Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z centralnym zamkiem.


sebi159

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam spory problem z dostaniem sie do auta. Audi stało w garaży z odłączonym akumulatorem, po podłączeniu aku uzbroił się alarm zamykając auto i szyby. Teraz mam problem bo z kluczyka nie idzie go otworzyć a pilot nie działa, drzwi kierowcy są w połowie zamknięte da się je odchylić ale tylko tyle. Dodam jeszcze, że maske zostawiłem otworzoną jakby to coś pomogło. Liczę że obejdzie się bez wybijania szyby. Jak ktoś miał podobny problem na forum, to proszę o link bo jestem nowy i nie znalazłem tego nigdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odchyl drzwi pasazera tak by wlozyc gruby drut o dlugosci siegajacej drzwi kierowcy. na drzwiach kierowcy nacisnij przycisk centralnego zamka, jesli sam sie zamknal bez uzbrajania z pilota moze otworzy sie ale nie obiecuje. a co z bagaznikiem?? nie da sie do niego dostac? mechanicznie kluczyk w bagazniku tez nie moze sie przekrecic?? gdy to zawiedzie to do bagaznika mozna jeszcze dostac sie sciagajac tablice i nacinajac dremelka otwor pod tablica - tam jest ciegno do zamka. pozniej podac impuls na pompke. ale chyba tanszym rozwiazaniem jest wybicie szyby drzwiowej, na szrocie mozna kupic za pare groszy.

a moze na podszybiu dostac sie do sterownika silnika, odszukac we wtyczkach linie K i L i podlaczyc na krotko VAGa i sprobowac zakodowac pilota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że drzwi pasażera nie otworze, od kierowcy są tak jakby niedomknięte bo jest szczelina. Jednak mało możliwe jest aby drutem tam coś zdziałać. Bagażnika nie da się otworzyć z kluczyka nie przekręca sie wogóle, jedynie z tym cięgnem od zamka moge zobaczyć co się da zrobić. Kabla do VAG,a nie mam, więc koszt podobny do kupna nowej szyby. Po podpięciu aku słychać centralny zamek jak coś robi i po chwili wyje alarm. Chciałbym to zrobić jak najmniejszym kosztem, więc wymiana szyby to ostateczność. A nie dałoby się jakoś tych drzwi w tej pozycji otworzyć? Da się nimi ruszać, czyli nie są zamknięte na amen. Niestety jest to alarm dokładany i nie widać gdzie jest schowany pod maską, ale czy jest możliwość odpięcia go?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

syrenka jest przewaznie montowana pod maska, jesli wyje po podlaczeniu akumulatora wiec prawdopodobne jest ona bez wlasnego zasilania i wystarczyloby zlokalizowac ja i odciac kabel od niej to przestanie wyc, bedzie pole manewru do dalszej zabawy przy zamku. z drzwiami pasazera chodzilo mi o to by je delikatnie odsunac u gory tzn ramka szyby a dach lub slupek srodkowy i przez to odsuniete takie na sile (mozna wlozyc drewniany klin) wlozyc drut do drzwi kierowcy, szarpnac za klamke wewnetrzna lub nacisnac przycisk od centralnego zamka ktory znajduje sie obok malego glosniczka. jak dostaniesz sie do wnetrza auta do mozesz sciagnac oslone nad nogami kierowcy lub podnozek obok sprzegla i tam na 90% bedzie centralka od alarmu, znajdziesz po dokladanych wiazkach kabli. ta opcja z drzwiami pasazera jest jak dla mnie priorytetem, od tego sam osobiscie bym zaczal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ja mam przedlifta z początku produkcji bez guzika od centralnego, spróbuje dzisiaj przez te drzwi do klamki wewnętrznej sięgnąc. Po odpaleniu samochodu też sam się zamyka, otworzyć go można była pociągając tą klamke dwa razy, więc może sie uda. A jak nie to wybije tą nieszczęsną szybe, bo to chyba tak jak piszesz będzie najmniejszy koszt. Da się ją wymienić samodzielnie, czy potrzebny będzie serwis? I odrazu pierwsza rzecz po otworzeczniu to wywalenie tego alarmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana szyby to dla osoby ktora zna sie na rzeczy to pol godziny roboty z lykiem piwa podczas pracy. jesli ten alarm tak swiruje to trzeba go wywalic, pamietaj ze pewnie zabezpiecza obowy typu pompa paliwa, rozrusznik zaplon, to trzeba pomostkowac by auto odpalalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bagażnika też nie możesz otworzyć?

Wystarczy dostać się do pompki i dmuchnąć powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak zamówiłem już szybe, jednak obeszło się bez jej wybijania. Samochód udało się otworzyć za pomocą drucika oraz pentli sznurka na nim, pociągając za klamke od wewnątrz. Drzwi się otworzyły, bagażnik jest ciągle zamknięty kluczyka nie da się przekręcić, wygląda jakby centralny jednak nie odblokował tego. Jest dalej problem z alarmem bo nie pomogło wsadzenie kluczyka do stacyjki, po podpięciu akumulatora po pewnym czasie alarm dalej zaczyna wyć. Jedyne zasilanie jakie jest widoczne to podświetlenie panelu klimatronika i przycisku od świateł awaryjnych, na liczniku nic się nie wyświetla nawet w pozycji zapłonu, dopiero po załączeniu alarmu kontrolki od awaryjnych się świecą. Auto kręci silnikiem nawet jak alarm wyje jednak nie wydaje mi się aby chciał odpalić. Znalazłem pozostałości po pilotach, niebieska dioda od alarmu po podpięciu aku świeci się ciągle, po naciśnięciu guzika na pilocie lampka zablika jednak alarm i tak po chwili wyje. Nie wiem jak ta syrenka działa bo jeden kabel od niej nie jest podłączony nigdzie a drugi idzie do środka auta. Co można zrobić w takiej sytuacji nie posiadając vaga, wydając nie potrzebnie pieniądze na szybe. Licze na rozwiązanie bez zbędnych kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozkrecaj pod kierownica, znajdz alrma, musisz go usunac, jest to dodatkowe zabezpieczenie odcinajace zaplon moze i rowniez pompe wody. syrenke dodatkowa calkowicie wytnij, nie patrz na kable i tak wszystko do kosza. Alarm wytnij, blokady ktore on zalacza musisz zmostkowac. do bagaznika mozesz wejsc od strony tylnych siedzen poloz je i wsyn sie do srodka, sciagnij tapicerke poszycia tylnej klapy i dostaniesz sie do zamka, tam pociagniesz za dzwignie i otworzysz bagaznik, pozniej naprawisz zamek w bagazniku, wyczyscisz go wkladke itd- zacznie chodzic. To samo zrobisz z zamkiem w drzwiach kierowcy, wyciagniesz przeczyscisz i powinien zaczac dzialac centralny z kluczyka. Ewentualnie dolozysz centralke z dodatkowym pilotem jako breloczek taka: otworz zamknij za okolo 80 zl. Ona rowniez obsluguje domykanie szyb. Montaz trakiej centralki jest na forum. P

---------- Post dopisany at 14:35 ---------- Poprzedni post napisany at 06:33 ----------

hmm, tak mysle, co do bagaznika to mozna jeszcze by bylo zobaczyc podajac mase na kable sterujace zamkiem centralnym znajdujace sie w dolnym slupku obok podnozka pedalu sprzegla. Kolory kabli: szaro bialy i brazowo szary. Moze po podaniu impulsow wszystkie zamki otworza sie i rowniez bagaznik sie otworzy bez kombinowania i rozbierania tylnego zamka w klapie.

Opis montazu centralki i opis kabli podaje w linku z elektrody: Montaż centraki pilota z domykaniem szyb do oryginalnego zamka w Audi A4 B5 98r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po powrocie z pracy, nie miałem za bardzo czasu się tym zająć. Ale o dziwo zapłon się pojawił, bez rozbierjania alarmu. Z tego co zobaczyłem to od syrenki idą 3 kable żółty, który wchodzi w wiązke z lewej strony przy drzwiach oraz miedziany i srebrny, jeden idzie w strone nadkola rozdzielając się na dwa kabelki a drugi gdzieś w strone podszybia może konsoli. Zdjąłem plastiki pod kierownicą jednak centralki nie ma tutaj, kable są dobrze schowane. Trzeba byłoby rozbierać konsole i iśc wzdłuż kabla od diody alarmu. Czy odcinając tą głupią syrenke, to gdy włącze zasilanie to nie spali mi żadnego bezpiecznika czy czegoś innego? I czy masa podana na kable sterujące centralnym musi być ze specjalnego źródła? Jutro będzie więcej czasu to się tym zajme, dziękuje za porady może uda się to jakoś zrobić oraz sorki za takie banalne pytania ale nie bawiłem się nigdy elektryką zbytnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mase bierzesz z jakiejs srubki, za tym dolnym slupkiem jest sruba z oryginalnymi masami. najlepiej mase podawac za posrednictwem jakiejs kontrolki zarowkowej. Dla bezpieczenstwa zeby nic sie nie stalo z zasilaniem alarmu mozesz delikatbnie odcinac kazdy kabelek po kolei z tej syrenki. Alarm moze byc rowniez schowany w puszce od komputera silnika- znajduje sie ona na podszybiu. Moze rowniez byc schowany pod podnozkiem obok pedalu sprzegla. szukaj kabli ktore sa dolaczone do ori kostek na tym dolnym slupku. tam sa sygnaly od centralnego zamka, krancowki drzwi i kierunkowskazy. Te doidatkowe kable doprowadza Cie do alarmu. jak go znajdziesz to podaj jego nazwe. Bedziemy szukac jakie obwody moze blokowac i ktore kable bedziesz musial mostkowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakryłem syrenke tak że jej prawie wcale nie słychać, mam teraz większe pole do manewru. Alarm da się wyłączyć z pilota, na którym mam jeden guzik nie wiadomo tak naprawde od czego. Alarm nie zamyka już samochodu, po przekręceniu kluczyka do jakiejkolwiek pozycji zaczyna wyć alarm, jakby samochód nie rozpoznawał kluczyka. Mam pilot od ori centralnego, po naciśnięciu guzików błyka dioda od alarmu ale go nie wyłącza. Centralny teraz nie reaguje na nic, bagażnik otwiera się od środka, jednak po zamknieciu dalej się blokuje. Czuje że następnym właścicielem będzie auto kasacja, jeżeli sprawy będą toczyć się jak dotychczas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten jeden pilot moze byc tylko do aktywacji alarmu ktory rozlacza obwody w samochodzie a nie steruje centralnym zamkiem. jak mozesz to wstaw foto tego pilota i swojego kluczyka z tym ori centralnym zamkiem. moim zdaniem trzeba szukac tego dodatkowego alarmu, wyrzucic go i dalej bawic sie z ori centralnym zamkime. kiedys ten alarm i centralny zamek dzialal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alarm działał dość długi okres, ale od kiedy zaczął wariować nie używałem go tylko zamykałem auto kluczykiem. A z ori centralnego to ja korzystałem w 2007 roku i przy okazji znalazłem ten pilot ostatnio, nawet nie wiem czy ten pilot jest ori no ale sterował samym centralnym. Teraz alarm nie zamyka już samochodu ani szyb przy zamkniętych drzwiach. Jutro postaram się wrzucić zdjęcie pilotów i coś jeszcze pokombinuje z tym. A jak nie to rozbiore wszystkie plastiki i dobiore się do tej centralki, bo i tak już mnie ten alarm irytował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z filmow ktore mi podeslales to powiedz mi co to jest za pilot ktory trzymasz w reku, tzn sama elektronika ktora powoduje zapalanie diody alarmu? prawdopodobnie jest to pilot od dolozonego centralnego zamka wraz z alarmem.

czy twoj kluczyk wyglada tak?

kluczyk_audi_a3_a4_a6.jpg

jak tak to jest kluczyk bez sterowania centralnym tylko ma wlozona mala zaroweczke ktora pozwala przyswiecic sobie w nocy wkladke zamka tak by nie rysowac.

widze ze centralny nie dziala z kluczyka (uszkodzona prawdopodonie wkladka lub tyl wkladki sterujacy zamkiem), tak wiec nie powoduje zamkniecia pozostalych drzwi.

alarm zalacza sie gdy domykasz szyby bo jest w stanie czuwania a ty zaklucasz jego prace wiec aktywuje sie.

alarm zalacza sie gdy przekrecasz zaplon gdy jest w stanie czuwania i rowniez aktywuje sie i wyje syrena.

alarm po aktywacji odlacza zaplon, nie sa widoczne zadne kontrolki na liczniku- tak wiec auta nie mozna odpalic. czy cos jeszcze rozlacza ciezko stwierdzic.

trzeba dostac sie do alarmu i go wyrzucic tak by autem mozna bylo jezdzic bo ten pilot co masz do alarmu go nie rozbraja, moze sie rozkodowal a moze juz umarl smiercia naturalna.

dolozenie nowej centralki raz z pilotami powinien zalatwic sprawe z otwieraniem auta z pilota. koszt samej centralki z domykaniem szyb to 80-90zl. montaz zamka wraz z usunieciem starego alarmu to okolo 60-100zl.

gdybys dostal sie do starego alarmu mozna by bylo mierzyc kontrolka napiecia na kablach ktore pozniej mozna wykorzystac do sterowania nowej centralki. (staly plus, masa, sygnal zamknij, otworz, kierunkowaskazy, komfort domykanie szyb) nic wiecej nie trzeba.

jak ciezko jest ci ogarnac sprawy elektryczne to lepiej zaprowadz auto to elektryka, zrobi ci to w godzine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alarm udało się jakimś cudem otworzyć pilotem (czytaj. pozostałością po pilocie). A centralny zaczął działać tylko nie tak do końca, zamknąc zamknie cały samochód z kluczyka a otwiera tylko drzwi kierowcy i trzeba pociągnąć klamke wewnętrzną pasażera aby otworzył się cały centralny. Teraz pora wypruć alarm, żeby więcej takich akcji nie było bo jakby się zamknął gdzieś w mieście a nie pod domem to nie wiem co bym zrobił. Napewno teraz do końca nie dam mu się uzbroić jak będe podłączał aku następnym razem. Dziękuje za pomoc bystry, chociaż nie potrzebnie zakupiłem tą szybe ale może kiedyś się jeszcze przyda wrazie czego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...