Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak sygnalizacji spalonej żarówki w B7 i podłączanie instalacji haka "na krótko"


vergon

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pytanie mam...

Wziąłem się za montaż haka holowniczego w B7 2005r, zamontowałem belkę Westfalia i szukając na forum informacji jak podłączyć wiązkę wyczytałem, że musi być moduł haka, bo sygnalizacja spalonych żarówek będzie wywalała błędy.

Dla testów wyjąłem jedną żarówkę mijania i żaden błąd nie wyskoczył. Jak się nie mylę to wyczytałem, że wszystkie B7 miały sprawdzanie żarówek, więc o co tu chodzi?

I w związku z tym mam pytanie o podłączenie wiązki haka, docelowo mam zamiar zrobić to po Bożemu ze sterownikiem i na ori kostkach podłączone do MCE, ale pod koniec lipca jadę z przyczepą kempingową nad morze i czas mnie goni, więc szukam jakiegoś rozwiązania na szybko tylko na ten wyjazd.

Czy jeżeli jak wcześniej pisałem komputer nie sygnalizuje mi spalonej żarówki to mogę podpiąć się przewodami od haka pod lampy z tyłu tak jak to się robiło kiedyś w mniej skomplikowanych samochodach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie możliwe żeby w b7 nie pokazywało błędu spalonych żarówek.... jaki masz model MCE??

jeżeli tak podłączysz jak piszesz to najwyżej będzie wywalać Ci błędy żarówek i obciążysz trochę bardziej przewody prowadzące do tylnych lamp. Ja bym od razu podłączył oryginalny moduł- roboty na kilka godzin ale wiadomo że jest to zrobione tak jak ma być. Plusy będą takie że jak masz PDC to będzie nie aktywny przy cofaniu z przyczepką i powinno Ci pokazywać błędy spalonych/niedziałających żarówek w przyczepce. No i nie będziesz ingerował w oryginalną instalację tylnych lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wywalało, powaga. Pisząc pierwszego posta zapomniałem dodać, że jak robiłem test z wyjęciem żarówki to miałem też wyjęte obie żarówki od oświetlenia tablicy rej. i mimo to bez 3 żarówek zero błędów.

Przełącznik świateł mam z opcją AUTO, mam Coming/Leaving Home, czujnik deszczu i światła, więc po przeczytaniu tematu Bart-s'a o MCE wnioskuję, że mam wersję HIGH.

A czy jest możliwe że da się wyłączyć alarm niezapiętych pasów? Bo poprzedni właściciel coś wspominał, że ktoś mu to odłączał, bo nawet z zapiętymi pasami pikało i go to wkurzało. Może i kontrolę żarówek wyłączyli?

Pewnie że najchętniej zrobiłbym to od razu na module, ale tak jak mówiłem raczej się z tym nie wyrobię, bo nie znalazłem nigdzie na forum kompletnej instrukcji jak zrobić wiązkę do haka, jakie są numery ori kostek do modułu haka, modułu MCE i co gdzie i jak podłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wywalało, powaga. Pisząc pierwszego posta zapomniałem dodać, że jak robiłem test z wyjęciem żarówki to miałem też wyjęte obie żarówki od oświetlenia tablicy rej. i mimo to bez 3 żarówek zero błędów.

Przełącznik świateł mam z opcją AUTO, mam Coming/Leaving Home, czujnik deszczu i światła, więc po przeczytaniu tematu Bart-s'a o MCE wnioskuję, że mam wersję HIGH.

A czy jest możliwe że da się wyłączyć alarm niezapiętych pasów? Bo poprzedni właściciel coś wspominał, że ktoś mu to odłączał, bo nawet z zapiętymi pasami pikało i go to wkurzało. Może i kontrolę żarówek wyłączyli?

Pewnie że najchętniej zrobiłbym to od razu na module, ale tak jak mówiłem raczej się z tym nie wyrobię, bo nie znalazłem nigdzie na forum kompletnej instrukcji jak zrobić wiązkę do haka, jakie są numery ori kostek do modułu haka, modułu MCE i co gdzie i jak podłączyć.

Tak, można wyłączyć ostrzeganie o niezapiętych pasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta wiązka do haka to raptem kilka przewodów więc naprawdę nie jest źle. Poczytaj wątek Barta-S dotyczący MCE tam znajdziesz schemat do b7 i dokładny opis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie przebrnąłem tylko przez kilka stron z ~90 ;)

Tak czy inaczej wątpię żebym się z tym wyrobił przed wyjazdem, więc pytanie czy jak podłączę przewody od gniazda przyczepy analogicznie (lewy kierunek do lewego, stop do stopu itd.) do przewodów w tylnych lampach to będzie to świeciło poprawnie?

Jeżeli nawet miałby wyskoczyć jakiś błąd to niech sobie będzie na ten wyjazd, czujniki też mogą pikać tylko czy nie będą się działy jakieś inne cyrki w stylu palące się bezpieczniki itp.?

---------- Post dopisany 25-07-2014 at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany 21-07-2014 at 21:46 ----------

Tak jak planowałem podpiąłem się pod tylne lampy, masę wziąłem ze śruby w karoserii w bagażniku na lewym nadkolu (dochodzi do niej gruby brązowy przewód) i lampy co prawda świecą, ale mało intensywnie.

Przyczepę podpiąłem do samochodu kumpla, który ma hak i u niego świeciły dużo jaśniej, u mnie dają gdzieś o połowę mniej światła.

Ma ktoś jakiś pomysł czego to wina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a w b7 2006 rok z bixenonem fotochromem i podświetleniem dojścia do domu i wlacznikiem auto można wyłączyć błąd spalonej żarówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a w b7 2006 rok z bixenonem fotochromem i podświetleniem dojścia do domu i wlacznikiem auto można wyłączyć błąd spalonej żarówki?

Kompem tego nie zrobisz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wylaczyc nie dasz rady, mozesz dodac rownolegle rezystor, aby oszukac sterownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...