Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 2004 sedan] Nietypowy problem z działaniem wycieraczek


lewap3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Mam problem z działaniem wycieraczek w moim Audi A4 [1.9 tdi 130km sedan prod. 07.2004 przebieg. 190.000].

[OBJAWY]

Problem objawia się następująco: wycieraczki żyją własnym życiem. W zasadzie częściej nie działają niż działają. Po uruchomieniu zapłonu i pozostawieniu manetki wycieraczek na najwyższym biegu (na innych biegach mam wrażenie że to trwa dłużej) po jakimś czasie (czasem 10min czasem więcej np. 30) wycieraczki zaczynają działać. Ale zdarza się, że po zmianie biegu wycieraczek lub wyłączeniu zapłonu nagle znowu nie działają... Co ciekawe spryskiwacze (ta sama manetka) działają zawsze.

[DIAGNOZA]

To co do tej pory udało się ustalić:

1. Po podłączeniu VCDSA wyświetla się błąd: faza 1 zwarcie do masy (luba faza 2 zwarcie do masy, to chyba w zależności na którym biegu jest ustawiona manetka)

2. Z auta zostały wyciągnięte i sprawdzone:

a.wszystkie bezpieczniki z lewej strony przy kierownicy i obok modułu BORDNETz...

b. mechanizm wycieraczek (nie był zatarty i jest w porządku - nie ma żadnych luzów na trzpieniach)

c. silnik wycieraczek (po otwarciu wyglądał jak nowy i działa)

d. moduł BORDNETZ o oznaczeniu 8E0 907 279 D (do tego auta pasuje wg. serwisu audi również z końcówką C) - po otwarciu dwa piny z prawej strony, które są blisko siebie i płyta w okół nich były lekko zaśniedziałe. "Osad" który powstał został w zasadzie wyczyszczony izopropanolem... Możliwe, że spowodowała to woda, która dostawała się od strony gdzie znajduje się komputer pod maską (była tam urwana w dwóch miejscach uszczelka i przez jakiś czas zatkany odpływ wody za servem)

Kolega, który sprawdzał to powiedział, że z jakiegoś powodu nie ma napięcia na przewodzie przy silniku wycieraczek, na którym powinno ono być. Gdy po odłączeniu BORDNETZa podawał napięcie "ręcznie" to wycieraczki działały od razu i bez problemu...

[POMYSŁY]

Co odpowiada za sterowanie i działanie wycieraczek w tym aucie? Niektórzy podpowiadali, że moduł komfortu, który jest gdzieś pod siedzeniem kierowcy (może tam coś zostało podlane?) i jeszcze tam nie zaglądałem... czy może jak wg. schematu który został znaleziony w jednym z programów serwisowych, moduł BORDNETZ? Do niego w końcu wchodzi 3 (z 4) przewodów od silnika wycieraczek... i ma te zaśniedzenia delikatne... Ponoć w tej wersji auta sterowanie wycieraczkami odbywa się na prostej zasadzie: Manetka - moduł BORDNETz - przekaźnik - silnik wycieraczek....

Mam możliwość przełożenia czegoś (BORDNETz lub moduł komfortu) na próbę z innego auta (wersja b. podobna tylko kombi)...

Jakieś sugestie, spostrzeżenia?

ps. proszę wybaczyć forme powyższego opisu, nie znam sie na samochodach ;)

---------- Post dopisany 15-06-2014 at 14:19 ---------- Poprzedni post napisany 14-06-2014 at 22:42 ----------

winowajcą okazał się BORDNETZ (zwany również modułem świateł lub centralnej elektryki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...