Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpalaniem


szadziorek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakiegoś czasu mam pewien problem z moją be pinć. Otóż na zimnym silniku ciężko odpala, tzn muszę długo kręcić, a jak odpali to przez 2-3 sekundy chodzi jak traktor (około 400 obr/min). Jak już zacznie równo pracować, to po dodaniu gazu obroty najpierw spadają (czasem nawet zgaśnie) i dopiero się wkręca na obroty. Dopiero jak osiągnie temperaturę około 50 st lub przełączy się na gaz to chodzi tak jak powinien. Pierwsze podejrzenie padło na czujnik temperatury, ale wskazania w VAG'u zgadzają się z tymi z blatu licznika, stąd moje pytanie, czy ecu korzysta z tego samego co czujnika co licznik czy z innego(jeśli tak to gdzie on się znajduje). Czy może są inne przyczyny takiego zachowania silnika?

Drugi problem jest taki, że obrotomierz nie pokazuje prawidłowych obrotów silnika (jest tak odkąd kupiłem auto). Po porównaniu z tymi w VAG'u wychodzi, że im wyższe obroty tym większe jest przekłamanie. Jakieś pomysły? Dodam, że podczas diagnostyki licznika wszystkie wskazówki zachowują się tak jak powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden czujnik temp. Więc to co masz na blacie i w VAG to to samo. Jak masz klimę to ona posiada jeszcze jeden czujnik, zaraz obok tamtego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu, to masz problem z pompą paliwową. Takie są objawy, gdy pompa jest słaba. tym bardziej, że chodzi dobrze na gazie, a na benzynie nie... Druga sprawa, to silnik może mieć słaba kompresję... rozgrzeje sie, kompresja wzrasta i jest ok :)

Ja mam ciekawsze zagadnienie, z którym sobie nie moge poradzić... Audi a 4 b5 1.9 TDI. Stoi w upale, nie odpala, zero reakcji po przekręceniu kluczyka. Jakby nie było rozrusznika. Trochę ochłodzi sie,zapala z opóźnieniem, postoi w cieniu,schłodzi sie całkiem, pali na strzała. Rozrusznik wymieniony, kostka w stacyjce tez... Może ktoś wie, co może być przyczyną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU i zegary korzystają z tego samego czujnika g2/g62 przy czym to co na blacie a w ECU to mogą być dwie zupełnie inne wartości,sprawdz w blokach pomiarowych w silniku co tam jest za temperatura :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym jak prąd dochodzi do rozrusznika i w tym temacie szukał - po kolei, od stacyjki do rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden czujnik temp. Więc to co masz na blacie i w VAG to to samo. Jak masz klimę to ona posiada jeszcze jeden czujnik, zaraz obok tamtego.

z tego co ja wiem ten czujnik ma 2 obwody.....jeden do blatu a 2 do ECU....wic cos tu nie gra

---------- Post dopisany at 12:51 ---------- Poprzedni post napisany at 12:47 ----------

ECU i zegary korzystają z tego samego czujnika g2/g62 przy czym to co na blacie a w ECU to mogą być dwie zupełnie inne wartości,sprawdz w blokach pomiarowych w silniku co tam jest za temperatura :wink:

zgadzam sie w 100%...u mnie obwod czujnika po stronie blatu padl a po stronie ecu jeszcze chodzi...jak wpielem vaga wyswietlalo prawidlowa temp a zegar stal na dnie(zegar sprawny)

a wiec ten 1!!!!!!!!!!!!!!!!!! czujnik ma dwa obwody jeden tablica a drugi ecu....dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden czujnik temp. Więc to co masz na blacie i w VAG to to samo. Jak masz klimę to ona posiada jeszcze jeden czujnik, zaraz obok tamtego.

z tego co ja wiem ten czujnik ma 2 obwody.....jeden do blatu a 2 do ECU....wic cos tu nie gra

Całkiem możliwe. Już teraz nie pamiętam dokładnie. Fizycznie czujnik jest jeden, ale faktycznie może mieć dwa obwody. Tak czy siak można go sprawdzić omomierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

g2/62 ma 4-piny i jest dwu obwodowy na 1000% i jest do sprawdzenia w tym przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden czujnik temp. Więc to co masz na blacie i w VAG to to samo. Jak masz klimę to ona posiada jeszcze jeden czujnik, zaraz obok tamtego.

z tego co ja wiem ten czujnik ma 2 obwody.....jeden do blatu a 2 do ECU....wic cos tu nie gra

Całkiem możliwe. Już teraz nie pamiętam dokładnie. Fizycznie czujnik jest jeden, ale faktycznie może mieć dwa obwody. Tak czy siak można go sprawdzić omomierzem.

owszem mozna...ale moze to nic nie dac bo w roznej temp moze byc i i na pewno bedzie innaczej wskazywal i to jest prawidlowe ale np przy 20 stopniach bedzie wydawal sie byc ok ale juz przy np 30 w gore bedzie mu odwalac takze pomiar omomierzem w lapach nic moze nie dac.....lepiej wsadzic w garnek mierzac temp i mierzyc oba obwody jednoczesnie....wtedy mamy 100% pewnosc....wiem co mowie bo z zawodu jestem elektronikiem...pzdr

---------- Post dopisany at 13:03 ---------- Poprzedni post napisany at 13:00 ----------

g2/62 ma 4-piny i jest dwu obwodowy na 1000% i jest do sprawdzenia w tym przypadku

zgadzam sie.....metode opisalem w wczesniejszym poscie...chyba ze ktos nie wie jak posluzyc sie omomierzem

---------- Post dopisany at 13:26 ---------- Poprzedni post napisany at 13:03 ----------

wogle to jak sie go wyjmuje?bo ja akurat tez mam do wymiany a nie chce polamac krocca za glowica...rozumiem ze to ten z lewej bo mam dwa...zreszta nie chce byc innaczej bo jest 4 pinowy...a i wiela taki kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz od boku zabezpieczenie - wyciągasz je a potem wyciągasz czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz od boku zabezpieczenie - wyciągasz je a potem wyciągasz czujnik.

ok sprawdze to bo przed chwila zamowilem w sklepie takowy za 20 zl...wiec chyba cena banalna i warto wymienic....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko od razu odradzam jakieś czujniki typu topran i inne badziewia. One potrafią oszukiwać już na starcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko od razu odradzam jakieś czujniki typu topran i inne badziewia. One potrafią oszukiwać już na starcie.

chyba da sie to latwo sprawdzic sprawdzajac temp na klimie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzies na necie widzialem jakie charakterystyki powinny byc na obu odwodach tego czujnika. problem jest taki ze na obwodzie 1 jest inna krzywa niz na 2gim. mi juz obwod do zegarow padl 2 razy w ciagu 2 miesiecy, na szczescie od ponad roku cisza:decayed: ciekawe jest to ze najczesciej pada wlasnie ten od zegarow, moje podejrzenie jest takie, ze sa tak na prawde 2 typy tych czujnikow do roznych silnikow - trzeba kupic odpowiedni, bo ten zly bedzie padal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zamienników g2/62 to różnie bywa,ja założyłem toprana i śmiga prawidłowo półtora roku a wcześniej kupiłem ori za ponad stówkę i go oddałem i nie tylko ja miałem problem z ori bo wyszły wtedy wadliwe :facepalm:

przed wyjęciem czuja upuść ciśnienie z układu i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jak sprawdzalem temperatury w VAG'u to zgadzaly sie z tymi z blatu, wiec czujnik chyba bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jak sprawdzalem temperatury w VAG'u to zgadzaly sie z tymi z blatu, wiec czujnik chyba bedzie ok.

wiec jest ok

---------- Post dopisany at 17:37 ---------- Poprzedni post napisany at 17:19 ----------

hmmm jak masz mozliwosc awaryjnego odpalenia z gazu to tak zrob...zobacz czy na zimny...najlepiej w nocy kiedy temp spada ...odpal i zobacz co sie bedzie dzialo..jak bedzie chodzil normalnie(wiadomo puki zimny parownik to moze lekko innaczej silnik pracowac ale mimo to powinien normalnie sie krecic reagujac na pedal gazu) to znaczy ze jest problem z ukladem paliwowym PB......jak masz DIEGO G3 to wystarczy na zapolonie wylaczyc sekwe potem wcisnac i przytryzmac klawisz tak dlugo az uslyszysz otwracie zaworka w butli(okolo 10s)...a jak masz staga 200 czy 300 to hycba takiej opcji nie ma.....generalnie DIEGO ma do 50 takich awaryjnych odpalen potem ta opcja jest blokowana i trzeba ta ilosc zresetowac do 0 dopiero po kablu...ja mam taka opcje w swoim KME i uwazam ze to swietna sprawa bo potrafi tak dupe uratowac ze szok bo juz nie bede wymienial kiedy sie moze zdazyc ze awaryjen odpalenie z gazu moze byc konieczne..pzdr

---------- Post dopisany at 18:16 ---------- Poprzedni post napisany at 17:37 ----------

co do zamienników g2/62 to różnie bywa,ja założyłem toprana i śmiga prawidłowo półtora roku a wcześniej kupiłem ori za ponad stówkę i go oddałem i nie tylko ja miałem problem z ori bo wyszły wtedy wadliwe :facepalm:

przed wyjęciem czuja upuść ciśnienie z układu i po kłopocie.

sam tez wlasnie wymienilem ten czujnik i jest juz dobrze a kosztowal mnie 20 zl bo po znajomosci w sklepie...zgadzam sie uwazac trzeba kiedy goracy..ja se paluchy poparzylem ....nawet fajne uczucie:D:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...