bushi Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Witam o niedawna silnik w audi a4 1,8 2000r rodziców pacuje jak disel tz. tak dokaldnie słychac taki rytmiczny stukot. Auto nie straciło na przyśpieszeniu , dynamice silnik pracuje elastycznie. Jedyny objaw to ten dzwięk z silnika. Piszcie co może być przyczyną.
Wihajster Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 szklanki na poczatek sprobuj wlac inny olej tzn lepszy niz tam masz :one:
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 tutaj jest o tym trochę: http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=339
M@rk Opublikowano 19 Stycznia 2007 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Witam mam podobny problem, gdeyz w moim audi 1.8 125 koni dzwiek klekotanie wystepowal przez caly czas w czasie jazdy i nawet po odpaleniu. Jak narazie wymienilem olej z polsyntetyka na pelny syntetyk 5W/40 i od w dni nic nie slysze. mniejmy nadzieje ze to olej byl przyczyna . Napisze za pare dni czy faktycznie wlanie innegoi oleju pomoglo . Marek [ Dodano: 19-01-2007, 17:00 ] acha wlalem olej firmy CASTROL
bialy4 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Opublikowano 19 Stycznia 2007 wymienilem olej z polsyntetyka na pelny syntetyk 5W/40 Wydaje mi się, że zmienia się odwrotnie z syntetyk-półsyntetyk-mineralny
M@rk Opublikowano 19 Stycznia 2007 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Teoretycznie i w praktyce to olej syntetyczny jest bardziej gesty niz polsyntetyk i np. w czasie odpalania szybciej dochodzi do popychaczy, i napewno moza odczuc roznice przy odapalniu. I to co mi jest wiadomo to jak ktos nie jest pewny jaki ma olej w swoim aucie to dla bezpiezenstwa wlewa sie zawsze polsytnetyk, przynjmniej tak mi sie zdaje . Akurat mowie jak jest w moim przypadku jezdze narazie przed dwa dni na syntetyku i naprawde jest roznica w czasie odpalania faktycznie nie ma takiego udezenia popychaczy jak w przypadku polsyntetyka . jak mowilem wczesnije pojezadze pare dni i napisze jaka jest prawda odnosnie wymian oleju .
wiki Opublikowano 19 Stycznia 2007 Opublikowano 19 Stycznia 2007 olej syntetyczny jest bardziej gesty niz polsyntetyk coś ci się nie pomyliło, olej full syntetic jest rzadszy od półsyntetyka :027: i masz rację teraz twój olej szybciej dotrze do szklaneczek ale czy nie rozszczelni ci silnika to juz inna sprawa
M@rk Opublikowano 19 Stycznia 2007 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Mniejmy nadzieje ze nie dlatego bede kontrolowal autko jak sie zachowuje i czy nie ma zadnych wyciekow pod maska . Czytalem juz rozne opiniem, ze jednym wlasnie zaczely sie pojawiac wycieki w silniku a innym nie po zmianie oleju na syntetyk, wiec zaryzykowalem jak narazie autko zachowuje sie dobrze odpukac i niech mu ten nowy olej slozy na 15 tys. km
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 20 Stycznia 2007 Opublikowano 20 Stycznia 2007 Syntetyk to jedynek słuszne wyjście innego oleju się nie powinno zalewać do ADR.
bushi Opublikowano 20 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2007 Olejek wymieniony i autko znowu pracuje jak sil. benzynowy a nie jak disel
bialy4 Opublikowano 20 Stycznia 2007 Opublikowano 20 Stycznia 2007 Syntetyk to jedynek słuszne wyjście innego oleju się nie powinno zalewać do ADR. Czemu tak uważasz? Ja jak kupiłem samochód to nie wiedziałem jakim olejem był zalany, więc zalałem mobil 10W40 półsyntetyk bo wydał mi się w miarę optymalny.Na stronie mobila wyczytałem że można nim przechodzić nawet z mineralnego. A co do syntetyka to odradzano mi, bo jak był zalany innym to może rozszczelnić silnik a przy miom przebiegu 167kkm to już nawet wskazana zmiana na półsynt. [ Dodano: 20-01-2007, 17:54 ] Olejek wymieniony i autko znowu pracuje jak sil. benzynowy a nie jak disel A ty jaki olej lejesz?
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 20 Stycznia 2007 Opublikowano 20 Stycznia 2007 Czemu tak uważasz? bo to dobre oleje są tak zalecają i taki zalewam. a przy miom przebiegu 167kkm to już nawet wskazana zmiana na półsynt. ja mam 180 km
michal_m Opublikowano 20 Stycznia 2007 Opublikowano 20 Stycznia 2007 bushi, A jaki dokladnie olej zalales, bo mam taki sam problem.
Ronin Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 Cytat z książki obsługi, silnik ADR 1997: Do not drive for extended periods with high engine speeds or full throttle, when using multigrade oil SAE 5w-30 Czyżby kadra inżynierska z Audi nie wiedziała co mówi? A może nie przeprowadzili dostatecznie wiele testów :shocked: Zupełnie nie rozumiem tych wypowiedzi i porad. Zastosowanie oleju syntetycznego do silnika powoduje jego szybsze zużycie w przypadku obrotów od 3500 w górę, czyli silnik się powoli przyciera. Następstwem tego będzie nieco wyższa temperatura i zmieniony dźwięk pracy silnika - bardziej ostry. Tzn. wpływ pozytywny jest: w czasie rozruchu i na postoju. W innych wypadkach, zastosowanie oleju syntetycznego do silników ADR przed rokiem 2000 jest nie zalecane Oczywiście silnik się od razu nie rozleci, i można go obserwować jak niektórzy, ale efekt będzie ten sam. Abstrahując: Chłop pyta się sołtysa: Sołtysie a co wyście dawaliście swojemu koniowi jak zachorował? Sołtys: AAAAAAAAA ... 2 łyżki denaturatu z rana i wieczora. Za 2 tygodnie. Chłop: Ojjjjjjjj sołtysie coście mi źle poradzili, mój koń zdechł. Sołtys: To nic nowego mój też zdechł. W przypadku samochodów okres zdychania wydłuża się nieco. :kox:
Gość MorgothV8 Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 nie masz racji, bardziej tu chodzi o lepko.ść oleju 5w30 w wysokich temperaturach, 30 oznacza że jest rzadki bardzo w wyższych temp, można zalać syntetyk 5w50 i będzie lepiej chronił pod wielkim obciążeniem
Gość spedyt Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 Abstrahując: Chłop pyta się sołtysa: Sołtysie a co wyście dawaliście swojemu koniowi jak zachorował? Sołtys: AAAAAAAAA ... 2 łyżki denaturatu z rana i wieczora. Za 2 tygodnie. Chłop: Ojjjjjjjj sołtysie coście mi źle poradzili, mój koń zdechł. Sołtys: To nic nowego mój też zdechł. W przypadku samochodów okres zdychania wydłuża się nieco. :kox: Ten tekst pasowałby do pytania czy przepracowany olej nie zaszkodzi silnikowi, i w sumie nie zaszkodzi bo i tak przecież oleju nie wymienia się codziennie tylko co kilkanaście tyś km Po raz kolejny wyciągasz stary temat i wpisujesz swoje wywody. Cytat z książki obsługi, silnik ADR 1997: Do not drive for extended periods with high engine speeds or full throttle, when using multigrade oil SAE 5w-30 Czyżby kadra inżynierska z Audi nie wiedziała co mówi? Cytat z książki obsługi (lipiec 95 rok) niemieckiej czyli najbardziej orginalnej, reszta to tylko tłumaczenia http://img144.imageshack.us/img144/4636/spa0739dt8.jpg W tabeli A jest jak byk napisane że można stosować olej 5W 40. W fabryce na pewno zalali olej najwyższej klasy, jestem zwolennikiem stosowania fabrycznych rozwiązeń do końca żywotu silnika. Z doświadczenia wiem że trzymanie się tej zasady jest najlepsze dla aut. Potwierdzeniem tego jest przykład kolegi MorgothV8 i przebieg jego A8 na oleju najwyższej klasy
Rekomendowane odpowiedzi