gr8stuff Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Szukałem takiego tematu ale jest tylko dla B5 http://a4-klub.pl/zawieszenie-13/b5-afn-cofniete-prawe-przednie-kolo-38834/ Mam taki problem, że prawe przednie koło jest cofnięte o około 1cm w stosunku do lewego, stwierdzone po szczelinach między kołem a błotnikiem. Wybieram się na ustawienie zbieżności i nie chciałbym, żeby mi ktoś wciskał ciemnotę, dlatego chciałem zapytać czy można (to jest chyba kąt wyprzedzenia koła) ustawić na geometrii/zbieżności kół? czy problem leży w zawieszeniu np. ugięty wahacz po szybkim wjeździe np. na krawężnik? Nie wiem czy zmieniać najpierw zawieszenie czy da się to ustawić na geometrii.
pastaldo Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Regulacji żadnej niema poza zbieżnością. Jesteś pewny że to koło cofniete a nie błotnik przesuniety? W czasie jazdy coś się dzieje? Jak najbardziej może być banan wygięty i koło się cofnie. W zimę miałem tak że wygiął się w literę U i koło się oparło o nadkole.
gr8stuff Opublikowano 29 Maja 2014 Autor Opublikowano 29 Maja 2014 Regulacji żadnej niema poza zbieżnością. Jesteś pewny że to koło cofniete a nie błotnik przesuniety? W czasie jazdy coś się dzieje? Jak najbardziej może być banan wygięty i koło się cofnie. W zimę miałem tak że wygiął się w literę U i koło się oparło o nadkole. Trochę ściąga jak puszczę kierownicę ale nie jakoś bardzo, no i jak jadę prosto to kierownica jest trochę skręcona w lewo. pastaldo u Ciebie wystarczyło wymienić banana czy coś więcej?
pastaldo Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Tak u siebie wymieniłem wahacz i jest dobrze, tzn chyba łozysko tez dostało wtedy bo się troche odzywa ale nie ściaga wiec jest raczej prosto.
gr8stuff Opublikowano 29 Maja 2014 Autor Opublikowano 29 Maja 2014 Tylko teraz czy mechanik da rade stwierdzić, że banan jest ugięty skoro on i tak jest wygięty i koło cofnięte tylko 1 cm.
pastaldo Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Tak naprawdę to tylko ten wahacz może odpowiadać za cofnięcie koła. Sprawdzić zpbierzność w jakims konkretnym zakładzie i jak wyjdzie mocno rozbieżny bo przy cofnięciu powinien byc bardziej rozbierzny to ja bym wymienił ten wahacz. Nawet na próbę można założyć jakiś sprawny używany wahacz żeby nie pakowac sie w koszty.
gr8stuff Opublikowano 29 Maja 2014 Autor Opublikowano 29 Maja 2014 Wie ktoś jaki numer ma ten wahacz? Czy różnią się one w zależności od zawieszenia? Bo ja mam obniżone zawieszenie S-line.
pastaldo Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 S-line z tego co wiem niczym sie nie rózni poza amortyzatorem i sprężyną. Poza tym w A4 i A6 róznica występowała tylko w grubości sworznia wahacza dolnego prostego wiec banana kupujesz praktycznie standardowego. Kup tylko jakiejś sensownej firmy żeby sie za pół roku nie rozleciał. Ja jak stoje gorzej z kasa to wolę kupic używany orginał w dobrej cenie niż tani nowy.
gr8stuff Opublikowano 29 Maja 2014 Autor Opublikowano 29 Maja 2014 S-line z tego co wiem niczym sie nie rózni poza amortyzatorem i sprężyną. Poza tym w A4 i A6 róznica występowała tylko w grubości sworznia wahacza dolnego prostego wiec banana kupujesz praktycznie standardowego. Kup tylko jakiejś sensownej firmy żeby sie za pół roku nie rozleciał. Ja jak stoje gorzej z kasa to wolę kupic używany orginał w dobrej cenie niż tani nowy. Tak wiem, staram się nie oszczędzać na samochodzie bo chytry dwa razy traci szczególnie, że przy każdej zmianie wahaczy trzeba robić zbieżność, a w Q nie jest to tanie. Obczaiłem już wątek z polecanymi wahaczami i kupię pewnie coś z Lemforder, Febi albo TRW. Dzięki kolego za wyczerpujące informacje
pastaldo Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Spoko niema sprawy. No jak sam mówisz oszczędności czasem sie mszczą. Nie mniej jednak ja nigdy nie ustawiałem zbieżności po zmianie wahaczy i było ok. Jesli jest zrobiona zbieżność na sprawnych, nie wybitych wahaczach to tam niema prawa sie nic przestawić. Ty jak masz teraz takie przesunięcie to oczywiście warto sprawdzić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się