Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI BRE - Zapieczone turbo, uszkodzona pokrywa zaworów i inne ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dziś po długiej walce wybrałem się do kumatych ludzi....

Miałem problem z turbina i trybem awaryjnym(przeładowaniem itp).

Po diagnostyce wyszło ze miałem uszkodzony zaworek zwrotny na podcisnieniach i podcisnienie w układzie było tak małe że prawie go nie było.

Po wywaleniu zaworka wszystko ożyło auto elegancko się zbiera już od samego dołu gdzie wcześniej miało gwałtowny zryw dopiero po przekroczeniu ok 2600tys obr. ALE ....

Spierdziela mi powietrze z membrany z pokrywy zaworów i podobno zapiekłem turbine przez ledwo działające podcisnienie i auto nagle zaczeło kopcic na biało tak jak przed synchronizacją wałków rozrządu ....

Teraz moje pytania do was:)

1.) Czy pokrywa zaworów podejdzie ok każdego 2.0tdi 16v do mojego BRE ?

2.) Czy turbinę da się jakoś rozruszać bez jej rozkrecania. Słyszałem że można kupić jakąś chemie i wpsikać ją od strony wylotu i rozruszać ręcznie. Turbina jest nowa ma pół roku.

3.) Skąd się wzięło to nagłe kopcenie po naprawie podciśnienia. Czy jest one przez zapieczoną turbine czy przez uciekające podcisnienie przez membrane pokrywy zaworów czy może jeszcze z jakiegoś innego powodu.

Opublikowano

ad.1 pokrywa od 2.0TDI 16V jest taka sama w kazdym silniku który siedzi w zadłużnie. jak to spierdziela ci powietrze z odmy..?? - jak odkręcisz korek wlewu oleju to mozesz swobodnie przez odme oddychac. odma to nie zawór jedno kierunkowy.

ad.2 sprwdz najpierw czy w ogole jest zapieczona - skoro podłaczyłes podcisnienie na krótko omijając N75 to na zapalonym silniku łącz i rozłacz przewody podnisnienia patrząc na ruch sztangi regulatora podcisnieniowego VNT turbiny - mozesz tez od spodu swobodnie dojsc do ramienia VNT i spr swobodnosc pracy jesly wykonuje gładki luz z delikatnym "dzwonieniem-ocieraniem" to VNt jest w porządku a jesli bardzo ciezko pracuje i czuc pod palcem jakby gdzies cos sie haczyło - VNT do czyszczenia. - jesli chcesz porządnie turbo wyczyscic - to musisz je wymontowac,rozmontowac spalinową czesc turbiny i wyczyscic porządnie kiere. ja w chemie nie wierze - widziałe jak wyglada wyzarty pierscien z płatwami VNT po chemicznym czyszczeniu.

ad.3 - podejrzewam nie prawidłowe finkcjonowanie zaworu EGR...

Opublikowano

Jezeli chodzi o odmę na pokrywie zaworów to jest tam mała dziurka na samej górze, po podpięciu podciśnienia pod pokrywę zaworów z tej dziurki zapierdziela powietrze i syczy, tak jakby membrana była dziurawa.... po wypieciu podcisnienia z pokrywy nic z tamtąd się nie wydobywa tzn nie syczy i nie leci powietrze ....

Jeżeli chodzi o zapieczoną turbine to jutro jeszcze lukne tak jak mówisz.... odpale silnik i będe podpinał i odpinał podcisnienie i zobaczymy ....

Co do kopcenia to auto nie kopciło dopiero jak podcinienie ożyło to momentalnie auto kopci na bialo i na postoju i w trakcie jazdy... ale mówie teraz silniczek pracuje jak ta lala, tak bardziej miękko i ciagnie ladnie od samego dołu ....

Ogólnie po zrobieniu tego podcisnienia i diagnostyce powiedzieli ze do wymiany pokrywa zaworów i turbina do czyszczenie bo geometria jest zapieczona...

---------- Post dopisany 04-07-2014 at 15:53 ---------- Poprzedni post napisany 03-07-2014 at 21:49 ----------

Ok.... mam cos nowego.....

powietrze syczy jak jest podpiete podcisnienie do turbiny jak odpinam z gruchy podcisnienie i zatykam wezyk palcem to nic nie syczy....

Ciegno widac pracuje jak podpinam i odpinam podcisnienie... ok 1cm moze wiecej ciegno chodzi....

Rozrobiłem wody z mydłem i zaczelem psikac i zauwazyłem ze jak turbina jest podpieta to bobia sie banki/piana w miejscu skrecania turbiny....

Piana/banki robia sie tez w miejscu przykrecania rurki od egr-a do kolektowa przy turbinie ...

Co teraz? Gdzie jeszcze moze syczec z turbiny? Wnioskuje ze jak z niej gdzies syczy to jest nieszczelnosc i przez lewe powietrze auto dymi ....

---------- Post dopisany at 16:36 ---------- Poprzedni post napisany at 15:53 ----------

Ok.... jeszcze jedno spostrzeżenie ..... Chyba a raczej napewno syczy z egeru lub chłodniczki spalin bo i spaliny lekkie sa pod maska ....

Czy moge egra zaslepic w nastepujacy sposob.... drobic 2 blaszki z blachy 1mm i jedna załozyc na skreceniu rurki od chlodniczki spalin przy kolektorze wydechowym a druga zaraz przy przepustnicy ew zaraz na wyjscu z chlodniczki saplin aby w ogole nie przechodziły przez nia spaliny? no i podcisnienie normalnie zostawic na gruszce od egru?

Opublikowano

a ty masz DPFa na pokładzie.?

a ustami zassaj gruszke turbiny i jak sztanga pójdzie do gory jezykiem zatkaj i patrz czy trzyma podciagniecie czy mimo zatkania opada- jesli opada - gruszka jest nieszczelna. 1cm to dobrze powinno byc.

baniki na którym łaczeniu sie robią? po stronie wydechowej czy kompresyjnej? po str wydechowej nie ma zadnego oringu a po stronie kompresyjnej łaczenie "muszli"z głównym korpusem jest duży oring gumowy

jesli po stronie wydechowej spaliny wala to cos jest z wydechem nie tak - przypchany wydech i nadmiar spalin wywala bokami...

co do rury egru - rurka chłodniczki pekła przy piaście na łaczeniu kolektorem czy spaliny sypia spod uszczelki - sprawdź dokrecenie srub chłodniczki do wspornika i do głowicy - lubia sie same luzowac a czasami nawet wypadaja co powoduje drgania chłodniczki i łamia sie własnie te rury spalinowe układu EGR. u siebie to przerabiałem.

jesli masz DPF na pokładzie to nie bardzo całkowicie zaslepiac układ EGR bedzie ci kontrolke silnika wyrzucac. chyba ze zaslepka z otworem fi 8mm na środku. po za tym DPF bedzie cie bardziej sadził .

najczesciej zaslepia sie układ EGRu przy samym EGRze

o jakim ty podcisnieniu EGRa mówisz 2.0 nie maja podcisnieniowego EGRu tylko elektroniczny.

Opublikowano

Wiec tak zaslepiłem chlodniczkę spalin dorobiłem 2 zaslepki jedną dałem zaraz na kolektorze wydechowym a druga zaraz za chłodniczka, syczenie zrobiło się jakby mniejsze ale nadal kopci.... Na chlodniczce robiły się bomble w zaznaczonych miejscach... Co do podcisnienia egru to chodziło mi o ta małą gruszkę na chlodniczce.

IMAG0554fffff.jpg

Jeżeli chodzi o turbinę to bąbluje od strony wydechowej jak na foto, próbowałem założyć węzyk na gruchę od turbiny i zaciagac powietrze ustami i ciegno chodzi ale nie mam az na tyle sily zeby chodziło to tak jak na podcisnieniach z auta.

Nie mam juz wizji. Myslałem juz zeby kupic zestaw naprawczy turbiny tzn wszystkie uszczelki i srubki i wyjac ja i poskrecac na nowych uszczelkach moze gdzies jest cos zle skrecone i sa przedmuchy... Nie mam pojecia, do mechanikow jak podjezdzam i mowie to slysze tylko mlaskanie i zadnych konkretow i prosze podjechac za tydzien poszukamy, same barany jakies ....

Wiem że jak odepne podcisnienie od gruszki z turbiny to przestaje syczec i auto nie kopci ... Nen syk słychac ewidentnie z okolic turbiny, jak wchodziłem pod auto to słabiej słychac syczenie, jest to slyszalne od gory silnika od strony turbiny.

IMAG0555.jpg

Jezeli chodzi o DPF-a to nie miałem go fabrycznie, był chyba tylko katalizator który zostal wyciety przez poprzedniego własciciela. Cały układ wydwchowy można powiedziec ze jest przelotowy prócz tłumikow koncowych. Mam tylko tlumiki koncowe.

Opublikowano

Chyba ze chlodniczka peknieta i plyn chlodzacy dostaje sie do kanalu spalin gdzie trafa do cylindrow przez egr ,tam sie spala przez cń dymi na siwo. Zaslem calkowicie recylkulacje i polocz ze soba weze wodne i testuj.

Opublikowano

jezeli chodzi o chlodniczke spalin to czesc z plynem jest jak najbardziej ok.... zreszta tak jak pisalem dalem 2 zaslepki wiec nawet jakby juz plyn uciekal w chlodniczce to nie ma opcji aby dostal sie do ukladu dolotowego.....

W czwartek oddaje auto do mechanika i beda szukac... bo ja juz nie mam wizji....

Mam tylko jeszcze jedno pytanko czy taka chlodniczka jak w linku bedzie pasowała do mojego BRE? Ja mam taka jak na fotce co wrzuciłem, z moich obserwacji wynika ze rozni sie jedynie kruccem od plynu chlodzacego, u mnie jest zagiety a na tej w linku jest posty.

AUDI A4 8K 2.0 TDI RECYRKULATOR SPALIN 03L131512AH (4317266424) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Opublikowano

co do chłodniczki to nie mam pojecia czy bedzie pasowac bo to jest chyba od silnika na CR. pojexdzij narazie z odpietą chłodniczką poobserwuj.

Opublikowano

Po objawach opisanych przez Ciebie, przyjżałbym się prowadnicom zaworowym i ich uszczelniaczom, bo wygląda na to że powietrze z dolotu i spaliny z wydechu sadzą do komory korbowej silnika :naughty:

Do sprawdzenia też odma, bo może nie nadąża z odpowietrzaniem skrzyni korbowej :eusathink:

Opublikowano

Dzis oddałem auto do mechanika.... zobaczymy czy cos znajdzie.....

Na chwile obecna dowiedziałem sie że dodatkowy przewod + od aku co jest pod maska na kielichu jest strasznie goracy ze mozna sie poparzyc ....

---------- Post dopisany at 17:49 ---------- Poprzedni post napisany at 16:16 ----------

Ok..odebrałem auto... Diagnoza rozje...turbina.... Po odkreceniu wydechu z turbiny wali olejem, nawet jak minimalnie popuscił sruby na turbinie od wydechu to widac jak wali olejem, momentalnie sie poci ... Powiedzieli mi ze uszczelnienia wywalone dlatego syczy i kopci ...

Opublikowano

Takie objawy będziesz miał też przy niedrożnej odmie :whistling:

Sprawdzałeś luzy na wirniku turba ?

Opublikowano

Pokrywe zaworów z odmą mi sprawdzał. Powiedział że pokrywa jest ok, bo by zasysało korek czy jakos tak do tego pokazywał mi że przy odkręconym korku oleju tez wali olejem do wydechu, do tego jak zgasze auto to jeszcze przez chwile słychaj jakby ocieranie tej turbiny ...

Ide zaraz wymontować turbine i zobacze na stole co i jak i najwyzej jutro zawioze gdzies do regeneracji ....

Opublikowano

Jak wciągniesz turbo to sprawdź czy nie ma oleju w kolektorze wydechowym, jak nie ma to turbina przepuszcza oleum :whistling:

Opublikowano

Wymontowałem .... Jak na pierwszy raz godzina z haczykiem i z piwkiem mi zeszła...

Co do turbiny to faktycznie masakra, wirnik ma luz na boki az jest przytarty w 3 miejscach korpus, mowa o stronie od dolotu.

Wirnik od strony wydechu jakby w jednym miejscu tylko sadze jakby przytarł, jezeli chodzi o olej to w turbinie jakby było tłusto, od strony wdechu tez jakby sadza była tłusta...

Teraz pytanie czy dawać w mojej okolicy do regeneracji, koszt ok 700zł czy zamówić regenerowana z allegro koszt tez ok 700zł, tylko że chyba w przypadku tej z allegro to chyba moja turbina zostaje nie jest na wymiane albo się mylę...

---------- Post dopisany at 21:17 ---------- Poprzedni post napisany at 20:29 ----------

Ok.... pare min temu oddalem znajomemu turbine do regeneracji.... Może jutro już bedzie zrobiona.. :)

Powiedzcie mi jeszcze jaki przewód olejowy odprowadzający kupic, chodzi mi o ten pleciony co idzie do turbo do bloku, bo zauwazylem ze u mnie jakby była spłaszczona plecionka, wiec moze nie mial odprowadzenia .....

---------- Post dopisany 11-07-2014 at 16:34 ---------- Poprzedni post napisany 10-07-2014 at 21:17 ----------

Dziś dostałem cynk co do turbiny... Na wieczór mam ją już mieć i gosciu powiedział że widac ze była regenerowana ale na odpier.. się bo widnik widać ze nie był wyważony, i jakiś olej syfiasty mam ...

Co do przewodu plecionego odprowadzajacego olej z turbiny to mam problem z dostaniem na szybkiego wiec powiedzcie mi czy mogę wyciąć plecionkę i założyć przewód gumowy olejowy do wysokich temp. i skrecic obejami na rurce ?

---------- Post dopisany at 21:36 ---------- Poprzedni post napisany at 16:34 ----------

Ok.... turbina odebrana po regeneracji ....

Z mojej turbiny został tylko korpus reszta wymieniona na nowe, stare manele oddali..;)

Powiedziali mi że jak zamontuje turbine to zebym krecił silnikiem troszke czasu ale tak aby auto nie odpalilo, aby doszlo smarowanie do turbiny... Jak to zrobic aby krecic i zeby nie odpalilo?

Opublikowano

odepnij zasilanie od PD

Opublikowano

Zasilanie paliwa czy tą duża okrągłą wtyczkę z głowicy od elektroniki?

Opublikowano
Zasilanie paliwa czy tą duża okrągłą wtyczkę z głowicy od elektroniki?
wtyczke :wink:
Opublikowano

Aha.. i nic sie nie wydarzy? Jakieś błędy wywali?

Opublikowano

Błędy przerw na pompkach się zapiszą, skasujesz je sobie jak podepniesz kiedyś pod kompa :decayed:

Opublikowano

aaaa.. jak tylko błedy to nie ma tragedii ;)

Chodziło mi czy mechanicznie cos może sie stac ... ?

---------- Post dopisany at 19:59 ---------- Poprzedni post napisany at 13:13 ----------

Oki.. turbina założona auto jezdzi i nie kopci :D moze minimalne cos poleci z wydechu ale chyba musi sie przepalic wszystko....

Mam tylko dziwne wrazenie ze jak gasze silnik to slychac takie głuche łuuuuu....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...