązowym z paskiem-masa komutowana. Włoskie -masa czarny, biało czarny, plus za stacyjką przeważnie pomarańczowy lub niebieski, Peugeot\citroen nie wyróznia kolorami a ma literowo-cyfrowe napisy na skórce kabla. Ford to już wogóle logiki nie ma. do tego jeszcze pamiętając oznaczenia liczbowe zacisków..... nie ma tajemnic w schematach elektrycznych!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koles999 3 Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Dziękuje bardzo za odpowiedź, a powiedz czy jeżeli podłączyłem odwrotnie czujnik w sprężarce mógł się spalić czy nie powinien? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreGoriO 44 Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Nie powinno nic się stac bo tylko mechaniczna część regulująca przepływ czynnika w sprężarce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koles999 3 Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 + GreGorio obyś miał rację, ale jak na razie sprężarka się nie załącza. Nie mogę sprawdzić błędów bo vag coś mi ześwirował. Może nie dział bo jest błąd jak sprawdzałem jak jeszcze vag działał to wywalał błąd zwarcie do masy. Pewnie dlatego że źle podłączyłem przewody. Teraz je zamieniłem ale dalej nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreGoriO 44 Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 poczytaj to... Zasada działania sprężarek klimatyzacji sterowanych elektrozaworem | Auto klimatyzacja samochodowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niekrasz 2 Opublikowano 29 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2017 (edytowane) Ktoś mi potwierdzi bo też muszę wtyczkę nowa wpiąć a nie wiem jak było Brązowy czyli masa = czarny - Niebieski-brazowy = czerwony + ? Edytowane 31 Lipca 2017 przez niekrasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niekrasz 2 Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 up Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się