Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cykliczne klekotanie silnika 1.8 t (filmik)


benito2212

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie i ostrzegam mój pierwszy temat jestem świeży na forum :)

Pojawiło cykliczne klekotanie z okolic silnika mojej b5. Trochę poczytałem podobne tematy, ale zwykle pada więcej niż jedna diagnoza.

Wymieniane są problemy z napinaczami łańcucha, szklankami zaworów i wiele innych i teraz sam nie wiem od czego zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 1.2 do 1.7 1.8 powino byc

---------- Post dopisany at 07:55 ---------- Poprzedni post napisany at 07:54 ----------

a jaki masz typ silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę milczałem, ale poszła decyzja, że nie ma co wróżyć z fusów i dałem do kolegi mechanika.

Okazało się ze szklanki do wymiany.... i napinacz też. Wymieniony oczywiście też łańcuch. Do tego poduszka pod silnikiem zerwana wiec wymiana.

Wymieniony olej filtry i uszczelki miski i płukanie silnika. Nie było tanio, ale sam bym tego tak szybko nie zrobił, a auto potrzebne.

Ciśnienie oleju było z normie, ale się nieznacznie poprawiło.

Auto śmiga. Brzmienie silnika żyleta.

Mój wniosek z tego taki, że przy tych objawach, nie ma co się bawić, ściągać pokrywę, bo na słuch to jest tyle diagnoz, że można się tylko paranoi nabawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego benito czy mógłbyś nagrać filmik jak teraz pracuje silnik bo u mnie też chyba zaczyna tak chodzić jak na zamieszczonym silniku i chciałbym porównać. Sprawdzałem ciśnienie i na wolnych 2bary a na obrotach 5,5bara i chyba to drugie jest już chyba przy minimalnej wartości jak powinna byc. Jakie masz teraz ciśnienie po wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest optymalnie. Ciśnienie oleju tak jak pisałem wyżej było w normie, ale po wymianie jest optimum. Silnik brzmi idealnie i cichutko. Przed wymiana było widać, że silnik zbytnio "latał". Nie wiem czy to było spowodowane tarciem łańcucha o pokrywę, czy zerwaną poduszką pod silnikiem, ale pewnie jedno i drugie miało w tym udział. Jeżeli to co słyszysz jest synchroniczne z obrotami silnika to zdejmuj pokrywę i sprawdzaj co się dzieje, bo jak widać po wpisach na forum na słuch możesz tylko zgadywać. Pewnie dostałeś już 4 różne diagnozy więc znajdzie się zawsze ktoś kto trafił i powie, że wiedział od początku, ale jak widać po moim przykładzie czasami usterki mogą chodzić parami.

A jeszcze co do ciśnienia oleju... To odczyty nie dają Ci diagnozy tylko upewnienie, że coś jest na rzeczy.

Szkoda czasu na główkowanie. Ściągaj pokrywę, bo pod nią masz odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...