Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysokie obroty, szarpanie , nie odpala


DanekPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kilka dni temu przy odpaleniu silnika obroty w okolicach 1300 rpm na biegu jałowym ( automat ) po wrzuceniu biegu i zwolnieniu hamulca auto tak jak by sie wyrywa a nie rusza płynnie, po przejechaniu ok 13 km w miescie temperatura oliwy prawie 120 stopni, temperatura wody stoi na 90 stopni. podczas jazdy auto a w zasadzie skrzynia nie wie czy zwiekszyc bieg czy zmniejszyc. myslalem ze problem w skrzyni ale kilka różnych vagów nie widzi błędów. Co do VAGa łączy sie ze wszystkim ( ABS, klima, skrzynia itd ) a nie łączy się ze sterownikiem silnika ( Engine ) dodatkowo od momentu wystąpienia tych objawów z szarpaniem auta i podwyższonymi obrotami ma problem z odpaleniem :

Robie 13km , parkuje pod żłobkiem dziecka na 5 minut, wsiadam odpalam dojezdzam do domu, schodze po ok 2,5h z kompem do auta i juz nie odpala, kreci kreci i nic. odpinam minus akumulatora na 3 minuty podłączam i auto odpala bez problemu. dojezdzam do pracy mija 8h wsiadam odpalam dojezdzam do domu rano znow nie odpala. Śmierdzi mi to uszkodzonym komputerem i pieron wie czy przypadkiem nie wydmuchało UPG. Co wy na to Panowie i Panie.

aa średnie spalanie urosło z 12,7 litra na prawie 20 L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer silnika do wymiany, chodzi oczywiście o sterownik ECU


już był taki temat, wiem bo szukałem dużo inf na temat szarpań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie nie koniecznie ECU moze byc vag tez nie wykaze wszystkiego czujnik walu moze tez byc j**niety . zadzwon do waskivw nr ma pod swoim profilem moze Ci pomoze cos wiecej ja niestety nie moge zagermanica jestem


a sprawdz moze jeszcze styki przy kompie . a w ogole uzupelnij profil bo nie wiemy co za auto masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak po przenosinach i zmianie layoutu forum wszystko znikneło.

a4 b5 avant ośka 96r benzyna 2.6 ABC w automacie.

nasrazie auto dałem gosciom do diagnozy ale obstawiam sterownik ecu bo vag sie z tym modulem nie laczyl i auto nie odpalalo a jak zdjalem kleme i podlaczylerm poonownie to i auto gada i vag sie łączy ale obroty 1300 i przy ruszaniu wyrywa do przodu. moze tez sie cos przepustnicy porobilo. szukalem na forum i bylo kilka podobnych tematów zwłaszcza z problemem z odpalaniem i po resecie kompa bylo ok ale o szarpaniu nie doczytalem - obstawiam ze szarpanie moze byc spowodowane wysokimi obrotami. na mysl przychodzi mi jeszcze przepustnica :/ ale przepuistnica raczej nie ma jak zawiesic fizycznie ECU . styków nie sprawdziłem bo zeby ecu wyciagnac musze podszybie zwalic a przez ostatnie miesiączki pogodowe ;) pod chmurką było ciężko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ecu wyjmuje bez zdjecia podszybia w podszybiu masz otwor jeden na srube klucz nr 8 mala nasadka grzechotka i do dziela sprawdz szczelnosc kolektora ssacego i wymien wezyk podcisnien najtansze i latwe w wymianie .przepustnice i krokowke wyczysc i sprawdz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstepna diagnoza brzmi przepustnica. elektronika w niej wszczepiona ma jakies zwarcie. samochód nie odpalał dopiero po zdjęciu klem ponieważ sterownik ecu nałapał błędów i go blokowało. zobaczymy, dziś lub w poniedziałek ma być przepustnica na wymiane wiec zdam relacje.

PS - przepustnice mam elektroniczna bez silnika krokowego.

Edytowane przez DanekPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na info od mechanika. ostatnio sam sobie wymienialem przepustnice ale teraz gosc mi robi przeguby to za przepustnice z gwarancja i montażem u niego wyjdzie mi ok 180 zl do przegubów . także bedzie mi robił mechanik. ciekaw jestem czy pomoże


po wymianie przepustnicy szarpanie i wysokie obroty ustały samochód zachowuje się normalnie o ile można tak napisać.

Następny dzień po usunięciu usterek i sprawdzeniu auta, rano, silnik zimny, auto nie pali. podłaczenie vaga = nie idzie się połączyć z ECU. zdjęcie klemy, założenie po 2 min, auto odpala od kopa a vag widzi ecu, znów jazda, kolejny dzień rano, auto nie odpala znów brak komunikacji z kompem. Dziś elektryk ma zbadać sytuacje - klema nie była zdejmowana żeby ułatwić znalezienie zwarcia lub innych pierdół.

ECU było wyjmowane i sprawdzone "na stole" wychodzi na to że jest sprawne i wina leży "gdzieś w kabelkach"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko powiedz czemu jak zdejmiesz kleme to auto odpala od strzala?? Ja ci juz pisalem ze to ecu, nie mozesz podmienic. Albo kupic na alledrogo czasami idzie kupic za 50 zl

A i ja bym w takiej sytuacji nie sluchal mechaniora ze ecu jest dobre i wogole bo w wiekszosci przypadkac chca tylko pozbyc sie nachalnego klienta. Ja tez kurde tyle asu usterki szukalem i znalazlem ale to po kilkusetgodz spedzonych na necie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sony_dark problem polega na tym że ten komputer który ja mam na allegro praktycznie nie wystepuje z tym oznaczeniem a jak juz znalazłem to 600 zł :/

też się różnych rzeczy naczytałem na ten temat i zdania są podzielone . Mechanikowi ufam bo robi mi juz któreś auto i robi przede wszystkim grupe VAG. Równolegle oczywiscie szukam sobie ECU ale pewnie nie prędko wynajdę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka masz koncowke?? Ja zalozylem mimo wszystko z inna koncowka a jak sie okazalo ze to komp to szukalem z taka sama. Nie musisz brac od razu z taka sama. Napisz co masz to ci doradze, bo troche w tym siedzialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam jeden komputer zaliczke dajesz i pokrywasz koszty przesylki sprawdzisz i przez 7 dni i zobaczysz:)jak cos bede od wrzesnia w pl wiec mozna sie dogadac nie jestem oszustem sony-dark wie i reszta chlopakow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czyli masz taki jak ja tylko ze ja wymieniłem na nowszy juz z końcówką podajże K albo J. Nie pamietam dokładnie. Jak byś chciał to mam w zapasie taki komp z koncówką E. Jesteś z Krk widze to możemy się umówić na jakiś dzień i sprawdzisz sobie czy sytuacja się poprawi, przy zmianie kompa trzeba zakodować imo ale z tym no problem bo wiem jak :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok super. dzis jade odebrac auto i pojezdze kilka dni. wychodzi na to że immo coś szwankuje i blokuje kompa a za całą reszte była odpowiedzialna pompa paliwa. zreszta sami wiecie co wymyslaja mechanicy. do weekndu kilka dni wiec zbadam temat i sie odezwe ale sony bardzo chętnie skorzystam z twojej propozycji ;) wiec jak cos będe nękał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...