Skocz do zawartości
IGNOROWANY

duzy upał i klima nie chłodzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witaj,

mam taka oto sytuacje. Jak nie ma upału to klima chłodzi az miło, ale jak jest 30 stopni to klima wieje ciepłym powietrzem albo chłodzi słabo. Mam wrazenie, ze najgorzej działa jak jest duże slonce i samochod się mocno nagrzewa. Wymienilem filterek (był strasznie zapchany) i uzupłenilem czynnik, bo było za mało. Co może być? No chyba ze czynnik gdzies ucieka, ale wtedy słabo by chlodzila nonstop. Chyba.

Opublikowano

Mogłeś wywalic od razu osuszacz

Opublikowano
Mogłeś wywalic od razu osuszacz

Ano moglem ;) ale klima ładnie chłodzila...

Opublikowano

No to co sie jej stalo ?

Podłącz VAGa i zobacz jakie masz ciśnienie przed i po włączeniu. Możliwe ze zawór w kompresorze pada.

Opublikowano

No akurat w tym dniu nie było gorąco. Dopiero teraz jak sa upaly to się okazało ze nie działa wlasciwie.

Opublikowano

Zrob to co pisałem i daj znać.

Opublikowano

ok, rozumiem, ze w module Klimatyzacja i pomiar bloków, a który?

Opublikowano

Nie pamietamktory blok

Szukaj tam gdzie jest cisnienie

Opublikowano

Zatem sprawa wygląda tak:

Address 08: Auto HVAC (8E0 820 043 BL)

09:58:06 Group 001

0.648 A A/C Valve (N280) Current

62.8 % A/C Valve (N280) Duty Cycle

26.0 % High-Pressure Signal (G65)

7.0 bar Refrigerant Circuit Pressure

09:58:06 Group 002: Last Compressor Shut-Off Criteria

0.0 Current Criteria

1.0 Last Criteria

12.0 Last but one Criteria

1.0 Last but two Criteria

09:58:06 Group 003: Left Temperature Flap Control Motor (V158)

16.0 Current Value

25.0 Specified Value

28.0 Minimum Position (Cooling)

226.0 Maximum Position (Heating)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC (8E0 820 043 BL)

09:59:04 Group 004: Right Temperature Flap Control Motor (V159)

17.0 Current Value

24.0 Specified Value

27.0 Minimum Position (Cooling)

226.0 Maximum Position (Heating)

09:59:04 Group 005: Defroster Flap Control Motor (V107)

19.0 Current Value

21.0 Specified Value

24.0 Minimum Position (Lower Stop)

223.0 Maximum Position (Upper Stop)

09:59:04 Group 006: Central Flap Control Motor (V70)

181.0 Current Value

182.0 Specified Value

33.0 Minimum Position (Lower Stop)

220.0 Maximum Position (Upper Stop)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC (8E0 820 043 BL)

09:59:25 Group 007: Air Flow Flap Control Motor (V71)

36.0 Current Value

34.0 Specified Value

37.0 Minimum Position (Lower Stop)

217.0 Maximum Position (Upper Stop)

09:59:25 Group 008: Air Recirculation Flap Control Motor (V113)

207.0 Current Value

207.0 Specified Value

37.0 Minimum Position (Lower Stop)

204.0 Maximum Position (Upper Stop)

09:59:25 Group 009: Temperatures I

19.8°C Left Footwell Vent Temp. (G261)

19.8°C Right Footwell Vent Temp. (G262)

18.6°C Left Vent Temp. (G150)

19.8°C Right Vent Temp. (G151)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC (8E0 820 043 BL)

10:00:12 Group 010: Temperatures II

13.0°C Evaporator Outflow Temp. (G263)

30.0°C Fresh Air Intake Duct Temp. (G89)

25.0°C Calculated Ambient Temp.

25.5°C Measured Ambient Temp. (G17)

10:00:12 Group 011: Temperatures III

30.5°C Dash Panel Temp. (G65)

3060 /min Temp. Sensor Blower Speed

86.0°C Coolant Temperature

ON Idle Speed Increase Request

10:00:12 Group 012

798 /min Engine Speed

0.0 km/h Vehicle Speed

0 Compressor Torque Status

13.0 Nm Required Engine Torque

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC (8E0 820 043 BL)

10:02:24 Group 013

52.5 % Fresh Air Blower Actuation (V2)

2260 /min Fresh Air Blower Speed (V2)

100.0 % Status Terminal 58d

0.0 % Status Terminal 58s

10:02:24 Group 014

27.2 % Radiator Fan (V7) Requested Value

36.4 % Radiator Fan (V7) Actual Value

Not Installed Air Quality Sensor (G238)

40.0 Fresh/Recirculated Air Request

10:02:24 Group 015

R.wn.h.OFF Rear Window Heating (Z1)

Not Installed Front Window Heating (Z2)

OFF Axiliary Heater Actuation

Not Installed Convertible Top

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

A tu po 30 minutach na włączonym silniku i klimie:

Address 08: Auto HVAC (8E0 820 043 BL)

10:29:13 Group 011: Temperatures III

29.0°C Dash Panel Temp. (G65)

3000 /min Temp. Sensor Blower Speed

93.0°C Coolant Temperature

ON Idle Speed Increase Request

10:29:13 Group 010: Temperatures II

20.5°C Evaporator Outflow Temp. (G263)

36.0°C Fresh Air Intake Duct Temp. (G89)

25.0°C Calculated Ambient Temp.

31.0°C Measured Ambient Temp. (G17)

10:29:13 Group 001

0.652 A A/C Valve (N280) Current

69.8 % A/C Valve (N280) Duty Cycle

39.5 % High-Pressure Signal (G65)

12.0 bar Refrigerant Circuit Pressure

Z tego co zaobserwowałem to sprezarka daje rozne ciśnienie. Raz jest 6 bar, raz 12, czasami 13. Pozniej spada do 7, 6.

---------- Post dopisany 11-06-2014 at 10:18 ---------- Poprzedni post napisany 10-06-2014 at 10:47 ----------

Byłem dzisiaj na odgrzybianiu i sprawdzeniu. Okazuje się ze zamiast 530 było 310, wniosek z tego ze gdzies ucieka niestety, bo jakies 2 miesiące temu, może 3 miałem nabijana klime. Oczywiście teraz klima chłodzi dobrze.

---------- Post dopisany at 10:24 ---------- Poprzedni post napisany at 10:18 ----------

Ja wiem ze to trudno stwierdzić, ale może ktoś wie gdzie najczęściej wystepuje nieszczelność w układzie ?

Opublikowano

nie ma typowych miejsc nieszczelności, trza nabić z płynem uv i się okaże

Opublikowano

No ale często leci na łączeniu rurek z chłodnica widać po wyjęciu kratek chalogenow i nabiciu barwnika. Drugie miejsce to czujnik ciśnienia na chłodnicy potrafi przepuszczać no i czasem na łączeniu przy dyszy rozpreznej. A reszta jak coś pęknie to wiadomo. ☺

I ogólnie często problemy w tych miejscach są po nieudolnej wymianie przez Henia rozrządu. ☺

Opublikowano

Tam gdzie jest czujnik cisnienia rzadko kiedy cieknie, poniewaz pod czujnikiem jest zawór taki jak do napelniania klimy tylko mniejszy oraz mały oring, wiec jedt podwójnie chroniony. Ja bym szukał otarc na skraplaczu i mokrych miejsc.

Oczywiscie najlepsza jest lampa UV i okulary.

Opublikowano

No o czujniku mowie po swoich zmaganiach, coś mu odpalilo i przepuszczala obudowa. Może ktoś go przycisnął czy coś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...