K4RW4S Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Witam. Mam problem z moim ADR 97r. Problem mam z odpalaniem silnika bez względu na temperaturę. Problem ma dwa oblicza. Przy odpalaniu silnik zapali ale telepie go na 200-300rpm i zgasnie po 2-3 sekundach a potem ciężko go zapalić bo trzeba go chechłać przez dłuższy czas ale zapali w końcu. A druga sytuacja jest że silnik zapali(aczkolwiek też dłużej trzeba kręcić) ale nierówno chodzi przez kilkanaście sekund. Potem praca sie stabilizuje. Czasami auto zapala normalnie. Dodatkowo nie tylko ja wyczułem że auto ma wahania mocy. Jednego dnia idzie jak szalony a drugiego muli strasznie. Auto sie rozbuja do maksymalnej prędkości ale nie ma takiej werwy jak dnia kiedy wszystko działa i auto śmiga. Co prawda na aucie fele 18 z oponą 225 ale nie zmienia to faktu że są dni, że auto rwie od dołu jak szatan. Spalanie wg FIS na trasie do 100km/h 6,2 a miasto 11,4. Według tankowań, FIS zawyża o jakieś 3-4 procent czyli granica błędu pomiarowego. Z analizy spalin wyszło że silnik jest w dobrej kondycji i nie ma chwiejności w doborze mieszanki paliwo-powietrze. Na Vagu zero błędów. W silniku zmieniona cała odma bo jak to w tym silniku popękała. Czyli powietrznie silnik uporządkowany. Zmienione świece(wg autodaty) i wszystkie filtry. Nowy termostat plus nowy płyn. Założona nowa ori sonda BOSCH. Nie wiem jakie silnik powinien mieć wartości mierzalne odpowiednie na wolnych obrotach. Niestety nie mam orginalnego vaga żeby zrobić logi dynamiczne lub statyczne. Ma ktoś jakiś pomysł? PS: czy zmienne fazy rozrządu mają wpływ na wahania mocy? Jeśli tak to jak to sprawdzić? Może czujnik Halla. Może regulator cisnienia paliwa na listwie...nie mam pomysłów... Jestem w kropce. Zbliża sie rozrząd a tu takie jaja z mocą. Mam do kupienia całe 2.8 APR z wszystki potrzebnym do swapa - sanki, pas przedni, wydech, skrzynia, polosie...słowem wszystko za 1600zł...
Labiel Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Wymieniałeś filtry łącznie z filtrem paliwa? Na początku szukałbym w dwóch kierunkach - albo brak paliwa (pompa do sprawdzenia, wtryski itp) albo brak zapłonu (czyli świece i ogólnie cały układ WN aż do ECU). Jak kręcisz a nie chce odpalić to czuć pb z wydechu? Możesz też pokręcić chwilę i zobaczyć na świece, czy będą mokre. To by wskazywało na problemy z zapłonem (przyczyn może być wiele). Jak świece będą suche, będziesz kręcił a z wydechu nie będzie czuć pb to może świadczyć o problemach z układ zasilania (zasyfiony silnik, pompa paliwa nie doła, przekaźnik pompy, za małe ciśnienie w pompie, wtryski nie otwierają, bądź leją itp) To takie garażowe sprawdzanie.
K4RW4S Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Opublikowano 29 Lipca 2014 Tak filtr paliwa wymieniony. Dzięki za odpowiedź ale to wróżenie z fusów:wink: Na poczatek chyba sprawdze ciśnienie w listwie...
ardian6 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 I jak kolego. Doszedłeś co to?? Możesz go podłączyć do Vag?? Mam podobne objawy. Nie mam czasu niestety, żeby podłączyć go do kompa ale podejrzewam przepustnice.
K4RW4S Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Na kompie zero błędów. Ja niestety cały czas delegacje i sam szukam po forach bo ciężko z czasem zeby samemu sie zabrać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się